Gewicht behouden — Dutch (Netherlands)

Gewicht behouden

Ik ben in twee maanden tijd van 72 naar 62 kilo gegaan. Helemaal gelukkig nu, maar ik merk dat ik het lastig vind om weer 'meer' te gaan eten. Heeft iemand hier ervaring mee en tips hoe dit goed aan te pakken?

Reacties

  • yholties
    yholties Berichten: 63 Member
    Hoi , ja ik ben ook op streefgewicht sinds eind nov en het is voor mij ook best een dingetje
    Heb opnieuw bmr en tedee uitgerekend
    Blijf voor mezelf bijhouden wat ik eet om het overzicht te behouden en blijf ook bewegen en ik zorg ook dat er gezonde keuzes in huis zijn . Groetjes Yvon
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,472 MFP Moderator
    Reken je nieuwe BMR en TDEE uit en kijk hoeveel je haalt om op gewicht te blijven.
    Je hoeft nooit meer te eten dan je wilt als dat uitkomt met je BMR en TDEE lijkt me.
  • TamaraStilma
    TamaraStilma Berichten: 4 Member
    > @LaurensE1 zei:
    > Reken je nieuwe BMR en TDEE uit en kijk hoeveel je haalt om op gewicht te blijven.
    > Je hoeft nooit meer te eten dan je wilt als dat uitkomt met je BMR en TDEE lijkt me.

    Ik snap het. Maar dat (TDEE) ligt ergens tussen de 1900-2000 kcal, en dat is nu wel ineens een hele grote stap vanaf de 1100-1200 kcal waar ik op zat en me prima happy bij voelde.
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,472 MFP Moderator
    10 Kilo in twee maanden klinkt overigens niet erg gezond, het is een marathon en geen race.
    Probeer te eten wat voor jou normaal is. Ik zou vooral niet over eten omdat je anders niet aan je kcal komt, kijk wat werkt en wat goed voelt.
  • TamaraStilma
    TamaraStilma Berichten: 4 Member
    > @LaurensE1 zei:
    > 10 Kilo in twee maanden klinkt overigens niet erg gezond, het is een marathon en geen race.
    > Probeer te eten wat voor jou normaal is. Ik zou vooral niet over eten omdat je anders niet aan je kcal komt, kijk wat werkt en wat goed voelt.

    Nou, eerlijk gezegd ging het voor mij ook sneller dan verwacht. Maar heb in november/ december ook echt nergens op gelet en alles in mijn mond gestopt wat er voorbij kwam. Ik heb me nu netjes aan de app gehouden, ingesteld op één kilo per week afvallen, maar denk dat mijn activiteitsniveau hoger was dan ik had ingesteld (aantal tennistoernooitjes gespeeld).
    Maar het punt is dus dat ik niet wil dat ik nog meer afval (61kg bij 171cm is voor mij prima), maar dus een heel groot gat heb tussen wat ik voorheen at (alles) en wat ik nu eet (gezond en verantwoord, maar maar rond de 1200 kcal).
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,472 MFP Moderator
    Reken opnieuw je TDEE en BMR uit om te kijken hoeveel je moet eten om op gewicht te blijven.
    Pas dat weer aan als het na twee weken nog niet op gewicht blijft?