Aantal caloerien — Dutch (Netherlands)

Aantal caloerien

Opties
Sylli8
Sylli8 Berichten: 23 Member
Hoi mijn vraag is is ik heb net de eerste week erop zitten met mfp.de éérste week gaf hij 1520 kcal aan vanochtend gewogen 2.3 kg eraf.Nu geeft hij 1480 kcal per dag aan lang dat kloppen?

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    In theorie wel, omdat je minder weegt heb je ook minder nodig. Echter zou ik niet afgaan op MFP, maar je BMR & TDEE uitrekenen en dat hanteren. Ook dien je niet om de haverklap van kcal te wisselen (zakken of ophogen). Voor afvallen; je start ergens en stelt dat naar gelang steeds bij totdat je je gewenste gewicht hebt behaald. Houd altijd een week of 2-3 dezelfde kcal aan en wanneer er niets veranderd kun je dit weer verlagen of je verbruik omhoog gooien.
  • Sylli8
    Sylli8 Berichten: 23 Member
    januari 2019 aangepast
    Opties
    Oke en hoe reken ik dat uit?en hoe pas ik dat aan want zie nergens dart je dat handmatig in kunt vullen
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    januari 2019 aangepast
    Opties
    Nee, je dient MFP daarvoor ook niet te gebruiken. Handig zou zijn als je even wat topics doorneemt als je hier net bent, zodat je een beetje bekend raakt met voeding.

    Je BMR & TDEE kun je hier uitrekenen: https://tdeecalculator.net/

    Daarna zou ik het topic even doornemen van hoeveel kcal je dient te nuttigen.
  • Damiet27
    Damiet27 Berichten: 20 Member
    Opties
    ik heb mijn aantal nodige kcal betekend via jou link itzhanne82
    die geeft aan na invoeren dat ik 2286 kcal zou moeten benuttigen.... mag ik zeggen dat ik dit veel vind voor mij ik kom nu al dagelijks niet eens boven de 1400 kcal .
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    1400... dan moet je redelijk afvallen,
    Tenzij je niet alles correct invult.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    die geeft aan na invoeren dat ik 2286 kcal zou moeten benuttigen.... mag ik zeggen dat ik dit veel vind voor mij ik kom nu al dagelijks niet eens boven de 1400 kcal .
    2286 als in dat dat je onderhoud is?
    1400... dan moet je redelijk afvallen. Tenzij je niet alles correct invult.
    Dus dit...

    Onderrapportage hoeft niet bewust te gebeuren. Ga dus even na of je écht eerlijk bent in het invoeren van je gegeten en gedronken kcal. Het is een behoorlijk gat namelijk; 1100-1400kcal en 2286kcal.
  • Sylli8
    Sylli8 Berichten: 23 Member
    Opties
    Bij mij geeft hij 2236 aan das nogal wat anders dan 1550 die ik.nu aanhoud volgens mij is dat nooit goed
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Het ligt er maar aan wat die 2236 kcal zijn. Is dat je onderhoud? Context maakt hierbij uit.

    Als je je gegevens ingeeft dan komt daar e.e.a. uit. In mijn geval staat er;
    Your Maintenance Calories: 2265 per dag / 15.857 per week
    BMR: 1,462 calories per day
    Sedentary (als je een kantoorbaan hebt en verder niets doet): 1,754 calories per day
    Light Exercise: 2,010 calories per day
    Moderate Exercise: 2,265 calories per day
    Heavy Exercise: 2,521 calories per day
    Athlete: 2,777 calories per day

    M.a.w. dit geeft je onderhoud aan (om op gewicht te blijven). Om af te vallen zou ik onder 2236 kcal moet zitten om met mijn mate van activiteit af te willen afvallen (deze 'meting' staat tevens los van je lichaamsverhouding wat betekent dat het in de praktijk minder of meer kan zijn). Ga eerst 200 kcal onder je onderhoud kcal zitten en kijk wat dat doet. Verandert er niets in de komende 2 weken, stel dan bij.

    Ik lees veel te vaak dat men veel te drastisch zakt in calorieën omdat MFP dat aangeeft, wat later heel weinig ruimte laat om nog te zakken wanneer dit nodig is.
  • Sylli8
    Sylli8 Berichten: 23 Member
    Opties
    Nog even goed gekeken dit gaf hij aan
  • Sylli8
    Sylli8 Berichten: 23 Member
    Opties
    Ik moet erbij vermelden dat ik light aangehouden heb terwijl ik 3 dagen ong tussen de 12000 en 16000 stappen zet omdat ik een lopende baan heb. dus meer verbrand maar dit is vd dagen dat ik thuis ben
  • Damiet27
    Damiet27 Berichten: 20 Member
    Opties
    > @itzhanne82 zei:
    > die geeft aan na invoeren dat ik 2286 kcal zou moeten benuttigen.... mag ik zeggen dat ik dit veel vind voor mij ik kom nu al dagelijks niet eens boven de 1400 kcal .
    >
    >
    >
    > 2286 als in dat dat je onderhoud is?
    > 1400... dan moet je redelijk afvallen. Tenzij je niet alles correct invult.
    >
    >
    >
    > Dus dit...
    >
    > Onderrapportage hoeft niet bewust te gebeuren. Ga dus even na of je écht eerlijk bent in het invoeren van je gegeten en gedronken kcal. Het is een behoorlijk gat namelijk; 1100-1400kcal en 2286kcal.

    Beetje jammer dat er vanuit word gegaan dat je niet correct invult wanneer het laag is.
    ik eet 3 normale maaltijden en eet 1 handje nootjes per dag .
    normale maaltijden is ontbijt 2 sneetjes volkoren brood (zelfgebakken) met kaas. lunch is het zelfde als ontbijt en avond eten is een bewuste maaltijd en aangezien ik sinds 1 januari geen junkfood meer eet een gezonde maaltijd.

    vul alles correct in .
    als ik net als voor 1 januari zou eten dan kom ik wel op de 2200 alleen dan is het gat van 1400 tot 2200 opgevuld met ongezonde troep .
    aangezien im sinds 1 januari dit niet meer doe kom ik niet hoog in kcal.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Er wordt meer aan te geven, in jouw geval, dat je meer zou mogen eten dan de 1400 die je nu nuttigt. Als 2200kcal je onderhoud is, dan zou je om en nabij de 1800 kunnen eten. Als je 1400 aanhoudt dan zou je als een malle gewicht moeten verliezen.
  • mariskakokstaps
    mariskakokstaps Berichten: 116 Member
    Opties
    Leuke berekeningen. Ik heb een lichaam dat heel snel in gewicht aankomt. Daarnaast ook nog medicijnen die een gewichtstoename veroorzaken en daarnaast ook nog eens een heel onrustig slaap met heel weinig diepe slaap. Tjsa, dus ik ben nu aan het opschrijven. Zelf houd ik een gemiddelde van 1200 -1600 kcal aan. Verder wat extra aan het bewegen. Eens kijken of ik weer in de afval flow kom.... ;)