Goed eten voor sportief afvallen — Dutch (Netherlands)

Goed eten voor sportief afvallen

ReinderRendier
ReinderRendier Berichten: 152 Member
Hallo allemaal, ik probeerde met veel cardio en een beetje krachttraining af te vallen, helaas zonder succes. Dus gisteren deze app geïnstalleerd en nu aan het calorieën tellen. Mijn doel is 10 kg af te vallen, maar vooral leren hoe ik mijn voedingspatroon kan aanpassen. De app zegt dat met meer vrienden de kans van slagen groter is, dus wie doet mee?

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Training is feitelijk ondergeschikt als het gaat om afvallen. Afvallen doe je door middel van voeding; een energietekort. Echter kan sport wel helpen om het energietekort zo 'hoog' mogelijk te houden.
  • ReinderRendier
    ReinderRendier Berichten: 152 Member
    Ja, dat is een probleem voor mij. Ene dag te weinig eten en andere teveel. Gisteren zat ik flink in de min door 1000 calorieën sporten.
  • ReinderRendier
    ReinderRendier Berichten: 152 Member
    Waarom is die screenshot zo groot weergegeven?
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    > @ReinderRendier zei:
    > Ja, dat is een probleem voor mij. Ene dag te weinig eten en andere teveel. Gisteren zat ik flink in de min door 1000 calorieën sporten.

    Ik zie dat sommige mensen ook werk onder activiteit zetten. Beetje vreemd want dat valt onder je dagelijks functioneren lijkt mij.
    Sporten haal ik niet van mijn calorieën af tenzij je heel explosief hebt getraind. Als ik 100km op de racefiets heb gezeten dan eet ik meer. Bovendien je voelt ook aan je lichaam of je iets extra's nodig hebt.
    Dus je TDEE uitrekenen...... 300 calorieën eronder zitten en je valt vanzelf af.
  • ReinderRendier
    ReinderRendier Berichten: 152 Member
    @Manga23 bedankt. Ik heb mijn TDEE berekent mbv een website. Die komt 200 calorieën hoger uit dan mfp om af te vallen. Wat opvalt is dat de hoeveelheid eiwitten hetzelfde blijft, bij diverse calorie behoeftes. Dat zegt mij dat ik daarop moet focussen, want als ik genoeg eiwitten eet, volgen de koolhydraten en vetten vanzelf.
  • ReinderRendier
    ReinderRendier Berichten: 152 Member
    Als ik train, is dat redelijk intensief en probeer per keer ca 1000 calorieën te verbranden. Dat luisteren naar mijn lichaam moet ik nog leren en hoop dat door alles bij te houden ik daar meer inzicht in krijg.

    Bekijk mijn training op Strava: https://www.strava.com/activities/2320053059?utm_source=com.google.android.apps.docs&utm_medium=referral
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    > @ReinderRendier zei:
    > Als ik train, is dat redelijk intensief en probeer per keer ca 1000 calorieën te verbranden. Dat luisteren naar mijn lichaam moet ik nog leren en hoop dat door alles bij te houden ik daar meer inzicht in krijg.
    >
    > Bekijk mijn training op Strava: https://www.strava.com/activities/2320053059?utm_source=com.google.android.apps.docs&utm_medium=referral

    1000 calorieën is best heel veel. Wat doe je voor sport
    om daaraan te voldoen?? Als ik een uur lang een zware en explosieve spinning les volg (mijn trainer trekt je echt leeg, volg geen Les Mills programma) dan kom ik er niet aan. Kost me minimaal 2 uur op de racefiets buiten.
    MFP is geen goede om je calorie behoefte uit te rekenen dus inderdaad beter om je berekening van je TDEE aan te houden.
    Ik gebruik dit ook alleen om te zien of ik qua eiwitten, vetten, koolhydraten in balans blijf. Afvallen is voor mij nu geen doel.
  • ReinderRendier
    ReinderRendier Berichten: 152 Member
    @Manga23 ik train voornamelijk op hartslag. Een gemiddelde training doe ik op gemiddeld 70% van mijn maximum hartslag en Polar rekent daar de hoeveelheid calorieën bij, aan de hand van leeftijd, gewicht, trainingsachterstand, etcetera.