Afvallen zonder sporten — Dutch (Netherlands)

Afvallen zonder sporten

Opties
ste046
ste046 Berichten: 4 Member
Hallo allemaal,

Weer begonnen met poging ...... Ik weet het echt niet meer.
Ik wil ongeveer 18 kilo afvallen. Maar doordat ik bijna 2 jaar geleden een ander leven door lichamelijke problemen heb gekregen valt dat nier mee. Sporten kan ik niet meer en ik zit gedeeltelijk in een rolstoel. Ik zoek dus afvalmaatjes die ook niet meer kunnen sporten. Ik heb al meerdere keren samen met deze app kilo's verloren en had meerdere maatjes. Deze maatjes sporten er dagelijks op los. Door dat ik 2 jaar terug niet meer aktief op de app was is iedereen verder gegaan en dat is logisch. Nu ben ik weer zover om er het beste van te maken met wat nog in mijn mogelijkheden ligt. Maar ik merk dat ik moeite heb met maatjes die nog wel fanatiek kunnen sporten. Dus wie moet ook afvallen met weinig lichaam beweging? Ik zou graag je maatje worden. Niet om te klagen over onze beperkingen maar om elkaar positief te steunen. En natuurlijk klagen doen we allemaal wel eens en dat mag. Maar graag niet iedere dag ik wil graag positieve tijd om me heen.
Ik hoop van je te horen.

Groetjes Deanna

Reacties

  • edith7906
    edith7906 Berichten: 2 Member
    Opties
    Ook ik wil de laatste kilo's afvallen zonder sporten. Met twee kniebraces valt het niet mee. De eerste 40 kilo's zijn toch makkelijk gelukt, de laatste 10 zullen ook lukken!
    Wil je maatje worden? Misschien helpt het ons beide!
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Hoi Deanne, welkom en veel succes. Goed dat je weer begonnen bent en nieuwe maatjes zoekt, die zijn er vast te vinden want ook hier in NL is MFP steeds vaker in gebruik :)
  • LiseKetolicious
    LiseKetolicious Berichten: 15 Member
    Opties
    Ik wens je veel succes Deanne. Ook ik ben aan het afvallen zonder sporten. Het kan.
  • ReinderRendier
    ReinderRendier Berichten: 152 Member
    Opties
    Ook in een rolstoel kan je prima sporten , succes.
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Op de sportschool waar ik zit hebben ze zulke goede begeleiding dat ze echt wel iets voor iemand in een rolstoel zouden kunnen bedenken. Er komt nu en dan een ook man die blind is. Dus ik stel voor om een afspraak met een lokale sportschool te maken en te vragen of ze iets kunnen vinden voor je, als je dat wilt natuurlijk. Desnoods vraag je of ze kunnen helpen met oefeningen die je thuis makkelijk kunt doen. Zie het niet als obstakel maar als horde waar je overheen kan gaan en dan blij kan zijn met mogelijkheden die er wel zijn, en dat kan vieren.
  • ste046
    ste046 Berichten: 4 Member
    Opties
    > @edith7906 zei:
    > Ook ik wil de laatste kilo's afvallen zonder sporten. Met twee kniebraces valt het niet mee. De eerste 40 kilo's zijn toch makkelijk gelukt, de laatste 10 zullen ook lukken!
    > Wil je maatje worden? Misschien helpt het ons beide!

    Hallo Edith,

    Bedankt voor je reactie en ik wil graag een maatje worden. Het lukt me alleen niet om je toe te voegen. Ik zal wel iets fout doen.
    Hopelijk lees je dit en lukt het jou wel.
    Ik hoop van je te horen.

    Groetjes Deanna
  • ste046
    ste046 Berichten: 4 Member
    Opties
    > @LaurensE1 zei:
    > Op de sportschool waar ik zit hebben ze zulke goede begeleiding dat ze echt wel iets voor iemand in een rolstoel zouden kunnen bedenken. Er komt nu en dan een ook man die blind is. Dus ik stel voor om een afspraak met een lokale sportschool te maken en te vragen of ze iets kunnen vinden voor je, als je dat wilt natuurlijk. Desnoods vraag je of ze kunnen helpen met oefeningen die je thuis makkelijk kunt doen. Zie het niet als obstakel maar als horde waar je overheen kan gaan en dan blij kan zijn met mogelijkheden die er wel zijn, en dat kan vieren.

    Bedankt voor je reactie mijn probleem is dat ik niet mag sportenvan de artsen.
    Ik sta er verder positief in en ik tel zeker mijn zegeningen. Ik heb een jaar volledig plat gelegen inmiddels kan ik weer stukjes lopen dus ik ben dankbaar en ik vier elke dag.
  • ReinderRendier
    ReinderRendier Berichten: 152 Member
    Opties
    Heftig, @ste046 , maar wat een mooie positieve instelling heb je, elke dag vieren, daar kan ik nog wat van leren.

    Heb je in jouw situatie geen hulp van een diëtist?