Slow cut voor de zomer — Dutch (Netherlands)

Slow cut voor de zomer

Opties
boikew
boikew Berichten: 4 Member
Hallo allemaal,

Sinds precies een jaar geleden ben ik gegaan van semi-fanatieke krachttraining (afgelopen 6 jaar), naar zeer fanatiek. Het afgelopen jaar 4/5x in de week sporten heeft mij al veel progressie opgeleverd. Omdat het zo goed gaat wil ik hier een doel aan toevoegen, zo strak en sterk mogelijk worden voor juni 2019. Om dit te bereiken wil ik mijn voeding gaan verbeteren/vastleggen + workouts en verbinden met anderen op deze app.

Specifieke doelen:
- circa 4kg afvallen (start 81kg) over 6 maanden
- 1x one arm pull up
- 5x muscle up
- front lever 5-10s vasthouden
- 7a indoor boulderen

Om de twee weken wil ik mijn voortgang uploaden. Graag hoor ik wat jullie doelen zijn en hoe je die wenst te gaan behalen.

Mvg,

Bauke

Reacties

  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Hoi bauke,

    Welkom en succes.
    @itzhanne82 kan je vast helpen denk ik :)
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    @LaurensE1; ik kan zeker helpen, maar zie nog niet direct een vraag? :#

    Mijn doel is in ieder geval kijken of ik dit jaar een shoot-ready lichaam kan krijgen, maar dat is een heel pittig traject. Ik ga kijken of zoiets kan halen. Daarnaast ben ik continue aan het bouwen voor spiermassa en het all-over sterker worden.
  • boikew
    boikew Berichten: 4 Member
    Opties
    Bedankt voor jullie reactie! Echt een specifieke vraag heb ik ook niet, maar hoor graag hoe anderen hun doelen aanpakken en haal daar inspiratie uit. Hoe zien jouw maaltijden er bijvoorbeeld uit @itzhanne82 ? Hou je een bepaalde verdeling aan (vet, eiwit, koolh.)? En zit je op een calorieën deficit? Ik probeer er 200 onder te zitten, zodat ik nog genoeg energie overhoudt om hard te trainen.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    januari 2019 aangepast
    Opties
    Ik hou zeker een bepaalde verdeling aan. Elke maaltijd die ik nuttig moet over de leucine drempel zijn (aminozuur die zorgt voor eiwitsynthese, of het aanwakkert in ieder geval). Dat betekent in mijn geval dat ik tussen de 25-30gr eiwit per maaltijd moet eten.

    Ik werk al 3 jaar met een online coach, Richard Bell, die mijn krachtprogramma programmeert en zorgt voor mijn macro's. Ik zit momenteel op 2100 op trainingsdagen (6x) en 1650 op rustdag (1x). Normaal gesproken zijn mijn koolhydraten het hoogst, omdat ik naast krachttraining ook 3x crossfit doe. Echter nu ik in een langzame cut ben, worden de kcal tot nu toe uit mijn koolhydraten gehaald. Mijn verdeling zit rond de 40kh-35vet-25eiwit.

    Uiteindelijk zal mijn volume wel moeten worden aangepast, omdat je simpelweg jezelf aan het uithongeren ben en je belastbaarheid omlaag gaat en daarmee dus ook langzamer hersteld.
  • raveliness
    raveliness Berichten: 1 Member
    Opties
    itzhanne82, mag ik je toevoegen? gezien je wijsheid in trainen/voeding?
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ja hoor, dat mag :)