Knop om? — Dutch (Netherlands)

Knop om?

Opties
WodanMax
WodanMax Berichten: 11 Member
Het lijkt me maar niet te lukken om de knop helemaal om te zetten en te focussen op gezondere voeding.

Hoe doen jullie dit? Focus houden zonder door te slaan hierin?

Reacties

  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    > @WodanMax zei:
    > Het lijkt me maar niet te lukken om de knop helemaal om te zetten en te focussen op gezondere voeding.
    >
    > Hoe doen jullie dit? Focus houden zonder door te slaan hierin?

    Het begint met boodschappen doen. Koop zoveel mogelijk vers en gezond. Wat niet in huis is kan je ook niet opeten.

    En wat bedoel je met 'doorslaan'?
    Ik koop bijvoorbeeld echt wel de lekkere reep chocolade en er gaat ook patat in de airfreyer. Misschien een kwestie van balans vinden. Koop wat je lekker vindt, probeer nieuwe dingetjes uit en ga niet tegen je zin in avocado's eten omdat iedereen beweerd dat het zulke goede vetten zijn.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Gewoon eten wat ik lekker vind, maar binnen mijn kcal goal. Ga ik er een keer overheen, jammer dan. Als dat 1 dag per maand is, doet dat echt die andere dagen niet teniet aangezien ik -500 kcal op onderhoud eet.
    Anders zou ik die ene dag iets van 18000 kcal moeten eten
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Als je een gerecht wilt koken, kijk hoe je dat gemakkelijk gezond kan maken: magere vlees, vegetarische optie of volkoren ipv normaal & gewoon (brood, pasta).

    Probeer geen erg ongezond eten te kopen, zoals snoep ofzo.

    En reken je kcal behoefte uit en blijf daaronder zitten, zodat je afvalt. Je kunt best eens iets wat 'minder gezond' eten en die dag ook nog onder je doel zitten. Of desnoods compenseer je met een andere dag wat minder.

    De kleine beetjes bij elkaar maken het verschil. Waar heb jij specifiek moeite mee?
  • WodanMax
    WodanMax Berichten: 11 Member
    Opties
    > @LaurensE1 zei:
    De kleine beetjes bij elkaar maken het verschil. Waar heb jij specifiek moeite mee?

    Ik eet gezond en volgens mijn behoeften, maar lijk een onvulbaar gevoel te hebben. Een de hele dag door trek gevoel. En dan probeer ik er niet aan toe te geven.

    Ondanks dat mijn macro's en ckal inname kloppen op de app (met het afwegen enzo) val ik totaal niet af.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    WodanMax schreef: »
    > @LaurensE1 zei:
    De kleine beetjes bij elkaar maken het verschil. Waar heb jij specifiek moeite mee?

    Ik eet gezond en volgens mijn behoeften, maar lijk een onvulbaar gevoel te hebben. Een de hele dag door trek gevoel. En dan probeer ik er niet aan toe te geven.

    Ondanks dat mijn macro's en ckal inname kloppen op de app (met het afwegen enzo) val ik totaal niet af.

    De weegschaal is slechts 1 tool om progressie te meten, wellicht dat je al op een dusdanig gewicht zit dat je nu voornamelijk centimeters gaat verliezen op diverse plekken.
    En hoe lang sta je al stil met afvallen? Weeg je dagelijks of wekelijks? Als je wekelijks weegt kan het best zo zijn dat je bijvoorbeeld op maandag wel afgevallen zou zijn, maar je weeg dag dinsdag is, en je fluctuaties hebt en juist die dag weer omhoog bent gegaan... Hier heb ik ook last van, vandaar dat ik me dagelijks weeg.

    Als je langer als 2 weken echt stil staat met afvallen en je 100% zeker bent dat je kcal inname juist is en je verbranding ook (deze word toch ook vaak overschat)
    Pas dan zou ik -100 in kcal omlaag gaan
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    WodanMax schreef: »
    > @LaurensE1 zei:
    De kleine beetjes bij elkaar maken het verschil. Waar heb jij specifiek moeite mee?

    Ik eet gezond en volgens mijn behoeften, maar lijk een onvulbaar gevoel te hebben. Een de hele dag door trek gevoel. En dan probeer ik er niet aan toe te geven.

    Ondanks dat mijn macro's en ckal inname kloppen op de app (met het afwegen enzo) val ik totaal niet af.
    De app is helaas niet 100% correct, kan je het nogmaals uitrekenen met je kcal behoefte via een TDEE en BMR calculator? Tevens; overschat je activiteit niet. Dat zien we hier wel vaker gebeuren... Het voelt alsof je heel veel gedaan hebt soms maar in werkelijkheid maar een laag hoeveel aantal kcal verbrand.

    Als je honger blijft hebben; probeer een glaasje water te nemen, misschien heb je wel dorst. Eet anders vaker verdeeld op een dag (dus ipv 3 eetmomenten 4 of meer). Of neem anders een kauwgompje, dat werkt als ik op kantoor zit bij mij. Daarnaast kies voor volkoren varianten in b.v. brood en pasta; dat duurt langer om te verwerken en zou dus minder (snel) weer honger moeten geven.
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Het gevoel van honger herken ik wel.
    Zeker als ik om 5 uur opsta.
    Ondanks de skyr en meergranen brood, rammel ik heel de ochtend.
    Wortels en snoeptomaten helpen dan ook niet.
  • WodanMax
    WodanMax Berichten: 11 Member
    Opties
    > @LaurensE1 zei:
    > WodanMax schreef: »
    >
    > > @LaurensE1 zei:
    > De kleine beetjes bij elkaar maken het verschil. Waar heb jij specifiek moeite mee?
    >
    > Ik eet gezond en volgens mijn behoeften, maar lijk een onvulbaar gevoel te hebben. Een de hele dag door trek gevoel. En dan probeer ik er niet aan toe te geven.
    >
    > Ondanks dat mijn macro's en ckal inname kloppen op de app (met het afwegen enzo) val ik totaal niet af.
    >
    >
    >
    > De app is helaas niet 100% correct, kan je het nogmaals uitrekenen met je kcal behoefte via een TDEE en BMR calculator? Tevens; overschat je activiteit niet. Dat zien we hier wel vaker gebeuren... Het voelt alsof je heel veel gedaan hebt soms maar in werkelijkheid maar een laag hoeveel aantal kcal verbrand.
    >
    > Als je honger blijft hebben; probeer een glaasje water te nemen, misschien heb je wel dorst. Eet anders vaker verdeeld op een dag (dus ipv 3 eetmomenten 4 of meer). Of neem anders een kauwgompje, dat werkt als ik op kantoor zit bij mij. Daarnaast kies voor volkoren varianten in b.v. brood en pasta; dat duurt langer om te verwerken en zou dus minder (snel) weer honger moeten geven.



    Ik heb de berekening gebruikt voor m'n calorieën en drink 2 tot 3 liter water per dag. Daarbij heb ik een horloge die mijn activiteiten bijhoudt door de dag heen ;) ik moet denk ik maar even gaan internetten voor tips ;)
  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    Opties
    Je krijgt net toch al uitgebreide en goede tips? En hou in gedachten dat het horloge wellicht/waarschijnlijk niet correct meet.
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Een andere gebruiker had ook wat problemen met activiteiten bijhouden via een horloge waardoor je werkelijke verbruik lager ligt dan je denkt en waardoor je teveel inneemt, waardoor je dus niet afvalt.

    Probeer het een tijd zonder horloge en besef dat als je TDEE uitrekent, daar verbuik al in zit dus.
    Dus wat je meet via je horloge hoor je niet meer erbij te rekenen als extra ruimte in je kcal inname.