Weer opnieuw — Dutch (Netherlands)

Weer opnieuw

Opties
vallieveropdanaf
vallieveropdanaf Berichten: 90 Member
Sommigen kennen mij wel, als Pascalishier. Maar er ging wat mis met mijn account... Dus nu opnieuw gestart. Niet heel erg en ramp, want ik wil ook echt weer opnieuw starten. En misschien maakt een schone nieuwe start ook wel ruimte om daadwerkelijk dan ook door te zetten.(al 16 kilo kwijt, nog 20 te gaan. Dan weeg ik 85 bij 175, prima voor mij)

Dus schouders er onder. Voor de zomer vakantie zou ik er graag nog 10 kilo er vanaf willen. Dus hop hop!

Mochten er mensen zijn die willen volgen, willen steunen, of wat dan ook!?
-->Stuur je vriendschapsverzoek

En voor iedereen heel veel plezier op deze reis!

Reacties

  • kamerferdi
    kamerferdi Berichten: 35 Member
    Opties
    Hoi!

    Ik begon toevallig begin april met 103 kilo en heb ik ook als doel 83-85 kilo te wegen met een lengte van 175 cm. Zit nu op 94,3 kilo dus dat gaat wel snel zolang je rustig aandoet en consistent blijft, zodat je ongeveer dezelfde tekorten kan aanhouden
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Hey, welkom terug en veel succes :)
    Heb je je TDEE en BMR al uitgerekend?
    Als je vragen hebt, stel ze gerust.
  • vallieveropdanaf
    vallieveropdanaf Berichten: 90 Member
    Opties
    > @LaurensE1 zei:
    > Hey, welkom terug en veel succes :)
    > Heb je je TDEE en BMR al uitgerekend?
    > Als je vragen hebt, stel ze gerust.

    Ik heb de berekening van MFP app zelf gebruik gemaakt.

    Ik heb al een berichtje geplaatst, maar ik kan via de app niet de community in. Die optie heb ik niet :(
  • vallieveropdanaf
    vallieveropdanaf Berichten: 90 Member
    Opties
    > @kamerferdi zei:
    > Hoi!
    >
    > Ik begon toevallig begin april met 103 kilo en heb ik ook als doel 83-85 kilo te wegen met een lengte van 175 cm. Zit nu op 94,3 kilo dus dat gaat wel snel zolang je rustig aandoet en consistent blijft, zodat je ongeveer dezelfde tekorten kan aanhouden

    Heel tof! Ik ga proberen in je voetsporen te gaan staan!
  • kamerferdi
    kamerferdi Berichten: 35 Member
    Opties
    Als je je gewichtsverlies per week tussen 0.5 en 1 kilo per week aanhoudt, is de kans kleiner dat er een jojo-effect optreedt door te snel gewicht te verliezen en te eindigen met een lage BMR (bijv. bij crashdiëten).

    Je wilt immers een levensstijl creëren waarbij je het rond het streefgewicht blijft als je normaal eet.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ik heb de berekening van MFP app zelf gebruik gemaakt.
    We raden eigenlijk aan om je BMR & TDEE via een calculator te berekenen, omdat MFP vaak heel laag in de aangegeven calorieën zit. Men heeft de optie om aan te geven hoeveel gewicht je wilt verliezen per week, maar het verliezen van gewicht wil je a) nooit te snel doen (een té groot energietekort) en b) gewicht verliezen verloopt nooit lineair, waarbij MFP je wel doet denken dat dit kan.
    Als je je gewichtsverlies per week tussen 0.5 en 1 kilo per week aanhoudt, is de kans kleiner dat er een jojo-effect optreedt door te snel gewicht te verliezen en te eindigen met een lage BMR (bijv. bij crashdiëten).
    Snel gewicht verliezen staat totaal los van een jo-jo effect an sich. Een jo-jo effect treed simpelweg op wanneer men te rigoureus en te snel (quick fix) gewichten verliezen, zichzelf van alles ontzeggen, dan op streefgewicht zijn en vervolgens daarna hun 'normale' eetpatroon weer oppakken. Dit houd men niet vol. Kies een dieet wat je fictief voor altijd kunt volhouden.
  • kamerferdi
    kamerferdi Berichten: 35 Member
    mei 2019 aangepast
    Opties
    > Snel gewicht verliezen staat totaal los van een jo-jo effect an sich. Een jo-jo effect treed simpelweg op wanneer men te rigoureus en te snel (quick fix) gewichten verliezen, zichzelf van alles ontzeggen, dan op streefgewicht zijn en vervolgens daarna hun 'normale' eetpatroon weer oppakken. Dit houd men niet vol. Kies een dieet wat je fictief voor altijd kunt volhouden.

    Datzelfde bedoelde ik ook in de zin eronder die je niet quote, maar zo is het wat duidelijker voor degenen die het lezen. Dankje!
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    No problem, dan zit het wellicht in mijn interpretatie! :smile: