Luisteren naar je lichaam
ReinderRendier
Als ik mij tijdens het trainen wat slapjes voel door energie tekort, ben ik dan aan het afvallen? Is dat de prijs die ik moet betalen?
0
Reacties
-
Ik denk niet dat dat de bedoeling is..... Ik had gisteren hetzelfde effect tijdens het fitnessen. Voor mij een teken dat ik te weinig energie in mijn lijf heb. Het gaat ten koste van je training.
Je suikerspiegel is dan toch te laag. Ik heb altijd Dextro mee. Ik heb mijn puber zoon een keer van de grond moeten rapen met 5 Dextro omdat hij te hard ging tijdens een suspension/TRX training.1 -
Nee, hoe je je voelt zegt niets over je calorie inname.0
-
> @Manga23 zei:
> Ik denk niet dat dat de bedoeling is..... Ik had gisteren hetzelfde effect tijdens het fitnessen. Voor mij een teken dat ik te weinig energie in mijn lijf heb. Het gaat ten koste van je training.
> Je suikerspiegel is dan toch te laag. Ik heb altijd Dextro mee. Ik heb mijn puber zoon een keer van de grond moeten rapen met 5 Dextro omdat hij te hard ging tijdens een suspension/TRX training.
Maar dat is toch de bedoeling, een lage suikerspiegel? Dan kweek je een tekort en gaat je lichaam de reserves aanspreken, het vet. Of zie ik dat te simpel?0 -
> @ReinderRendier zei:
> > @Manga23 zei:
> > Ik denk niet dat dat de bedoeling is..... Ik had gisteren hetzelfde effect tijdens het fitnessen. Voor mij een teken dat ik te weinig energie in mijn lijf heb. Het gaat ten koste van je training.
> > Je suikerspiegel is dan toch te laag. Ik heb altijd Dextro mee. Ik heb mijn puber zoon een keer van de grond moeten rapen met 5 Dextro omdat hij te hard ging tijdens een suspension/TRX training.
>
> Maar dat is toch de bedoeling, een lage suikerspiegel? Dan kweek je een tekort en gaat je lichaam de reserves aanspreken, het vet. Of zie ik dat te simpel?
https://blog.bodyenfitshop.nl/4-valkuilen-bij-vetverbranding/1 -
Je kan je door diverse oorzaken wat slapper voelen. Stress en onvoldoende rust en slaap zijn vaak de grootste boosdoeners.
Naast hard trainen is slaap zeker zo belangrijk.1 -
Maar dat is toch de bedoeling, een lage suikerspiegel? Dan kweek je een tekort en gaat je lichaam de reserves aanspreken, het vet. Of zie ik dat te simpel?
Wat ik eerder zei; kijk naar je voeding rondom je training. Je kunt je daarbij vragen stellen als; wat voor soort training heb ik of doe ik vandaag, wat heb ik daarvoor gedaan en wat ik van plan om morgen te doen etc. Een duursport training heeft bijvoorbeeld relatief meer koolhydraten als pre-workout nodig dan een uur krachttraining.2 -
Op dit moment wil ik afvallen en train ik zoveel mogelijk om conditie op te bouwen en zo min mogelijk spieren te verliezen. Mijn trainingen bestaan voornamelijk uit cardio (hardlopen, crosstrainer, fietsen, skeeleren, zwemmen) en daarnaast krachttraining.0
-
Ik vermoed dat ik niet afval omdat ik s avonds laat nog brood enzo ga eten, dus heb nu kwark gehaald voor de avonden.0
-
Brood staat los van of je afvalt of niet. Koolhydraten hebben niets te maken met aankomen of afvallen. Als je kwark eet en dat bevat evenveel kcal als je brood, gebeurd er alsnog niets.
Niet afvallen = nog teveel eten en niet in energietekort zitten
Afvallen is niet gecompliceerd of ingewikkeld, maar dat is vaak wel hoe het wordt verkocht of wat mensen geloven. Vaak doen mensen ook aan onderrapportage waardoor men onbewust alsnog meer kcal binnen krijgt dan men denkt.1 -
Ik eet skyr maar kwark kan ook, omdat het veel eiwitten bevat en omdat het langzamer verteert. Zo voorkom ik een honger gevoel.
Maar het heeft net zoveel calorieën als 2 boterhammen. Maar met 2 boterhammen heb ik na een uur weer honger...
Evt hongergevoel stop ik met wortels en snoep tomaatjes. Zo kom ik de ochtend door.
Als je na je training teveel calorieën eet waardoor je in een overschot komt... wordt je zwaarder....0 -
Ja, herkenbaar, van kwark raak ik eerder vol waardoor ik uiteindelijk 's avonds minder eet. En als ontbijt is kwark lekker makkelijk met een beetje cruesli.0
Categorieën
- Alle Categorieën
- 2.3K Hoofdfora
- 856 Stel jezelf voor
- 326 Algemene hulp bij diëten en gewichtsverlies
- 41 Succesverhalen
- 396 Voedsel en voeding
- 254 Fitness en training
- 312 Motivatie en steun
- 65 Recepten
- 38 Kletsen, gezelligheid en spelletjes
- 474 MyFitnessPal-Fora