Carb cycling — Dutch (Netherlands)

Carb cycling

zeetje
zeetje Berichten: 7 Member
mei 2019 aangepast in Voedsel en voeding
Ik ben pas weer begonnen, dit keer een serieuze poging :p

Wat ik wil, 10 tot 15 kilo afvallen en een gezond /sterk lichaam

Wat ik doe: 2 a 3 keer in de week 45 min kettlebell workouts met 16kg voor swings en deadlifts 8kg voor snatch en turkish get up alle andere oefeningen 12kg
2 a 3 keer in de week lopen 5 tot 7,5 km

Ik dacht misschien is carb cycling een manier om snel vet te verliezen, maar vind het best ingewikkeld. Ik eet op kettlebell dagen normale hoeveelheid carbs, en loop en rust dagen zo min mogelijk, ik zou ook ergens grote hoeveelheid carbs moeten eten weet niet zo goed wanneer? En de verhoudingen carbs eiwitten en vet, wat zouden die moeten zijn voor een vrouw van 43 van zo'n 69 kilo en 165?

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    mei 2019 aangepast
    Carb cycling is niks magisch en het zal je ook niet sneller vet doen verliezen, want daar is een energietekort voor nodig. Je maakt het jezelf onnodig moeilijk door carb cycling te gebruiken.

    Hanteer een simpel energietekort en deel je macro's in. Hoe je dat doet is al vaker op dit forum gepost. Dus gebruik even de zoekfunctie :tongue:
  • zeetje
    zeetje Berichten: 7 Member
    Ga ik maar zoeken :D een tekort heb ik al, dus nu de ideale macro's maar eens zoeken :)
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Ga er vanuit dat je tussen de 1.2-1.8gr per kilo lichaamsgewicht aan eiwitten neemt. Idealiter 1gr per kilo lichaamsgewicht voor vet en de rest vul je aan met carbs.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Wel een kleine side note; bovenstaande is redelijk algemeen, in die zin dat de carbs & vet geïndividualiseerd kunnen worden naar behoefte en mate van training en soort. Als de minimale eiwitbehoefte er maar is.
  • zeetje
    zeetje Berichten: 7 Member
    Met de eiwitten zit ik goed 1,8 met de vetten 0.9 en koolhydraten 1,1... zie wel in mijn weekoverzicht dat ik te weinig eet... dus komende week wat meer koolhydraten eten anders kijken hoe dat bevalt
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Heb je je BMR & TDEE al eens uitgerekend?