Opgeblazen, waterophoud — Dutch (Netherlands)

Opgeblazen, waterophoud

Hey allemaal

Ik heb laatste tijd veel last van vochtophoping in mijn gezicht en benen en opgeblazen gevoel ondanks dat ik telkens onder mijn caloriebehoefte zit. Heeft iemand hier een oplossing voor? Is echt vervelend..

Groetjes

Reacties

• itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Vochtophoping staat los van of je binnen je caloriebehoefte zit. Het is dus niet zo dat je meer vocht vasthoudt doordat je in een calorietekort zit.
  • itzhanne82
    Vochtophoping staat los van of je binnen je caloriebehoefte zit. Het is dus niet zo dat je meer vocht vasthoudt doordat je in een calorietekort zit.
  • itzhanne82
    Kijk iig naar je vochtinname; hoeveel drink je. En wellicht, welk voedsel geeft je een opgeblazen gevoel?
  • sarahdoom38
    sarahdoom38 Berichten: 4 Member
    > @itzhanne82 zei:
    > Kijk iig naar je vochtinname; hoeveel drink je. En wellicht, welk voedsel geeft je een opgeblazen gevoel?

Ja ik heb sowieso spastische darm dus moet opletten wat ik eet. Is gewoon enorm vervelend omdat fodmap dieet niet volledig werkt (speciaal dieet voor spastische darmen). Dank je voor de tips!
  • Consuela1971
    Consuela1971 Berichten: 19 Member
    Als je lichaam veel insuline aanmaakt door wat je eet (snelle koolhydraten), houden je cellen vocht vast. Vocht begint dan vaak in je benen op te hopen. Je zou eens kunnen kijken wat je eet. Ook al eet je minder kcal, het is natuurlijk wel belangrijk die te vullen met gezond voedsel.
    Zelf had ik daar ook enorm veel last van. Sinds ik de Paleo leefstijl aanhoud heb ik er geen last meer van, ook eet ik geen gluten koemelkproducten meer. Geen last meer van mijn spastische darm. Toevallig vandaag een glutenvrij broodje van Schär gegeten en viola, weer een beetje vocht in mijn voeten.
    Zorg dat je insulinespiegel stabiel blijft, dan hoeft je lichaam minder insuline aan te maken en dus minder voxht. Groente, fruit, noten, zaden, vlees, vis. En je krijgt er een heerlijke zachte huid cadeau en je gaat er jonger uitzien.

Alsnje meer wilt weten, kom gerust op de lijn.
  • itzhanne82
    Als gezond persoon hoef je je niet bezig te houden met je insulinespiegel. Daarnaast is het nogal wiedes dat wanneer je veel koolhydraten eet (snelle of complexe) je vocht vasthoudt. Voor elke gram aan koolhydraten houd je een x gr vocht vast. Daarnaast kunnen er meer factoren meespelen, maar insuline is daar geen van.
  • Consuela1971
    Consuela1971 Berichten: 19 Member
    Jemig Itzhanne82, is het nou echt nodig om constant te reageren op tips die iemand geeft? Je doet het heel vaak en het is meestal omdat jij het anders ziet . Prima, maar het is jouw waarheid,. Ik heb het in de keto vragen ook al eens gezegd , we reageren op het topic dat iemand inbrengt en willen elkaar helpen. Laten we ophouden om steeds tips van anderen af te kammen. Zo blijft het voor iedereen gezellig en leuk om deel te nemen. Het is aan een ieder om voor zichzelf te bepalen waar hij of zij iets mee wil doen. Dank je wel.
  • itzhanne82
    Jemig Itzhanne82, is het nou echt nodig om constant te reageren op tips die iemand geeft? Je doet het heel vaak en het is meestal omdat jij het anders ziet . Prima, maar het is jouw waarheid,.
    Het is niet MIJN waarheid, het is de waarheid voor zover we die nú op wetenschappelijk en onderbouwd niveau weten. Ik zie heel vaak, of nog steeds eigenlijk, dat er informatie of tips worden gegeven die niet op waarheid berusten en het mensen soms in verwarring brengt. Dat is de reden dat ik vaak reageer.

Daarbij geef ik ook altijd aan dat mensen moeten doen waar ze zich prettig bij voelen qua dieet (of dit nu keto, vasten of iifym is), maar dat het wel belangrijk is te weten wat klopt en wat niet.
  • yvonnetenwolde
    yvonnetenwolde Berichten: 1 Member
    Ik hou meer vocht vast als ik gerafineerde suikers eet. Laat ik die weg dan is mijn opgeblazen buik en extra vocht zo weer weg. Succes.
  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    > @Consuela1971 zei:
    > Jemig Itzhanne82, is het nou echt nodig om constant te reageren op tips die iemand geeft? Je doet het heel vaak en het is meestal omdat jij het anders ziet . Prima, maar het is jouw waarheid,. Ik heb het in de keto vragen ook al eens gezegd , we reageren op het topic dat iemand inbrengt en willen elkaar helpen. Laten we ophouden om steeds tips van anderen af te kammen. Zo blijft het voor iedereen gezellig en leuk om deel te nemen. Het is aan een ieder om voor zichzelf te bepalen waar hij of zij iets mee wil doen. Dank je wel.

Het is aan een ieder om voor zichzelf te bepalen waar hij of zij iets mee wil doen. Dank je wel.

Dit schrijf je goed, dat geld dus ook voor de reactie van Itzhanne. Topic starter kan reageren op Itzhanne of op jou.
    Maar waarom maak jij je zo druk?
  • Sandraatje123
    En @itzhanne82: mag ook weleens worden gezegd, respect dat je het steeds weer op een nette manier blijft uitleggen.
  • itzhanne82
    @Sandraatje123 oeh, ik kleur ervan. Vind ik leuk om te lezen. Dank je wel! ☺️
  • Sandraatje123
    > @itzhanne82 zei:
    > @Sandraatje123 oeh, ik kleur ervan. Vind ik leuk om te lezen. Dank je wel! ☺️

😁 👍🏻 ben wel serieus hoor, jij hebt veel kennis en er blijven maar misverstanden naar voren komen. Knap om het onvermoeibaar te blijven delen.
  • itzhanne82
    :tongue: Ik zie het maar als de kracht van de herhaling :smile: . Plus ook wel het slecht kunnen verdragen van onwaar- of onjuistheden. Ik krijg er de kriebels van. Als ik bijvoorbeeld maar bij één van jullie kan bijdragen aan kennis of inzicht, dan is dát waarvoor ik het (blijf) doe(n). <3