Calorieën — Dutch (Netherlands)

Calorieën

Beste allemaal,
Ben zn 3 weken bezig en al 2.5 kilo kwijt. Mfp geeft aan 1500 calorieën. Ik loop best veel werk 36u in de zorg daarna sport ik nog 3-4 dagen in de week.

Ik kom alleen niet aan mn calorieën.. waardoor ik dus ook niet goed genoeg afval.

Ook weet ik niet hoe ik het beste mn armen kan trainen.

Iemand tips?
Alvast bedankt :)

Reacties

• Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Is 1500 je BMR? Dan is dat wat je minimaal nodig hebt om te functioneren. Reken je TDEE uit en ga daar onder zittenl. Even Google gebruiken. Dan vind je vanzelf rekenmodules die voor je berekenen hoeveel je moet eten voor gewichtsverlies, onderhoud en aankomen.
    Maar 2,5.kilo in 3 weken is toch echt niet slecht? Ik heb geen idee hoeveel je hebt te gaan maar te snel is ook niet goed.
    Die kilo's zijn er niet in een week aangegroeid dus gaan er ook niet in een week af
    Sport je in de sportschool dan zou ik even een trainer aanspreken of hij een schema voor je kan maken. Er zijn namelijk heel veel oefeningen om je armen te trainen. Ik vind het zelf fijn om zoveel mogelijk eigen lichaamsgewicht en losse materialen te gebruiken maar dat is voor iedereen anders.
    💪 Succes
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Hoe bedoel je "ik kom niet aan mijn calorieën waardoor ik niet genoeg afval"?
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    xDVEx schreef: »
    Beste allemaal,
    Ik kom alleen niet aan mn calorieën.. waardoor ik dus ook niet goed genoeg afval.

Volgens mij val je prima af zo
    xDVEx schreef: »
    Beste allemaal,
    Ben zn 3 weken bezig en al 2.5 kilo kwijt

• xDVEx
    xDVEx Berichten: 4 Member
    Ik zit elke dag misschien net op de 1000-1100 calorieën en er word tegen mij gezegd dat ik meer moet eten
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    1000-1100 kcal lijkt mij ook erg weinig
    Heb je al eens uitgerekend wat je BMR en TDEE is

BMR is wat je nodig hebt minimaal om je organen aan het werk te houden als je hele dag op bed zou liggen. Hier lange tijd onder eten brengt schade aan je organen (weet ik uit eigen ervaring)
    Je TDEE is wat je zou moeten eten om op gewicht te blijven. Hierin zit meegerekend al je dagelijkse activiteiten plus je sporten.
    Om verantwoord af te vallen zou je onder je TDEE moeten eten, maar boven je BMR

Een link naar een site die ik gebruik hiervoor is:
    https://krachttraining.net/energiebehoefte-berekenen.html
    Staat goed uitgelegd hoe je het zelf kan berekenen. Je kan ook calculators vinden die het voor je doen, even googlen. Pak er een paar en neem het gemiddelde zou ik zeggen.

PS Indien je je vetpercentage weet dan deze zeker invullen, geeft nog nauwkeuriger weer wat je TDEE is
  • xDVEx
    Heb een foto gemaakt van een berekening van een site
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 722 Member
    Als je maintenance 2500 is, moet je met 1100 als een razende afvallen.
    Of er wordt ergens niet goed ingevuld. Of berekend.
    Mijn maintenance zit op 2800. Ik val af met 2100 mits ik veel sport, want ik ben niet zo heel nauwkeurig bij het invullen. Waarschijnlijk heb ik dagen van iets meer dan 2100.
  • xDVEx
    Dat gebeurt dus niet en het is niet bewust dat ik maar 1100 calorieën neem. Dus denk dat ik dan toch nog verkeerd eet. . Ik ga t is uitzoeken. Bedankt allemaal!
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Dat gebeurt dus niet en het is niet bewust dat ik maar 1100 calorieën neem. Dus denk dat ik dan toch nog verkeerd eet.
    Je bedoeld "teveel"? Want verkeerd eten vat ik anders op. Maar wat Corne zegt; als je zegt dat je met 1100 kcal niet afvalt en 2500 je onderhoud is, dan spreek je over een gat van 1400kcal. Kan het zijn dat je onbewust veel meer eet?