Lactosevrije eiwit poeder — Dutch (Netherlands)

Lactosevrije eiwit poeder

Ammiey88
Ammiey88 Berichten: 5 Member
Hoihoi!
Ik wil graag aankomen. Zit bij een diëtist en weet nu hoeveel calorieën ik moet eten om aan te komen. Wil nu ook wel wat meer krachttraining thuis doen en eiwitshakes nemen om aan te komen. Ik kan alleen niet tegen lactose. Nu heb ik 2 van XXL Nutrition gezien, Egg protein of zero lactose. Iemand ervaring met 1 van de 2? Ben je er van aangekomen?

Thanks

Reacties

• corneaarts
    corneaarts Berichten: 722 Member
    Ik heb deze,
    En gebruik whey meer voor herstel van de spieren.
    Volgens mij kan jij beter volle producten nemen ipv magere.

Maar ik ben geen deskundige
  • Ammiey88
    Aha oké. Ik drink ook geen melk namelijk, maar soja melk. Alleen qua lactose vrije poeder weet ik nog niet welke ik het beste zou moeten nemen.
  • corneaarts
    Er zijn testers.....
    Mss brutaal een fabrikant mailen?
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Aankomen doe je door een calorieoverschot, niet door het nemen van bepaalde shakes. Daarnaast zou ik persoonlijk meer kiezen voor 'normale' voeding i.p.v. direct te grijpen naar shakes. Als dit advies vanuit een diëtiste komt, vind ik dit nogal discutabel, maar dat terzijde.

Orangefit heeft lactosevrije eiwitshakes. Of Garden of Life. Die baseren hun eiwitpoeders op erwten-eiwit.

Tevens hoef je eiwitshakes niet te nemen voor spierherstel; een kipfilet, kwark of andere eiwitproducten volstaan ook. Het nut van eiwitshakes wordt m.i. een beetje overhyped. Je kunt het zeker goed gebruiken als aanvulling wanneer je je eiwitten niet haalt.
  • Ammiey88
    Dat klopt, mijn diëtist had ook gezegd dat voldoende eten het beste is en dat je eiwit uit voeding kan halen. Het was dan ook mijn vraag en idee van de poeders omdat ik hier en daar las dat mensen tevens aan komen van weight gain/eiwit shakes dus ik was benieuwd. Het kon geen kwaad zei ze. Maar dan in lactosevrije vorm. :)
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Ik zou eerst eens proberen om al je calorieën uit normale voeding te halen, voordat je aan de slag gaat met shakes. Want hoe weet je of je je kcal doel niet kunt halen daarmee? Wat zijn je macro's en heb je al eens geprobeerd een dag in te delen met voeding?

Daarnaast "voldoende eten" is natuurlijk ontzettend vaag... :/
  • Ammiey88
    Ja ik moet zo'n 2380 calorieën halen volgens de diëtist. Omdat ik veel te weinig at voor mijn 48kg. Ben er pas 3 dagen mee bezig. Maar deze 3 dagen heb ik de calorieën wel gehaald. Dus ik denk dat ik daar mee door ga en het voorlopig gewoon uit voeding probeer. Dan hoop ik dat dat goed komt.
  • corneaarts
    Ik kom niet altijd aan mijn eiwitten, vandaar de shakes. Verder probeer ik normaal en gezond te eten. Dan kom ik op 21 a 2200 calorieën. Soms iets meer.

Smorgens 200gr skyr
    Tussendoor 2 meergranen boterhammen met kipfilet
    Smiddags 2 meergranen boterhammen met kipfilet of andere vleeswaren.
    Savonds normaal warm eten. Aardappelen vlees groenten. Dan weer rijst of pasta.

Tussendoor koffie wortels snoeptomaten

Savonds skyr ...

Dan ben je al aardig op weg...
  • Ammiey88
    Bedankt voor de tip!