Ik stel me voor + gezocht naar steun maatjes ❤️ — Dutch (Netherlands)

Ik stel me voor + gezocht naar steun maatjes ❤️

Opties
M1ssDutchie
M1ssDutchie Berichten: 4 Member
Heey iedereen

ik ben Jessica 29 jaar en ook ik wil gaan proberen mijn levenstijl om te gooien. Mijn zware overgewicht baadt me zorgen en wil er nu echt wat aan doen. Mijn eerste stap was stoppen met roken dit is me nu al 70 dagen zonder moeite gelukt. Nu mijn volgende stap is een gezonde levensstijl kwa eten te creëren en dat vind ik een lastige.

Ik vind het moeilijk om gezonde lekkere avondmaaltijden te verzorgen en vind het soms moeilijk om de juiste evenwicht in voedingswaarde te vinden.

Verder heb ik vaak last van trillingen en niet lekker worden als ik minder ga eten waardoor ik me zeer onprettig voel. Hopelijk vind ik hier wat leuke maatjes zodat ik weet dat ik niet de enigste ben.

Ik weeg nu 124kg en mijn streefgewicht is 80 kilo maar mijn eerste doel is onder de 100 te komen.

Reacties

  • Missdragontea94
    Missdragontea94 Berichten: 20 Member
    Opties
    Ik denk dat je hier veel steun gaat vinden! Super veel lieve mensen hier.🤗 Ik heb je toegevoegd als vriend
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Hoi Jessica, welkom en veel succes! Als je vragen hebt, stel ze gerust.
  • mpjvandenakker
    mpjvandenakker Berichten: 1 Member
    Opties
    Hoi jessica.. succes met veranderingen. En je zegt het goed het is idd je levensstyle verandere. Dit gaat soms gepaard met wat strubbelingen . Heb het zelf ook ervaard toen ik 3 maanden geleden begon. Je lichaam zal moeten wennen aan de nieuwe levenstyle. Maar als je even doorzet en je de resultaten ziet motiveerd dat alleen maar meer.

    Groetjes
  • Alexxis85
    Alexxis85 Berichten: 10 Member
    Opties
    Hoi Jessica.
    Goed dat je hier bent begonnen 🙂👍🏼 je kan hier zeker steun vinden van iedereen. Ik ga je een vriendschapuitnodiging sturen
  • kamerferdi
    kamerferdi Berichten: 35 Member
    Opties
    Hey Jessica,

    Je had me al toegevoegd zag ik. Zag al goede dingen in je feed voorbijkomen 😁

    Veel succes!

    Groetjes, Ferdi
  • M1ssDutchie
    M1ssDutchie Berichten: 4 Member
    Opties
    > @kamerferdi zei:
    > Hey Jessica,
    >
    > Je had me al toegevoegd zag ik. Zag al goede dingen in je feed voorbijkomen 😁
    >
    > Veel succes!
    >
    > Groetjes, Ferdi

    Ik doe me best iig hahaha, vind het alleen appart dat ik zoveel mag eten. Waarschijnlijk omdat iknog zoveel weeg.?? Heb vandaag heerlijk gegeten niks was vies. Zaten wel nieuwe dingen tussen maar allemaal yummie 😍
  • kamerferdi
    kamerferdi Berichten: 35 Member
    mei 2019 aangepast
    Opties
    Ik kan daar zelf niet zoveel over zeggen. Als een man die aan dans en krachtsport doet (hoge activiteitlevel met 1/2 rustdagen) begon ik op 103 kg al best wat af te vallen met 2700-2900 cal haha. Voor vrouwen ligt de behoefte gemiddeld al 500 cal lager. Ik hou ook verbrande calorieën bij want viel in het begin veel te snel af.

    Ik berekende mijn caloriebehoefte met https://www.niddk.nih.gov/bwp. Ik verlaag mijn behoefte elke week een beetje, omdat ik afval en dan minder nodig heb.

    Lopen, fietsen en zwemmen vind ik makkelijke manieren om snel calorieën te verbranden zonder al te veel belasting voor je lichaam.
  • piercinggirl83
    piercinggirl83 Berichten: 26 Member
    Opties
    Super goed dat je bent begonnen! Ik ben zelf vanaf oktober bezig en woog toen 117kg, zit nu op 94 kilo en zit even vast op dit gewicht wegens net een lastig moment gehad te hebben. Moeilijke momenten blijf ik denk ik wel houden waar ik door heen moet en vooral moet blijven doorgaan met afvallen. Ik eet 1600 calorieën op een dag en mag elke dag ook nog iets lekkers omdat het wel in mijn calorieën past. Als je nog tips nodig hebt over wat je allemaal kan eten vraag gerust! Ik had iemand die mij hier ook tips in gaf en dat heeft mij echt met een opstart geholpen.
    Veel succes!!!
  • M1ssDutchie
    M1ssDutchie Berichten: 4 Member
    Opties
    Jullie zijn echt allemaal. Toppers 😍
  • 114908
    114908 Berichten: 2 Member
    Opties
    Wauw wat knap dat je bent gestopt met roken! Ik gebruik deze ap nog niet zo lang en ik merk ook lichamelijke klachten bij het afvallen. Ik heb vooral hoofdpijn en kan me slecht concentreren.... ik weet niet hoe ik mensen moet toevoegen maar ik zou het leuk vinden als je mij toevoegde!
  • phildhont
    phildhont Berichten: 10 Member
    Opties
    Hey, zit in dezelfde boot
    Als je volhoud zal het lukken
    Enkele jaren terug ben ik via deze app 20kg afgevallen, maar heb dan de fout gemaakt om de cal niet meer te tellen met als gevolg ik terug 15kg aangekomen was
    Ben enkele weken opnieuw begonnen en verloor reeds 5kg, maar er is maar een magic word VOLHOUDEN
    hopelijk kunnen we ond streefdoel bereiken
    Succes
  • Nelielchan
    Nelielchan Berichten: 10 Member
    Opties
    Hey Jessica, goed bezig! Het lastige met eten is dat je niet kan stoppen zoals met roken. Een duurzaam balans zoeken is daarom de enige manier om je ideale gewicht te halen en te behouden. Ik ben zelf in maart 2018 begonnen met mn levenstijl te verbeteren en ben sindsdien 17 kg kwijt. Artsen raden aan tussen 10 en 15 kg per jaar te verliezen om de kans op duurzaam slagen te verhogen. Voeg me gerust toe, ik denk graag met je mee! Succes en groetjes!
  • LJ_B
    LJ_B Berichten: 6 Member
    Opties
    Stoppen met roken is al een hele prestatie op zich!! Verlies dat niet uit het oog! Succes met het afvallen. MFP geeft mij houvast, ik hoop dat het jou dat ook geeft.
  • SimplyLauraAmy
    SimplyLauraAmy Berichten: 5 Member
    Opties
    Ik ben zelf ook opzoek naar maatjes, dus ik heb je toegevoegd. Goed dat je gestopt bent met roken, ik weet hoe moeilijk dat kan zijn. Wist zelf 9 van de 10 keer niet of ik trek had of zin in eten, gelukkig is dat gevoel redelijk snel over gegaan.

    Succes met afvallen en uit mijn ervaring helpt een eiwitrijk ontbijt het beste tegen een hongergevoel gedurende de hele dag.
  • huisjeboompjeblogje
    huisjeboompjeblogje Berichten: 7 Member
    Opties
    Goed bezig!! Knap dat je al 70 dagen van het roken af bent!
    Mijn eerste doel is 10 kg, liefst 13/14 in totaal. Ik vind het ook leuk wat maatjes in mijn lijst te hebben dus heb je toegevoegd!