Hoi Allemaal — Dutch (Netherlands)

Hoi Allemaal

Opties
elvisdepelvis
elvisdepelvis Berichten: 11 Member
Hallo allemaal,

Ik ben op deze website/app terecht gekomen via het YouTube-kanaal van Merijn Schoeber. Hij gebruikt MyFitnessPall ook en heeft het z'n viewers aangeraden. Dus ik dacht, laat ik ook maar eens een kijkje nemen. Het is nog een beetje wennen om je eten te wegen en in te voeren, maar zodra je al je voedsel die je tot je neemt al een keer ingevoerd hebt is het eigenlijk niet zo moeilijk en het geeft je heel veel inzicht. Inzicht waar je weer op kunt anticiperen.

Op dit moment ben ik een beetje zoekende naar een nieuwe levensstijl. Sinds oktober vorig jaar ben ik zo'n 25kg afgevallen door middel van het Cambridge Dieet. Al een tijdje eet ik alweer geregeld. Op zich gaat dat goed, alleen ben ik geen ster in koken. Koken moet voor mij vooral functioneel zijn. Ik hoef niet de sterren van de hemel te koken.

Vanaf nu ga ik ook een beetje op zoek naar een leuke sport. Ik zit al op tennis en start binnenkort met begeleid fitnessen en vanaf maart ga ik begeleid hardlopen. Ik hoop via het sporten nog wat kilootjes (vet) extra kwijt te raken en wat spieren op te bouwen.

Mijn grootste uitdagingen voor nu:
* Een ritme vinden in het bereiden van gezonde maaltijden -> meerdere dagen voorbereiden en dat afwegen
* Een aantal sporten uitkiezen die ik leuk vind en daar een (sustainble) ritme in vinden. Voorlopig zijn dat tennis, fitness en hardlopen
* Letten op mijn marco's
** En dan voor de eiwitten want ik merk dat ik daar lastig aankom
** minderen met de vetten. Die gaan best hard als je niet oplet
** Vooral me goed blijven voelen en zorgen dat mijn gewicht (vet) niet meer wordt!

Als jullie nog tips hebben dat zijn ze van harte welkom en voeg me vooral toe als vriend. Wie weet hebben we nog wat aan elkaar! :smile:

Reacties

  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Welkom elvisdepelvis. Wat zijn je concrete doelen? Maak ze SMART!
    Als je vragen hebt, stel ze gerust.
  • Kamille68
    Kamille68 Berichten: 84 Member
    Opties
    Wat houd Smart in? Ik heb het eerder langs zien komen maar weet niet waar de letters voor staan.
  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    Opties
    Specifiek (soms: simpel)
    Is de doelstelling duidelijk? (wat, waarom, wie, waar en hoe)
    Meetbaar
    Is het behalen van de doestelling meetbaar? (hoeveel, hoe is dit vast te stellen)
    Aanvaardbaar (soms: acceptabel, ambitieus, actiegericht)
    Is de doelstelling relevant en wordt deze geaccepteerd door betrokkenen?
    Realistisch (soms: resultaatgericht)
    Het doel moet uitdagend zijn, maar wel haalbaar. Hoe kan de doelstelling worden gehaald?
    Tijdgebonden (soms: termijngebonden, tastbaar)
    Wat is de deadline voor de doelstelling? Welke planning hoort hierbij?



    Lang leve Google 😉
  • Kamille68
    Kamille68 Berichten: 84 Member
    Opties
    Oké. Bedankt Sandraatje ik was dus nog niet zo ver. Meestal Google ik het ook meteen. 😊Maar bedankt.
  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    Opties
    Graag gedaan, was een grapje hoor. Nu kan iedereen het gelijk lezen
  • Kamille68
    Kamille68 Berichten: 84 Member
    Opties
    Nee hoor prima. Echt heel goed. Ik leer tenminste hier wat. Ik vind het leuk om van alles te lezen hier in de community, ook als het anders is dan ik over iets denk.
  • elvisdepelvis
    elvisdepelvis Berichten: 11 Member
    Opties
    > @LaurensE1 zei:
    > Welkom elvisdepelvis. Wat zijn je concrete doelen? Maak ze SMART!
    > Als je vragen hebt, stel ze gerust.

    Goeie vraag! Ik had ze al wel, maar nog niet benoemd. Ze zijn als volgt:

    - In oktober 2019 nog steeds mijn huidige gewicht hebben of minder
    - In oktober 2019 een gezond en stabiel eetpatroon hebben
    In oktober 2019 2 a 3 sporten beoefenen die ik leuk vind
    - Een basisconditie hebben waarbij ik op een willekeurige dag 5km zou kunnen hardlopen binnen 20min (Ook dit jaar)

    Ze kunnen nog smarter, maar dan wordt het zo gedetailleerd.
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Nice, dat klinkt al prima lijkt me!