intermittent fasting — Dutch (Netherlands)

intermittent fasting

Opties
ilseverhees
ilseverhees Berichten: 39 Member
Sinds een dag of 10 ben ik begonnen met intermittent fasting. Na al een hele tijd stil te hebben gestaan lijkt dit nu toch echt te werken en gaat de schaal weer naar beneden. Heb opzich niets veranderd kwa inname alleen het tijdsbestek aangepast. Hoe denken jullie of is jullie mening over intermittent fasting?

Reacties

  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Geen idee. Dus geen mening.
    Ik eet ongeveer 4 a 5 keer per dag en totale aantal calorieën is leidend.

    Ik zit in een tekort. Dus val iets af
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Je valt af omdat je nu kennelijk een tekort hanteert, staat helemaal los van IF. IF kán een methode zijn als je bijvoorbeeld moeite hebt met ontbijten of dat je je kcal wilt opsparen zodat je grotere maaltijden kunt eten. Er is niets magisch aan IF, alleen mensen willen je dat soms wel laten doen geloven.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    itzhanne82 schreef: »
    Je valt af omdat je nu kennelijk een tekort hanteert, staat helemaal los van IF. IF kán een methode zijn als je bijvoorbeeld moeite hebt met ontbijten of dat je je kcal wilt opsparen zodat je grotere maaltijden kunt eten. Er is niets magisch aan IF, alleen mensen willen je dat soms wel laten doen geloven.

    Dit dus
  • WodanMax
    WodanMax Berichten: 11 Member
    Opties
    Goede ervaringen mee omdat ik mijn crave tijdstippen uitsloot door op dat moment te vasten.
  • dennisviet
    dennisviet Berichten: 1 Member
    Opties
    oke, veel over gelezen en gehoord. Hoe het werkt en waarom is aan jou zelf om uit te zoeken, want als ik je de info ga geven is het natuurlijk ook alleen maar eenzijdig.
    Wat ik wel weet is dat ik in 2 jaar van 100 kg naar 75 kg ben gegaan door intermittent fasting. Ik heb daarvoor letterlijk niets van mijn dieet afgeschreven. Ik denk dat dit de voornaamste reden is dat IK het een goed dieet vind.
    Tussendoor eet ik nog steeds brood, schepsnoep en af en toe fastfood. Niet overdadig natuurlijk.
    afhankelijk van wedstrijden eet ik 8, 5 of 2 uur per dag.
  • LiseKetolicious
    LiseKetolicious Berichten: 15 Member
    Opties
    Ik doe IF aangevuld met Keto
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Hoi @dennisviet - welkom en veel succes.
    De reden dat je afvalt is omdat je minder inneemt dan dat je verwerkt. Op welke manier jij dat doet, maakt niet uit. Maar het is niet toe te schrijven aan intermittent fasting. Het is gewoon de algemene formule wanneer je minder eet dan je verbruikt, val je af. Wanneer je meer eet dan verbruikt, kom je aan.

    Wat zijn jouw doelen verder. Als je vragen hebt, stel ze gerust.
  • wictionV
    wictionV Berichten: 3 Member
    Opties
    Ik doe dit in combinatie met Keto. Ben inmiddels 23 kilo afgevallen.
  • giorgiolacara
    giorgiolacara Berichten: 2 Member
    Opties
    Ik ben al 18 jaar met fitness bezig en hoe ouder ik word hoe moeilijker het word om het heupvet te doen verdwijnen. Ik ben een maandje bezig met IF en dit is voor mij het beste wat ik ooit gedaan heb. Ik heb mijn lichaam van toen ik 25 jaar was terug. Ik raad het echt iedereen aan. Lees, leer en begin eraan.
  • Hendrikmsv
    Hendrikmsv Berichten: 2 Member
    Opties
    Hey!
    Ben nu net ook week bezig met if op de 5:2 manier en moet zeggen dat het tot nu toe bevalt. De rest van de week probeer ik wel zo gezond mogelijk te eten en calorieën te tellen. Voornaamste reden hiervoor is omdat ik gelezen heb over suilerverbranders en vetverbranders. Ik kom jammer genoeg uit een periode van slechte voeding maar vooral téveel voeding. Ik had mijn avondmaal op en uurtje erna kon ik alweer boterhammen eten 😔 maar die viscieuze cirkel begint te breken ! Voel me gezonder en energieker! En nu op naar een spiegelbeeld waar ik gelukkig mee ben.

    nieuw hier en altijd op zoek.naar vriendjes en vriendinnetjes om steun aan te geven en soms eens steun bij te zoeken 💪👌🏻
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ik had mijn avondmaal op en uurtje erna kon ik alweer boterhammen eten 😔 maar die viscieuze cirkel begint te breken
    Dit! B) Goed bezig!
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Hi Hendrik, welkom en veel succes! Als je vragen hebt, stel ze gerust.