Nieuw hier! — Dutch (Netherlands)

Nieuw hier!

Opties
VeerleTim
VeerleTim Berichten: 1 Member
Hallo allemaal,

Mijn naam is Veerle, ik ik moet wat kilo's kwijt ;). Ik sport 3-4 keer in de week en doe graag BodyPump, zwemmen en fitnessen. Daarnaast neem ik 3x per week de hond van de buurvrouw mee voor een wandeling. De beweging zit er dus prima in! Het zijn mijn eetgewoontes die moeten worden aangepast. Daar ben ik de afgelopen weken hard mee aan de slag gegaan en de eerste 4 kilo zijn er ook al af.

Twee weken geleden heb ik gehoord dat ik insuline resistent ben, en de docter zegt dat afvallen het beste zal lukken met koolhydraat arme voeding. Geen snelle koolhydraten (brood, pasta, aardappels en rijst) of suikers meer voor mij. Behalve die ene wekelijkse kleine popcorn in de bioscoop.

Ik hoop hier ook wat vrienden te maken. Voeg me vooral toe!

Reacties

  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Hoi Veerle, welkom en succes. Wat zijn precies jouw doelen en hoe ga je die bereiken?
    Heb je al je BMR en TDEE uitgerekend?
  • Kvipenburg1319
    Kvipenburg1319 Berichten: 4 Member
    Opties
    Hi Veerle,

    Je bent al goed bezig zeg !!! Zelf sport ik nu al weer een tijdje niet door een man met wissel diensten en 2 kleine kinderen leuk ik niet echt een ritme te pakken.

    Maar tijdens mijn laatste zwangerschap (2017) had ik ineens zwangerschapsuiker en moest ik koolhydraten tellen wat heel goed werkte!! Dit heb ik sinds 1 april weer opgepakt door minder brood pasta rijst te eten en meer eiwitten zoals kwart etc.. er is nu al 3 kilo af enkel door daarop te letten! Ik wens je veel succes! En mocht je het nog niet geprobeerd hebben... met bloemkoolrijst of bloemkool pizza bodems kijk ik toch uit naar een lekkere nasi of pizza Avond 😂 maar met een hoop minder koolhydraten 👍


    Groetjes Kimberley
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Het schrappen van die koolhydraten zorgt voor een energietekort waardoor je afvalt. Het zijn dus niet de verminderde koolhydraten die je doen afvallen.
  • annanowak777
    annanowak777 Berichten: 5 Member
    Opties
    Hoi ik wil ook graag afvallen. Ben nu 67.2 met lengte 160. Het mag zo 10 kilo er af. Ik sport 2 keer per week en dagelijks doe ik zo 11.000 steps maar het gaat zo langzaam .... ik probeer nu anders te denken. Dus het mag maar met mate. Want diëten werken niet op lange termijn bij mij. Altijd het zelfde bij mij afvallen= nou dan ben ik toch afgevallen dus die extra koekje/ slice pizza etc mag. En ben ik wëer terug bij bezinning. Ik kan nooit gewicht behouden.
  • annanowak777
    annanowak777 Berichten: 5 Member
    Opties
    Mieschien met jullie er bij gaat het lukken
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    > @annanowak777 zei:
    > Hoi ik wil ook graag afvallen. Ben nu 67.2 met lengte 160. Het mag zo 10 kilo er af. Ik sport 2 keer per week en dagelijks doe ik zo 11.000 steps maar het gaat zo langzaam .... ik probeer nu anders te denken. Dus het mag maar met mate. Want diëten werken niet op lange termijn bij mij. Altijd het zelfde bij mij afvallen= nou dan ben ik toch afgevallen dus die extra koekje/ slice pizza etc mag. En ben ik wëer terug bij bezinning. Ik kan nooit gewicht behouden.

    Niemand houd een streng dieet zijn leven lang vol. Je zit al op de goede weg door in te zien dat het niet werkt om te denken in goed of slecht eten. Tuurlijk is een salade gezonder dan een slice pizza maar die pizza moet ook af en toe kunnen. En dat kan ook als je je calorieëndoel in de gaten houd.
    Gewoon uitrekenen wat je TDEE is er ruim onder zitten en je zou dan af moeten vallen.
    🙃 Ik word blij van chocolade..... Mijn guilty pleasure die Ik echt niet laat liggen.
    Wat wel helpt bij mij is om de maaltijden eiwitrijk en voedzaam te houden dan is de behoefte naar snoepen weg. Je zit dan gewoon vol.
    Succes 💪
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Hoi Anna, ook welkom voor jou natuurlijk.

    Zoals @Manga23 al zegt, het gaat niet om een tijdelijk dieet maar echt een verandering van je calorie-iname. Als deze lager is dan dat je verbruikt val je af. Als je een tijdelijk dieet volgt en weer naar je oude eetgedrag gaat, komt het gewicht er weer aan. Reken dit voor uit voor jezelf en probeer wat haalbaar is. Je hoeft ook niet elke week af te vallen, dat gaat over lange periode langzaam want gewicht fluctueert.

    Succes, als je vragen hebt stel ze gerust.
  • annanowak777
    annanowak777 Berichten: 5 Member
    Opties
    Bedankt meiden. Ik wil ook geen dieet weer doen. Ik wil echt mijn leven veranderen. Eens en voor altijd. Ik lijn sinds ik in puberteit zit. Ik ben nooit zwaarder dan 70 kilo gekomen maar ik wil nu terug naar 57 kilo. En nooit meer zo veel aankomen :D
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ik ben nooit zwaarder dan 70 kilo gekomen maar ik wil nu terug naar 57 kilo. En nooit meer zo veel aankomen
    Dan is het een kwestie van levensstijl aanpassen. Dieten op korte duur is vaak gedoemd te mislukken, omdat je van een bepaald eetpatroon inééns extreem anders gaat eten of jezelf beperkingen op gaat leggen. Dat werkt natuurlijk alleen tijdelijk.
  • Ro_4R
    Ro_4R Berichten: 15 Member
    Opties
    > @annanowak777 zei:
    > Bedankt meiden. Ik wil ook geen dieet weer doen. Ik wil echt mijn leven veranderen. Eens en voor altijd. Ik lijn sinds ik in puberteit zit. Ik ben nooit zwaarder dan 70 kilo gekomen maar ik wil nu terug naar 57 kilo. En nooit meer zo veel aankomen :D

    Hou het klein. Dag voor dag. Moet helemaal goed komen dan! 💪🏻
  • annanowak777
    annanowak777 Berichten: 5 Member
    Opties
    Ik hoop het!