A fitness pal? — Dutch (Netherlands)

A fitness pal?

Opties
odette2010
odette2010 Berichten: 11 Member
Hi! Heb onlangs deze app geïnstalleerd en ben er op gebrand gezonder te leven... heb gelezen over het Keto dieet. Kent iemand dat? Daarnaast... af en toe een steun in de rug kan geen kwaad... wil er iemand wellicht my fitness pal worden?
Groetjes,
Odette!
«1

Reacties

  • gerwindenbesten
    gerwindenbesten Berichten: 21 Member
    Opties
    Hoi Odette,

    Het Keto-dieet gaat uit van het principe dat je (vrijwel) geen koolhydraten eet, waardoor je lichaam in een staat van ketose komt, oftewel pure vetverbranding. Dat klinkt waanzinnig goed, nadeel is alleen dat een ketose-dieet niet eenvoudig vorm te geven is, vooral niet als je rekening dient te houden met anderen in huis. Daarnaast is het ongezond om hele lange periodes in een staat van ketose door te brengen. Ons lichaam functioneert in de regel best goed met de nodige koolhydraten.

    Belangrijker lijkt me om jezelf de vraag te stellen wat je doel is. Wil je gewicht verliezen? Wil je strakker worden? Wil je een gezonde levensstijl?

    Ik ben benieuwd naar je wensen/ideeën...

    Groeten,
    Gerwin
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Hi!
    Je kan hier best wel wat vinden over keto, maar dat is niet direct gezonder...
    Maar dat geldt voor elk dieet...

    Een goede verdeling van je macro's en hoeveelheden en vitaminen e.d.

    Succes!!!
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Mijn vraag zou zijn; waarom zou je willen kiezen voor keto? Het is niet echt duurzaam en dat is nou juist wat je wel zou willen nastreven binnen je voedingspatroon.

    Daarnaast, zoals Corne ook aangeeft; als je er meer over wilt weten staat hier best al veel beschreven over keto.
    Nog wat extra informatie: https://www.bell-coaching.com/voeding/het-ketogeen-dieet/
  • odette2010
    odette2010 Berichten: 11 Member
    Opties
    > @gerwindenbesten zei:
    > Hoi Odette,
    >
    > Het Keto-dieet gaat uit van het principe dat je (vrijwel) geen koolhydraten eet, waardoor je lichaam in een staat van ketose komt, oftewel pure vetverbranding. Dat klinkt waanzinnig goed, nadeel is alleen dat een ketose-dieet niet eenvoudig vorm te geven is, vooral niet als je rekening dient te houden met anderen in huis. Daarnaast is het ongezond om hele lange periodes in een staat van ketose door te brengen. Ons lichaam functioneert in de regel best goed met de nodige koolhydraten.
    >
    > Belangrijker lijkt me om jezelf de vraag te stellen wat je doel is. Wil je gewicht verliezen? Wil je strakker worden? Wil je een gezonde levensstijl?
    >
    > Ik ben benieuwd naar je wensen/ideeën...
    >
    > Groeten,
    > Gerwin

    Ha Gerwin, ontzettend bedankt voor je reactie! In de eerste plaats is mijn doel gezonder leven. Daarnaast een kilootje of 3 afvallen. Ik dacht dat Keto daar een goede oplossing voor zou zijn, want ik las dat men zich er veel energieker door voelt en het lang vol te houden is... ??
    Groetjes,
    ODETTE
  • odette2010
    odette2010 Berichten: 11 Member
    Opties
    > @corneaarts zei:
    > Hi!
    > Je kan hier best wel wat vinden over keto, maar dat is niet direct gezonder...
    > Maar dat geldt voor elk dieet...
    >
    > Een goede verdeling van je macro's en hoeveelheden en vitaminen e.d.
    >
    > Succes!!!

    Dank je voor je reactie! Ik ga me er maar wat meer in verdiepen :)
  • odette2010
    odette2010 Berichten: 11 Member
    Opties
    > @itzhanne82 zei:
    > Mijn vraag zou zijn; waarom zou je willen kiezen voor keto? Het is niet echt duurzaam en dat is nou juist wat je wel zou willen nastreven binnen je voedingspatroon.
    >
    > Daarnaast, zoals Corne ook aangeeft; als je er meer over wilt weten staat hier best al veel beschreven over keto.
    > Nog wat extra informatie: https://www.bell-coaching.com/voeding/het-ketogeen-dieet/

    Bedankt, ik ga het nader onderzoeken! Fijne dag!
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    In de eerste plaats is mijn doel gezonder leven. Daarnaast een kilootje of 3 afvallen. Ik dacht dat Keto daar een goede oplossing voor zou zijn, want ik las dat men zich er veel energieker door voelt en het lang vol te houden is... ??
    Voor een gezondere levensstijl heb je keto niet nodig. Keto KAN een methode zijn, maar is niet verstandig om voor een langere periode vol te houden. Ik weet niet precies wat je levensstijl is (beroep, sport, beweging etc.), maar dat speelt ook mee om af te wegen of je keto zou willen doen.

    Om af te vallen heb je een energietekort nodig. Dat kun je op talloze manieren invullen en komt uiteindelijk neer op voorkeur. Kies iets wat goed bij je past en wat je goed kunt volhouden.
  • odette2010
    odette2010 Berichten: 11 Member
    Opties
    Dank jullie wel allemaal voor de reacties!
  • Damiet27
    Damiet27 Berichten: 20 Member
    Opties
    hoi hoi ja ik ken het keto dieet.
    Ik kan je vertellen het is zwaar .
    Je hele lichaam gaat in ketose na een bepaalde tijd alleen daarvoor zal je je honds beroerd gaan voelen.
    Ook het volhouden van dit dieet is heel lastig.
    Ik volg iemand op youtube die heel veel succes met keto heeft en het nu al een jaar lang doet maar geregeld toch weer van de ketotrein afvalt .
    Je eet vlees eieren kaas en bloemkool broccoli ook avocado en spruiten zijn toegestaan. zo letten ze op elk product hoeveel netto carbs overal inzit per portie.

    ik wens je heel veel succes .
  • odette2010
    odette2010 Berichten: 11 Member
    Opties
    Hi allen! Heb nu meer over het dieet gelezen. Lijkt me wel een uitdaging en niet voor de lange termijn een effectieve oplossing voor mij Maar ik probeer het 2 weekjes. Prettige dag!! Grtjs Odette 😊
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Heel veel succes.
    Veel mensen krijgen de keto flew
    Griep verschijnselen.
    Ben benieuwd Of jij die ook krijgt.
  • wictionV
    wictionV Berichten: 3 Member
    Opties
    > @odette2010 zei:
    > Hi! Heb onlangs deze app geïnstalleerd en ben er op gebrand gezonder te leven... heb gelezen over het Keto dieet. Kent iemand dat? Daarnaast... af en toe een steun in de rug kan geen kwaad... wil er iemand wellicht my fitness pal worden?
    > Groetjes,
    > Odette!

    Hoi Odette, ik doe al een paar maanden het Keto dieet en zit in een hele leuke facebook groep 'Lazy keto for women only'. De groep is erg motiverend en je kunt ook heel veel ervaringen lezen en informatie krijgen.
  • odette2010
    odette2010 Berichten: 11 Member
    Opties
    Haha wat leuk!! Ik ga eens kijken, dank je wel voor de tip
  • hund01
    hund01 Berichten: 5 Member
    Opties
    Keto is prima te doen als je er echt voor wilt gaan. Het is geen Diet maar een levenswijze er zijn veel verschillende meningen over, zoals bij alle diëten. Basis is gezonder, geen pakjes, potjes of bewerkt voedsel. Suikers, pasta’s aardappels e.d meer eten dus dar betekent ook dat je veel meer zelf moet maken en dat kost tijd. Met 14 dagen even proberen kom je met dese levenswijze niet zover omdat je lichaam echt moet omschakelen naar de ketose ofwel vetverbranding. Voordelen zijn meer energie, gezonde voeding wat mij betreft heerlijke gerechten.
  • odette2010
    odette2010 Berichten: 11 Member
    Opties
    Ik ben t al aan het doen maar is inderdaad behoorlijk pittig... denk dat ik maar low carb ga doen...
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ik ben t al aan het doen maar is inderdaad behoorlijk pittig... denk dat ik maar low carb ga doen...
    Waarom kies je niet een voedingspatroon wat je kunt volhouden? Je hoeft geen low carb of keto te doen.

    Dit is exáct wat ik altijd probeer duidelijk te maken met dat 'diëten' niet werken voor lange termijn. Afvallen doe je door in een energietekort te zitten. HOE je dit doet is persoonlijk. Als Keto of low-carb niet bij je past, kies dan iets wat je wél kan volhouden. :)
  • odette2010
    odette2010 Berichten: 11 Member
    Opties
    .... dus je bedoelt.... calorieen tellen...
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Je hoeft ze niet te tellen, maar het geeft wel inzicht (vooral in het begin). Het draait allemaal om een tekort, dus ja.. of je nu keto, low carb, high fat, high carb, sonja bakkeren etc. doet; alles zorgt voor een tekort waardoor je dus afvalt. Het is niet de methode, zoals velen dan geloven, maar het tekort aan kcal zorgt ervoor dat je afvalt. M.i. zou je dus beter kcal kunnen eten op basis van je TDEE en dat zelf naar gelieve invullen, dan dat je een voedingstrend gaat volgen wat je niet voor een lange periode kan volhouden. Ook omdat ze vaak 1 of meerdere voedselgroepen of macro's demoniseren en dus uitsluiten.

    Als je niet wil tellen heet dat 'ad libitum'. Info hierover: https://www.bell-coaching.com/lifestyle/ad-libitum/
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Ik ken iemand die vetloos of vet arm is gaan eten.... en plots viel haar haar uit...

    Dat heeft niets te maken met keto, maar geeft wel aan dat je alle voedingstoffen nodig hebt.

    Iets minder calorieën eten of iets meer bewegen geniet dan voor mij ook de voorkeur.

    Maar als iemand met een dieet geholpen is... dan is het voor mij ook prima!
  • Zeemeermin40
    Zeemeermin40 Berichten: 1 Member
    Opties
    Ik doe nu 1,5 jaar keto ofwel houdt me aan de ketogene levensstijl. Mocht iemand meer info willen dan hoor ik t wel. Voor 3 kilo s eraf lijkt het me niet zo nodig. Je kan dan idd beter meer bewegen, niet snoepen en wellicht zetmeelproducten en suikers mijden. Ik doe keto een aantal dagen per week samen met intermittend fasting. Na mijn maagverkleining in 2014 kwam ik in 2017 weer enorm aan. Mijn arts heeft de levensstijl goedgekeurd in mijn geval.
  • Chrisje_z
    Chrisje_z Berichten: 2 Member
    Opties
    Ik ben ook weer even bezig met keto. Voor mij werkt het prima. De eerste 2 dagen heb ik het wel lastig gehad, low energy, licht in het hoofd enz. Daarna geen probleem meer. Ik trek het makkelijk, ik eet wel om de 2 à 3u, zit hoger in de vetten en eet ook best veel lekkere dingen. Combineer die lage kh inname met veel sporten en het gaat hard met het kilo's kwijtraken. Heb nu dus geen grote schommelingen meer in m'n bloedsuiker en daardoor geen enorm hongergevoel. Ik kan het aanraden, maar voor 3 kilootjes zou ik het idd niet doen. Greetz !
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Idd... voor 3 kilo...
    Hoewel de laatste loodjes het moeilijkst gaan. Maar langzaam maar zeker.

    Doe de touwspring challenge.... een enorme calorieën verbrander.
  • odette2010
    odette2010 Berichten: 11 Member
    Opties
    Thanks voor de feedback!! Oei... touwspring challenge ... klinkt al leuk hihi. Fijn weekend alvast allemaal
  • businesminded2
    businesminded2 Berichten: 3 Member
    februari 2019 aangepast
    Opties
    Keto is slecht en overgewaardeerde insta hype. Beste is gezond eten en de juiste oefening en bewegingen en over 6 mnd ben je aardig op weg. Succes
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Keto... Ik ga er zelfs geen woorden aan vuil maken, allemaal onzin gelukkig.