Laat ontbijten — Dutch (Netherlands)

Laat ontbijten

Kamille68
Kamille68 Berichten: 84 Member
Ik heb een vraagje. Normaal sta ik altij vroeg op zo rond 6 uur. Maar heel soms ga ik door omstandigheden laat naar bed. Dan sta ik pas heel laat op. Mijn eerste maaltijd is dan rond het middageten. Dus dan ontbijt ik niet en heb ook geen tussendoortjes smorgens. Hoe moet ik het dan met mijn totaal aan calorieën doen? Gewoon het aantal calorieën wat ik smorgens gebruik van het totaal afhalen ofzo? Ik probeer normaal tussen de 1400 en 1700 calorieën te blijven.
Alvast bedankt.
Kamille

Reacties

  • yholties
    yholties Berichten: 63 Member
    Hoi ik begrijp je vraag niet helemaal maar heb daardoor wel een vraag aan jou . Hoe kom je aan dat ongeveer 1400 -1700 is nl nogal groot verschil en in je logboek staat 1250?
    Je doel is afvallen ?
    Dan zou ik persoonlijk beginnen met tdee en bmr uit te rekenen en van daaruit werken
    Groetjes Yvon
  • Kamille68
    Kamille68 Berichten: 84 Member
    Tdee 1727
    Bmr 1439
  • Kamille68
    Kamille68 Berichten: 84 Member
    En het ligt eraan. De ene periode ben ik actiever dan de andere. Vroeger als ik wilde afvallen at ik heel weinig. Meestal dan onder de 1200. Nu eet ik meer. Probeer ik in ieder geval. De ene dag eet ik meer dan de andere. MFP heeft het op 1238 gezet maar meestal eet ik meer. De laatste tijd heb ik dagen dat ik laat naar bed ga en dan sta ik laat op. Dan is mijn eerste maaltijd pas om 12 uur. Dan moet ik toch niet extra gaan eten om mijn calorieën aantal te halen om 22.00 uur. Dat bedoel ik dus eigenlijk. Sorry als het een beetje warrig verhaal is maar ik ben nu nogal gestrest en dan werken mijn hersens niet zo mee. 🤔
  • yholties
    yholties Berichten: 63 Member
    Oké dan zou ik rond de 1600 gaan zitten als je doel afvallen is. Mfp is veel te weinig want als je dan afvalt dan reken je na aantal kilo eraf weer je tdee en bmr uit en zo gast het zeker lukken
    Anders kan je niks meer zakken in cal inname
    Ja het is geen exacte wetenschap hè , het ligt idd aan je beweging en zo en als jij je goed voelt dan moet je het zo doen als jezelf wil. En je moet niks de ene dag zal het makkelijker gaan dan de andere dag maar het is een kwestie van doorgaan Gr Yvon
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Normaal sta ik altijd vroeg op zo rond 6 uur. Maar heel soms ga ik door omstandigheden laat naar bed. Dan sta ik pas heel laat op. Mijn eerste maaltijd is dan rond het middageten. Dus dan ontbijt ik niet en heb ook geen tussendoortjes 's morgens. Hoe moet ik het dan met mijn totaal aan calorieën doen?
    Je eerste maaltijd van de dag is hoe dan ook je ontbijt, ongeacht welk tijdstip. Dat dit op de ene dag later is dan op de andere dag maakt niets uit. In mijn opzicht hoeft je daar niet per definitie je kcal voor bij te stellen. Zeker niet als dit sporadisch gebeurd.
    Ik probeer normaal tussen de 1400 en 1700 calorieën te blijven
    Dat is wel heel erg ruim, net als dat Yvon zegt. Houd je aan een bepaald aantal kcal en ga niet 'tussen' 2 kcal behoeftes in zitten.