Ik zoek MFP vrienden — Dutch (Netherlands)

Ik zoek MFP vrienden

Opties
tina9572
tina9572 Berichten: 7 Member
Hoi,

Ik ben nieuw hier.
Ik ben 3 weken geleden begonnen met sporten, 5x per week cardio en sinds vorige week lichte krachtoefeningen.
Ik heb al zo goed als heel mijn leven overgewicht. Ik heb al jaren geen weegschaal meer in huis, maar vorige zondag bij mijn vader thuis er toch eens opgestaan en mij rot geschrokken...
Ik woog dus vorige zondag 114 kilo, dus hoog tijd voor verandering. Ik heb de MFP app geïnstalleerd en ben nu bezig sinds maandag, mijn doel is max 1460 kcal per dag zonder beweging.
Als er hier mensen zijn die vrienden willen worden in de app, voeg mij gerust toe, dan kunnen we misschien elkaar motiveren 😊

Grtjs, Tina

Reacties

  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Hoi Tina, welkom en veel succes.
    Ik heb je toegevoegd :)

    Heb je gekeken naar je BMR en TDEE? Google die eventjes!
    Zet hem op.
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Welkom Tina,

    Waar zijn die calorieën op gebaseerd?

    Succes en toegevoegd
  • tina9572
    tina9572 Berichten: 7 Member
    Opties
    Bedankt voor het toevoegen!

    De 1460 kcal is het doel dat de app zelf aangeeft. Ik heb juist op tdeecalculator.net gekeken, en volgens die site is mijn BMR 1796, en mijn TDEE is 2469 bij light exercise, en zelfs 2783 bij moderate exercise. Dat is toch wel heel hoog, niet?
    Door de cardio komt mijn kcal saldo in praktijk wel iets hoger te liggen, zo rond de 1700 a 1800 kcal. Voorlopig lukt het eigenlijk vrij makkelijk om mij hier aan te houden, als ik de ongezonde tussendoortjes laat staan .
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    Succes en ik voeg je toe👍
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Ik zou niet onder je bmr gaan zitten...
    Dat is onverstandig!
  • tina9572
    tina9572 Berichten: 7 Member
    Opties
    > @Manga23 zei:
    > Succes en ik voeg je toe👍

    Bedankt Manga!

    > @corneaarts zei:
    > Ik zou niet onder je bmr gaan zitten...
    > Dat is onverstandig!

    Bedoel je nu dat ik meer mag (moet) eten? Klinkt goed 🙂
    Hoeveel zou ik dan doen , 1800?
    En kan ik dat aanpassen in de app?
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Je bmr is het aantal calorieën wat je in rust nodig hebt om je organen te laten werken.

    Het is dus niet aan te raden om daaronder te gaan zitten.

    Ga zo'n 300 onder je onderhoud zitten.
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Eerder 2100 dan 1800. Even een paar weken proberen en als je niet afvalt dan weer 200 minder etc etc
  • tina9572
    tina9572 Berichten: 7 Member
    Opties
    Corneaarts, bedankt voor het advies!
    Maar in mijn onderhoud zit de activiteit al ingerekend, niet?
    Dus als ik nu op weekdagen mijn doel op 1800 instel, dan komt dat met activiteit ( cardio) ongeveer uit op 2100 kcal per dag effectief. En in de weekends dan bvb 2100, met of zonder cardio.
    Is dit een beter schema voor mij denk je?
    Het zou wel makkelijker vol te houden zijn denk ik. En als het dan wat trager gaat is dat ook geen ramp natuurlijk.
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Blijf boven je BMR is het advies😉👍
  • tina9572
    tina9572 Berichten: 7 Member
    Opties
    Ik heb sinds vandaag terug een weegschaal. Juist erop gestaan en volgens deze weegschaal nu 111,2 kilo!
    Vorige zondag was het 114,2, maar dat was op een andere weegschaal en op zondagavond na een best wel bourgondisch weekend, en nu na alleen ontbijt en een litertje water. Dus ik neem best vandaag als beginpunt denk ik. Maar toch best tevreden :)
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Weeg op dezelfde tijden. Liefst in de ochtend. Mij lukt dat niet altijd omdat ik geen weegschaal heb.

    Maar ik weet dat ik Savonds zwaarder kan zijn.
    Het kan ook nog per dag anders zijn. Zolang de trend naar beneden is, ben je op de goede weg.