Wie kan helpen met voedingspatroon — Dutch (Netherlands)

Wie kan helpen met voedingspatroon

Opties
patodechocolate
patodechocolate Berichten: 2 Member
januari 2019 aangepast in Voedsel en voeding
Hallo allemaal!!

Na een gigantisch stressvolle periode wordt het tijd om weer een gezond dieet en de zwemtrainingen op te pakken.

10 jaar terug heb ik anorexia ontwikkeld, en sinds ik daar vanaf ben loop ik gigantisch te schommelen met mijn gewicht.

Ik ben 22 jaar, 1.75 en weeg nu ongeveer 71 kilo. Ik ben de afgelopen tijd redelijk wat aangekomen, maar volgens familie en vrienden zien zij vooral een hoop extra spieren. Ik zwem dan ook een aantal kilometers 3 à 4 keer per week. Toch voel ik mij niet prettig nu en wil ik graag wat kilo's afvallen en dat gewicht behouden, maar wel genoeg eten voor zware trainingen. Daarbij kan ik veel niet eten ivm darmklachten.

Oke nu komt mijn vraag 😜

Ik dacht een goed ontbijt te hebben gevonden: 3 sneetjes geroosterd YAM brood (glutenvrij) wat ik doop ik wat olijfolie. Dit werkt goed voor mijn darmen, ik krijg er een vol gevoel van en vind het lekker.

Nu geeft MFP tot mijn schrik aan dat dit ontbijtje meer dan 1000 calorieën bevat. Een paar 100 had ik wel verwacht... Maar 1000!? Klopt dat?
En wat kan ik in plaats daarvan dan wel eten...

Groetjes,
Patodechocolate

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Mits jij 100ml aan pure olijfolie wegtikt, dan ja... dan is dat incl. het brood ongeveer 1000kcal. Veel olijfolie heeft de voedingswaarde 800-900 kcal per 100ml.

    Lijkt me op de eerste plaats het meest handige wát je exact aan olijfolie eet incl. brood.