Ik heb geen motivatie — Dutch (Netherlands)

Ik heb geen motivatie

Opties
Nikkivg2019
Nikkivg2019 Berichten: 6 Member
Halloo allemaal

Ondanks dat ik mezelf best wel slecht in mijn vel voel heb in geen motivatie om te sporten/ diëten ... ik wil 7 kilo afvallen maar vanaf de moment dat ik begin met diëten of sporten is het ook al weer gedaan. Ik vind geen motivatie om elke dag te gaan sporten en gezond te koken... ik snoep dan ook nog eens heel graag en moet echt moeite doen om geen koek of iets naar binnen te werken... iemand tips?

Reacties

  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Geen snoep of koek in huis halen.
    Of diegene nemen met minder calorieën.

    Dieet alleen wat nodig is. Gewoon iets minder van alles is mss beter als een streng dieet.

    En... Wat wil je zelf...
    Prioriteiten stellen dus. Aanpassen van je mindset. Maar als je ietsje minder doet. Valt het mss best mee.

    Bereken je tdee en bmr eens.
    En kijk eens wat je nu eet.
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    Tja...... Dan houd het op 🙈
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ik vind geen motivatie om elke dag te gaan sporten en gezond te koken... ik snoep dan ook nog eens heel graag en moet echt moeite doen om geen koek of iets naar binnen te werken... iemand tips?
    Het wordt lastig als hetgeen je een hekel aan hebt of niet wilt doen, juist hetgeen is wat nodig is om te bewerkstelligen wat je wil. Gewicht verliezen gebeurt niet als je er geen acties tegenover zet.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    itzhanne82 schreef: »
    Ik vind geen motivatie om elke dag te gaan sporten en gezond te koken... ik snoep dan ook nog eens heel graag en moet echt moeite doen om geen koek of iets naar binnen te werken... iemand tips?
    Het wordt lastig als hetgeen je een hekel aan hebt of niet wilt doen, juist hetgeen is wat nodig is om te bewerkstelligen wat je wil. Gewicht verliezen gebeurt niet als je er geen acties tegenover zet.

    Zo waar! Maar ik herken het ook wel hoor. Ik heb in het begin mezelf echt moeten pushen met bepaalde dingen, zwaar tegen mijn eigen zin in. Maar geloof me, als je even (lees maandje of 2) hierin doorzet, is het het zo waard. En wat zijn 2 maanden op een mensenleven. Daarna gaat de knop veelal vanzelf om en ga je het sporten straks leuk vinden
  • lieselottedebuck
    lieselottedebuck Berichten: 8 Member
    Opties
    De gezonde zaken lekker maken!
    Bv toast cottage cheese confituur zonder toegevoegde suikers en wat verse aardbei erop
    Neem gerust een kijkje bij mijn recepten :)
  • Katte1964
    Katte1964 Berichten: 6 Member
    Opties
    > @Nikkivg2019 zei:
    > Halloo allemaal
    >
    > Ondanks dat ik mezelf best wel slecht in mijn vel voel heb in geen motivatie om te sporten/ diëten ... ik wil 7 kilo afvallen maar vanaf de moment dat ik begin met diëten of sporten is het ook al weer gedaan. Ik vind geen motivatie om elke dag te gaan sporten en gezond te koken... ik snoep dan ook nog eens heel graag en moet echt moeite doen om geen koek of iets naar binnen te werken... iemand tips?

    Alles blijven noteren en 5 dagen anders eten niet snoepen en 2 dagen gewoon eten
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    "gewoon eten" kan er voor zorgen dat je niet in een tekort zit en daardoor "voor niks" gedieet hebt de 5 dagen ervoor. Als je op die wijze eet, ga je toeleven naar die 2 dagen waarin je jezelf plots weer alles gunt. Dat helpt niet. Vind een dieet of voedingspatroon wat bij je past voor je doel en maak het vooral niet te moeilijk. Je kunt gewoon alles eten, zo lang het maar in je caloriebudget valt.
  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    Opties
    Dat zou ook niet bij mij passen, steeds weet je voortgang ongedaan maken. Zelfs voor stabiliseren lijkt het me onrustig.
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Dat werkt bij mij ook niet.
    Ik moet in de weekenden de rem er meer opzetten. In die 2 dagen kom ik aan wat ik door de week bespaar.
    Netto 0 afgevallen
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Dat zou ook niet bij mij passen, steeds weet je voortgang ongedaan maken. Zelfs voor stabiliseren lijkt het me onrustig.
    Exact, tevens werk je op deze wijze een enigszins verstoorde relatie met voeding in de hand. Of althans, het risico zit verborgen in deze aanpak. Je ziet dat ook vaak met dat mensen bijvoorbeeld de hele week super strikt zijn en in het weekeind alles laten vieren, maar wel aangegeven "ik eet zo weinig, hoe kan het dat ik niet afval"
  • Nikkivg2019
    Nikkivg2019 Berichten: 6 Member
    Opties
    Ik heb afgelopen week al hard mijn best gedaan en ik denk dat ik wel mag zeggen dat het niet slecht gaat, maar het kan altijd beter. Gisteren had ik onwijs veel zin in chips en heb dit dus ook gepakt. Een Uitschuivertje maar ik probeer op “het juiste pad” te blijven 👍🏼 hopelijk hou ik het deze keer vol ☺️
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Een keer is niet erg hoor. Wat chips of een zak... is ook een verschil.
    Je moet ook leven.
  • leym92
    leym92 Berichten: 71 Member
    Opties
    Klinkt goed! Sinds ik ook die (zakken) chips etc tel, voelt het veel minder slecht om ervan te genieten. Je eet toch niet zomaar een kilo (=7000 calorieën) erbij :wink:
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Dat niet.... maar de 2500 die je uitgespaard heb wel.....
    Netto niets afvallen.

    Hier heb ik ook last van😊
  • leym92
    leym92 Berichten: 71 Member
    Opties
    Ik bedoel alleen dat ik de draad makkelijker weer oppak als ik alles bijhoud :). Ik ga voor mijn gevoel er ook minder erg mee over m'n doel heen door het bijhouden, maar dat is natuurlijk voor iedereen anders.
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Gisteravond uit eten geweest...
    Vanavond friet avond.

    Hou ik overdag rekening mee..
  • miran2802
    miran2802 Berichten: 2 Member
    Opties
    Ik vind het ook lastig niet te snoepen enzo. Maar ik neem dan een stukje chocola... of 1 handje chips. Daar maak ik echt een momentje van. Het was even wennen om niet standaard wat meer te pakken. Ik pak het en leg de rest dan meteen weer uit het zicht (in de kast). Omdat ik me er nu zo bewust van ben (calorieën tel) geniet ik meer van dat ene blokje chocola dan wanneer ik gedachteloos die hele reep opeet tot ik er misselijk van ben
  • Rene_Sport
    Rene_Sport Berichten: 19 Member
    Opties
    Ongezonde lekkernij niet in huis halen. Als je snoeptomaatjes, komkommer en andere gezonde snacks in het zicht neer zet pak je de gezonde snacks. Hier kan je lekker van snoepen.
  • Nikkivg2019
    Nikkivg2019 Berichten: 6 Member
    Opties
    Ik probeer ook niet te veel in huis te halen maar het is natuurlijk niet omdat ik minder wil snoepen, dat mijn vriend niets mag eten van lekkernij. Die heeft het niet nodig om gezonde snacks te eten ☺️ maar ik kan er al iets beter van af blijven hihi !
  • Yidrey
    Yidrey Berichten: 29 Member
    Opties
    Ik weet niet of het wat voor jou is. Ik eet 1 grote maaltijd per dag of ik vast 22 uur en eet in de andere 2 uur.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ik weet niet of het wat voor jou is. Ik eet 1 grote maaltijd per dag of ik vast 22 uur en eet in de andere 2 uur.
    Ik ben wel benieuwd wat je beweegredenen zijn om op die manier te vasten?
  • Yidrey
    Yidrey Berichten: 29 Member
    Opties
    > @itzhanne82 zei:
    > (Quote)
    > Ik ben wel benieuwd wat je beweegredenen zijn om op die manier te vasten?

    1. Ik ben een grote eter, dus een grote maaltijd in 1 keer vind ik fijner.
    2. je bent niet constant met eten bezig, waardoor je de rest van de dag bezig kan zijn met andere dingen.
    3. De uren welke je niet eet is je lichaam bezig met andere dingen(autophagy) dan eten te verteren.
    4. Metabolisme vertraagd niet na een lange periode calorie deficit. Dus i.p.v. wlke dag 500 calorieen minder te eten, vast ik meerdere hele dagen.

    Ik ben op dit moment niet thuis, maar zal een nieuw topic openen over vasten met onderbouwende studies voor de geinteresseerden.

    Voor mij is het een lifechanger.