Mijn hulpvraag op tafel. (Even voorstellen) — Dutch (Netherlands)

Mijn hulpvraag op tafel. (Even voorstellen)

Opties
TamaraM1996
TamaraM1996 Berichten: 9 Member
Mijn naam is Tamara, ik ben 22 jaar oud, woonachtig in Rotterdam.

Ik heb meerdere pogingen gedaan om ‘gezond af te vallen’. Helaas is dit in eerdere periodes niet blijvend geweest. Ik viel in oude patronen (ongezond eten) of was geneigd om ‘te veel controle’ te creëeren en door te draven in het minderen om mijn doel te bereiken.

Momenteel praat ik over mijn probleem en leer ik over mezelf, mijn gedrag en om het te houden bij ‘alleen voor vandaag’.
> mijn doel is om vandaag een gecontroleerd, gezond eetpatroon aan te houden. (Waarschijnlijk is dit morgen weer mijn doel 🤫)

Mij is opgevallen dat contact houden met mensen met hetzelfde (eind)doel: gewichtsverlies/een gezond eetpatroon/gecontroleerd eten mij motiveert en stimuleert om op een gezonde manier te werk te gaan.

Wellicht zijn er ook mensen die mijn probleem herkennen, ook deze mensen zijn natuurlijk van harte welkom om me toe te voegen.

Tot snel!

Groetjes,
Tamara

Reacties

  • gerwindenbesten
    gerwindenbesten Berichten: 21 Member
    Opties
    Hoi Tamara,

    Beide situaties zijn voor mij wel herkenbaar. Met name het laatste jaar is er echter wel een balans ontstaan waarbij ik of minder extreem eet of mezelf minder laat gaan in ongezond eten. Die balans probeer ik nu vast te houden. Overigens was voor mij december "niet helemaal calorie-neutraal", dus ga ik de komende periode weer netjes mijn eten en sporten loggen.

    Succes met het vinden van een gezond eetpatroon!!

    Groeten,
    Gerwin
  • TamaraM1996
    TamaraM1996 Berichten: 9 Member
    Opties
    > @gerwindenbesten zei:
    > Hoi Tamara,
    >
    > Beide situaties zijn voor mij wel herkenbaar. Met name het laatste jaar is er echter wel een balans ontstaan waarbij ik of minder extreem eet of mezelf minder laat gaan in ongezond eten. Die balans probeer ik nu vast te houden. Overigens was voor mij december "niet helemaal calorie-neutraal", dus ga ik de komende periode weer netjes mijn eten en sporten loggen.
    >
    > Succes met het vinden van een gezond eetpatroon!!
    >
    > Groeten,
    > Gerwin

    Bedankt voor je reactie Gerwin!
  • Damiet27
    Damiet27 Berichten: 20 Member
    Opties
    hoi hoi .
    Zelf heb ik twee kanten.
    Ik kan of echt overdreven weinig eten .....
    Of ik ga overdreven veel eten.
    Wat mij wel opvalt is dat het overeten meestal bij mij gebeurt met ongezonde troep.
    En het te weinig gelijk staat aan te veel stress bij mij.

    Nu ben ik vanaf 1 januari begonnen met de back to basic methode.
    Gewoon simpel eigenlijk geen geproduceerde troep eten en groenten fruit en gezonde dingen eten.
    Ook eetn ik sinds 1 januari geen suikerhoudende producten waar de suikers door mensen ingestopt is.

    Ook zijn de je mag een skip day of skipmeal eten voor mij niet oke omdat dit mijn overeten kan triggeren 😣😭.

    Succes met je afvalstrijd en als je een buddy zoekt ik stel me beschikbaar om je zeker bij te staan.
    Iedereen kan dat eigenlijk wel gebruiken in deze hele lange zware weg .
  • hhhhw123
    hhhhw123 Berichten: 71 Member
    Opties
    Hoi Tamara,

    Volgens mij ben ik oudere posts van je eerder tegen gekomen. Je was toen lekker bezig, pak dat weer op!

    Weet je zelf waar het de vorige keer fout ging? Voor mij werkt het tot nu toe om elke dag weer alles te noteren, 1 keer in de week terug te kijken naar de vorige week en zien waar het mis gaat.

    Als je tips, motivatie of je ervaring wil delen roep je maar! Ook bij mindere momenten!

    Succes!
  • gidok
    gidok Berichten: 4 Member
    Opties
    Hey tamara.
    Ik had eerst ook het probleem om het gezond eten vol te houden wat mij heel erg heeft geholpen in mealpreppen. Misschien is dit een idee? Mocht je vragen hebben stel ze gerust.

    Succes!

    Gideon