Tips & Tricks? — Dutch (Netherlands)

Tips & Tricks?

Tessavdm_
Tessavdm_ Berichten: 3 Member
Hoihoi! Ik ben nog niet zo lang op MyFitnessPal en ik wil ong 3/4 kilo kwijt. Ik train 4 x per week en ben al goed op weg, wie er ook in dat zelfde schuitje zit, voeg me toe! Wie weet kunnen we nog tips en tricks van elkaar aan nemen :)!

Reacties

• ReinderRendier
    ReinderRendier Berichten: 152 Member
    Hallo Tessa, en welkom. Tips zijn altijd goed en tricks nog beter. Deze app gebruik ik sinds een paar dagen, en de tip die ik voor je heb is je activiteit level zo laag mogelijk te zetten, zodat je sporthorloge de overige calorieën invult. Succes!
  • Tessavdm_
    Okee top! Weet jij ook misschien hoe je eten verwijderd uit je geschiedenis wat je ooit een keer hebt toegevoegd maar nooit meer eet eigenlijk.. staat bij mij zo vol en eet nu redelijk het zelfde dus veel mag al weg.
  • ReinderRendier
    Sorry, zou niet weten hoe je dat doet.
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    > @Tessavdm_ zei:
    > Okee top! Weet jij ook misschien hoe je eten verwijderd uit je geschiedenis wat je ooit een keer hebt toegevoegd maar nooit meer eet eigenlijk.. staat bij mij zo vol en eet nu redelijk het zelfde dus veel mag al weg.

Gewoon op het voedingsmiddel klikken, vasthouden en dan zie je het prullenbakje voor verwijderen.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    april 2019 aangepast
    Reken je BMR & TDEE uit. Voor je tekort ga je 200 kcal onder je TDEE zitten en pas daarna aan als dat nodig is. Eet daarbij niks bij, omdat die extra kcal al in je TDEE zijn meegenomen.

Ga niet af op stappentellers of sporthorloges die extra calorieën rekenen.
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,479 MFP Moderator
    Hoi Tessa, welkom en veel succes. Als je vragen hebt, stel ze gerust en mij mag je toevoegen hoor :)
  • Tessavdm_
    > @Manga23 zei:
    > Gewoon op het voedingsmiddel klikken, vasthouden en dan zie je het prullenbakje voor verwijderen.

> ook al geprobeerd en dat doet ie bij mij dus niet. Ik heb iPhone misschien dat ie dat bij Samsung wel doet
  • LaurensE1
    Je kunt swipen om ze te verwijderen op iPhone en iOS.
  • ReinderRendier
    > @itzhanne82 zei:
    > Reken je BMR & TDEE uit. Voor je tekort ga je 200 kcal onder je TDEE zitten en pas daarna aan als dat nodig is. Eet daarbij niks bij, omdat die extra kcal al in je TDEE zijn meegenomen.
    >
    > Ga niet af op stappentellers of sporthorloges die extra calorieën rekenen.

Maar die TDEE en BMR calculators zijn slechts inschattingen gebaseerd op oude formules, terwijl mijn Polar sporthorloge continu mijn hartslag en activiteiten meet. Daarbij hanteert Polar waarschijnlijk betere algoritmes, berekeningen voor mijn calorieverbruik dan een random website met rekenmachine die iedereen binnen een paar minuten kan opzetten.

Bottom line is natuurlijk gewoon de weegschaal aan het einde van de week. 😉
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 722 Member
    Jouw polar en mijn garmin blijven benaderingen.
  • itzhanne82
    De fout die mensen maken is dat hartslagen niets zeggen over je verbruik. De online calculators zijn een start op basis van je huidige gegevens. Calorieverbruik kan niet (exact) worden gemeten middels een bepaalde hartslag, maar wel (enigszins) op basis van je lichaamsgegevens zoals geslacht, leeftijd, lengte en mate van activiteit.
  • Manga23
    Mijn Samsung watch geeft echt weleens rare hartslag wisselingen aan bij een spinning les. Ik heb toch echt de laatste versie van de serie dus dan nog klopt het vaak niet exact. Bandje niet strak genoeg, niet op de juiste plek om je pols en dan krijg je een hele andere uitslag.
    Hang je er dus niet aan op.
    Nu is het wel zo dat je horloge niet alleen op hartslag berekent . Wel degelijk moet je instellingen ingeven als leeftijd, lengte, gewicht. Mijn partner verbruikt heel veel meer bij exact dezelfde Spinningles...... Ook als we dezelfde zwaarte inzetten en hij heeft een lagere hartslag.
    Ik neem dus aan dat het dus niet alleen op hartslag is gebaseerd
  • corneaarts
    Nee het is niet alleen op hartslag gebaseerd. Maar het blijven benaderingen.
  • corneaarts
    Je weegschaal en de spiegel zijn het meest betrouwbaar😉😂
  • Manga23
    > @corneaarts zei:
    > Je weegschaal en de spiegel zijn het meest betrouwbaar😉😂

Precies.... Spiegel is het beste en een huidplooimeter.... Zelfs de weegschaal zegt me weinig 🤣
  • ReinderRendier
    > @corneaarts zei:
    > Jouw polar en mijn garmin blijven benaderingen.

Uiteraard, ik ben net begonnen met calorieën tellen dus hoop je binnenkort te vertellen, aan de hand van mijn gewicht, hoeveel ruimte er zit tussen totaal geconsumeerde en verbruikte calorieën volgens Polar.

> @itzhanne82 zei:
    > De fout die mensen maken is dat hartslagen niets zeggen over je verbruik. De online calculators zijn een start op basis van je huidige gegevens. Calorieverbruik kan niet (exact) worden gemeten middels een bepaalde hartslag, maar wel (enigszins) op basis van je lichaamsgegevens zoals geslacht, leeftijd, lengte en mate van activiteit.

Met de mate van activiteit, bedoel je denk ik de intensiteit en dat kun je rechtstreeks zien aan je hartslag. Hartslag, in combinatie met leeftijd, gewicht, enz., zegt juist alles over de hoeveelheid verbrande calorieën. Als ik een wandeling maak op 50 tot 60% van mijn maximum hartslag verbruik ik veel minder dan tijdens een fietstocht op 80 tot 90%.

> @Manga23 zei:
    > > @corneaarts zei:
    > > Je weegschaal en de spiegel zijn het meest betrouwbaar😉😂
    >
    > Precies.... Spiegel is het beste en een huidplooimeter.... Zelfs de weegschaal zegt me weinig 🤣

Vandaar mijn mooie buikfoto, dat is het doel, die buik kwijtraken. Ik zit nu al maanden zo rond de 105 kg, maar ik merk tijdens training en zie in de spiegel wel dat ik spieren opbouw.
  • ReinderRendier
    Overigens train ik afwisselend met de borstband en polsband voor hartslagmeting, vooral bij sprinten en krachttraining kunnen verschillen ontstaan door de vertraging inherent aan de polsslag meting. Door het vele meten en registreren, kan ik bij het hardlopen, aan de hand van het aantal passen tijdens 1 ademhaling, ook mijn hartslag al aardig inschatten.
  • itzhanne82
    april 2019 aangepast
    Ik probeer te zeggen dat op het niet handig is om op basis van hartslag die je Garmin of Polar laat zien je calorieën te berekenen. Dat je daar beter TDEE voor kunt gebruiken om je inname te bepalen.

En idd, de spiegel is de meest handige progressiemeter B)
  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    > @Tessavdm_ zei:
    > > @Manga23 zei:
    > > Gewoon op het voedingsmiddel klikken, vasthouden en dan zie je het prullenbakje voor verwijderen.
    >
    > > ook al geprobeerd en dat doet ie bij mij dus niet. Ik heb iPhone misschien dat ie dat bij Samsung wel doet

Volgens mij kun je het niet verwijderen. Wel de sortering veranderen van frequent naar meest recent. En dan gewoon negeren dat de lijst lang is.
  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    Ook iPhone hier
  • LaurensE1
    Sandraatje123 schreef: »
    > @Tessavdm_ zei:
    > > @Manga23 zei:
    > > Gewoon op het voedingsmiddel klikken, vasthouden en dan zie je het prullenbakje voor verwijderen.
    >
    > > ook al geprobeerd en dat doet ie bij mij dus niet. Ik heb iPhone misschien dat ie dat bij Samsung wel doet

Volgens mij kun je het niet verwijderen. Wel de sortering veranderen van frequent naar meest recent. En dan gewoon negeren dat de lijst lang is.

Ik geloof ook dat dit niet mogelijk is op iPhone of iOS helaas. Mijn advies om te swipen ging over voeding je eigen dagboek.
  • Manga23
    > @LaurensE1 zei:
    > Sandraatje123 schreef: »
    >
    > > @Tessavdm_ zei:
    > > > @Manga23 zei:
    > > > Gewoon op het voedingsmiddel klikken, vasthouden en dan zie je het prullenbakje voor verwijderen.
    > >
    > > > ook al geprobeerd en dat doet ie bij mij dus niet. Ik heb iPhone misschien dat ie dat bij Samsung wel doet
    >
    >
    > Volgens mij kun je het niet verwijderen. Wel de sortering veranderen van frequent naar meest recent. En dan gewoon negeren dat de lijst lang is.
    >
    >
    >
    >
    > Ik geloof ook dat dit niet mogelijk is op iPhone of iOS helaas. Mijn advies om te swipen ging over voeding je eigen dagboek.

De voedingsmiddelen die in je geschiedenis staan omdat je die ooit hebt gebruikt/ingevuld kan ik wissen. Ik klik op het voedingsmiddel, vasthouden en dan krijg je prullenbak met voedingsmiddel uit geschiedenis verwijderen.
    Of jullie moeten iets anders bedoelen?
  • LaurensE1
    Dat werkt dus niet op iPhone & iOS, zoals we aangaven.
  • Manga23
    april 2019 aangepast
    > @LaurensE1 zei:
    > Dat werkt dus niet op iPhone & iOS, zoals we aangaven.

Gewoon via de MFP app op mijn Huawei p20 pro......
  • LaurensE1
    Manga23 schreef: »
    > @LaurensE1 zei:
    > Dat werkt dus niet op iPhone & iOS, zoals we aangaven.

Gewoon via de MFP app op mijn Huawei p20 pro......

Hi Manga, dat is op Google Android.
    Dat is een andere versie van de app vanwege een ander besturingssyteem... iPhones & iPads draaien op iOS.