This is me — Dutch (Netherlands)

This is me

Opties
jesssie25
jesssie25 Berichten: 8 Member
Hallo allemaal ,

Ik ben Jessica 41 jaar en moeder van 2 kinderen. Ik ben sinds 2 jaar gestopt met roken. Ik liep toen hard en dacht dat het stoppen met roken mijn fitter zou maken. Helaas werd ik ziek en kwam ik 40 kilo aan in 14 maanden tijd. Ik heb 2 chronische aandoeningen die gewichtsverlies niet makkelijk maken. Vorig jaar met weight watchers gestart. Viel best snel af , maar kwam weer snel aan. Mijn eetpatroon was niks veranderd. Ik vermoed door mijn medicatie. Ik slik behoorlijk wat schildklierhormoon. Hou veel vocht vast en heb geen dagelijkse ontlasting.
Januari weight watchers weer opgepakt. Langzaam val ik weer af en beweeg ik weer goed. Zwem 1 keer per week . Wandel 2 keer per week ( hopelijk ooit weer hardlopen) en ik pak 2 a 3 keer per walk at home mee.
Toch bleef ik de laatste 2 weken hangen op hetzelfde gewicht. Tot iemand zei tel je calorieën eens en kijk wat je verbruikt.
Ik hou sinds 6 dagen fitness pal bij en ben in die 6 dagen al 1.7 kilo afgevallen ?!?! Ik woog 133 kilo en ik weeg nu 123.3
Weight watchers hou ik er nog even naast , maar als ik eerlijk ben geeft deze app mij veel meer inzicht! En wat leuk dat er ook een community is ! Steun is altijd fijn , succes verhalen geniet ik ook altijd van.
Voeg mij rustig toe , ik vind het leuk om ook dingen van jullie te lezen !

Succes allemaal !

Reacties

  • yholties
    yholties Berichten: 63 Member
    Opties
    Welkom hier en succes en inderdaad inzicht in wat je eet en drinkt is belangrijk en beweging uiteraard ook.
    Helaas kan medicatie veel teniet doen
    Stuur hè verzoek , gr Yvon
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Het kan best zo zijn dat je lichaam heeft gereageerd op het ineens stoppen met roken..... en daardoor chronische aandoeningen ontstonden.

    Ik heb het ook meegemaakt...
  • jesssie25
    jesssie25 Berichten: 8 Member
    februari 2019 aangepast
    Opties
    > @corneaarts zei:
    > Het kan best zo zijn dat je lichaam heeft gereageerd op het ineens stoppen met roken..... en daardoor chronische aandoeningen ontstonden.
    >
    > Ik heb het ook meegemaakt...

    Ik heb het idd vaker gehoord en gelezen. Ik kan nu pas aan mijzelf werken. Ben goed instelt betreft medicatie. Ondanks dat ik mij 2 jaar slecht heb gevoeld en ik er nog lang niet ben wil ik noooooit meer terug naar die peuk 💪🏼😊
  • jesssie25
    jesssie25 Berichten: 8 Member
    Opties
    > @yholties zei:
    > Welkom hier en succes en inderdaad inzicht in wat je eet en drinkt is belangrijk en beweging uiteraard ook.
    > Helaas kan medicatie veel teniet doen
    > Stuur hè verzoek , gr Yvon

    Dank je wel 😊
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Alles is beter dan roken!!!
    Bij mij zijn de chronische ziekten ook weg gegaan. Never give up!!
  • jesssie25
    jesssie25 Berichten: 8 Member
    Opties
    > @corneaarts zei:
    > Alles is beter dan roken!!!
    > Bij mij zijn de chronische ziekten ook weg gegaan. Never give up!!

    So true !

    Met de schildklier moet ik leren leven en dat kan ook, alleen kom ik niet meer vanaf. Medicijnen zal ik nodig hebben. Met gewichts verlies kan ik minder dosis gebruiken.Van mijn slaap apneu kan ik af komen. Dat is puur mijn gewicht.

    I won't give up 💪🏼
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    corneaarts schreef: »
    Alles is beter dan roken!!!
    Bij mij zijn de chronische ziekten ook weg gegaan. Never give up!!

    Nou volgens sommige mensen... :D:D:D

    http://www.chooseveg.in/eating-1-egg-a-day-is-equal-to-5-cigarettes-a-day
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Hey Jessica, welkom en veel succes. Als je vragen hebt, stel ze gerust.
  • elvisdepelvis
    elvisdepelvis Berichten: 11 Member
    Opties
    Welkom en succes met afvallen! Je verhaal is wat herkenbaar. Alweer 9 jaar geleden stopte ik met roken en het bleek dus daarna dat mijn schildklier te langzaam werkte. Veel gedoe gehad met het goed instellen van schildklierhormoon. En ook bij mij waren de nodige kilo's er aan gekomen.

    Sinds oktober (2e poging na mijn 1e een aantal jaren terug) weer begonnen met het Cambridgedieet en daardoor 25kg afgevallen. Nu over naar een gezonde leefstijl d.m.v. gezond eten (met behulp van MFP) en bewegen.

    Nogmaals succes!
  • jesssie25
    jesssie25 Berichten: 8 Member
    Opties
    > @LaurensE1 zei:
    > Hey Jessica, welkom en veel succes. Als je vragen hebt, stel ze gerust.

    Thanks ! 😊
  • jesssie25
    jesssie25 Berichten: 8 Member
    Opties
    > @elvisdepelvis zei:
    > Welkom en succes met afvallen! Je verhaal is wat herkenbaar. Alweer 9 jaar geleden stopte ik met roken en het bleek dus daarna dat mijn schildklier te langzaam werkte. Veel gedoe gehad met het goed instellen van schildklierhormoon. En ook bij mij waren de nodige kilo's er aan gekomen.
    >
    > Sinds oktober (2e poging na mijn 1e een aantal jaren terug) weer begonnen met het Cambridgedieet en daardoor 25kg afgevallen. Nu over naar een gezonde leefstijl d.m.v. gezond eten (met behulp van MFP) en bewegen.
    >
    > Nogmaals succes!

    Dank je wel !
    Het is echt een ramp dat instellen. Ik voel mij nu pas goed met het t3 hormoon erbij sinds december. Ik moet soms nog wel op de rem blijven trappen , maar ik weet mijn grenzen inmiddels te vinden. Woow dat doe je goed zeg goed bezig!
    In november is er met artsen gesproken over een maagverkleining ivm de gezondheid, maar dat wil ik echt niet!!
    Al gaat het langzaam alles beter dan die optie( voor mij dan😊 )

    Jij ook succes we volgen elkaar 🌸🍀
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Ik ken diverse mensen met een maagverkleining die allemaal ook weer zwaarder werden. Maar nu met een maag die niet goed meer werkt en alle nadelen die dat met zich meebrengt.

    Het zit voornamelijk tussen de oren.

    Proberen de knop om te zetten is vele malen gezonder. En als het dan niet lukt, Heb je in ieder geval je maag nog.

    Gezond eten lekker bewegen en dan lukt het iedereen. Maar het gaat niet vanzelf.
  • melaniegroenvanmierlo1983
    melaniegroenvanmierlo1983 Berichten: 2 Member
    Opties
    > @corneaarts zei:
    > Ik ken diverse mensen met een maagverkleining die allemaal ook weer zwaarder werden. Maar nu met een maag die niet goed meer werkt en alle nadelen die dat met zich meebrengt.
    >
    > Het zit voornamelijk tussen de oren.
    >
    > Proberen de knop om te zetten is vele malen gezonder. En als het dan niet lukt, Heb je in ieder geval je maag nog.
    >
    > Gezond eten lekker bewegen en dan lukt het iedereen. Maar het gaat niet vanzelf.
    Daar heb je gelijk in. Ben zelf wel erin gestapt voor operatie maar ellende 3 operaties verder en blijf aankomen terwijl ik nog steeds kleine porties een en mager en zo eet haal niet de aanbevolen hoeveelheden. Plus complicaties en nu 5 jaar verder 3 operaties verder en weer 30 kilo overgewicht... is en blijft risico