Tdee en activiteiennivea? — Dutch (Netherlands)

Tdee en activiteiennivea?

Opties
Op dit moment houd ik mijn calorien nog bij via de berekening van MFP, met de compensatie van fitbit.

Maar wat als ik nu mijn tdee wil bijhouden. Dan moet je je activiteiten niveau invullen. Maar waar baseer je dit op?

Ik loop gemiddeld zo'n 10duizend stappen op een dag, daarnaast probeer ik elke dat 45 minuten te sporten, wat wil inhouden: kracht of op de hometrainer. - - > hoe actief ben ik dan?

Reacties

  • kamerferdi
    kamerferdi Berichten: 35 Member
    juni 2019 aangepast
    Opties
    Ik hou mijn BMR en TDEE nooit bij via MFP. Het is beter om dit ergens anders te berekenen. Zelf gebruik ik https://www.niddk.nih.gov/bwp en dan zetten op kilo's en centimers. Op MFP voer ik dit vervolgens handmatig in.

    Activiteitenlevel vind ik ook een lastig dingetje hoor. Ik zwem 1x per week, doe krachtsport 3-4x per week en dans 2x per week. Tegenwoordig hou ik de verbrande calorieën zelf bij, dat vind ik persoonlijk makkelijk. Het was de eerste weken wel veel testen, maar op een gegeven moment wist ik wel hoeveel ik zelf mocht eten aan de hand van mijn verbranding per week.
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Idd moeilijk vast te stellen.
    Bereken je tdee. Ga er 300 onder zitten. Als je niet afvalt in 2 weken, doe er dan nog eens 200 af...

    Blijf boven je BMR.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Bereken je tdee. Ga er 300 onder zitten. Als je niet afvalt in 2 weken, doe er dan nog eens 200 af...
    Oef... ik zou niet direct -200 eraf doen als je stil staat. -100 is voldoende om weer even bij te stellen. OF je moet rigoureuzer willen cutten, dat kan ook.
  • vallieveropdanaf
    vallieveropdanaf Berichten: 90 Member
    Opties
    Thanx voor de tips. Maar hoe actief is 45minuten sport en 10duizend stappen elke dag? Licht, gemiddeld of zwaar?
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Dat hangt er van af.
    Als je erg zwaar bent, kost het meer energie.
    Ik zou 10000 stappen zien als gemiddeld. 45 minuten sport ook.

    Ga je steeds tot het uiterste in die 45minuten??
  • kamerferdi
    kamerferdi Berichten: 35 Member
    juni 2019 aangepast
    Opties
    Het aantal verbrande calorieën bij 10.000 stappen is inderdaad afhankelijk van je lichaamsgewicht. Ik zou het schatten op ongeveer 500 calorieën, maar het is ook afhankelijk van hoe die zijn geteld (en bij welke soort beweging, bijvoorbeeld simpelweg met je arm slingeren of heen en weer schommelen). Op de fiets telt die bij mij ook door en elke stappenteller is toch anders. Dus nauwkeurig zal het niet zijn, want heb ook wel eens 600 calorieën verbrandt in 10.000 stappen (kan ook weer liggen aan de soort beweging).

    Voor krachttraining kan je in MFP kijken in je dagboek helemaal onderin bij training op het plusje tikken en dan cardiovasculair kiezen (ja, niet bij kracht zelf 😂). Vervolgens moet je daar zoeken naar krachttraining en voer je het aantal minuten in. Dit wordt ook afgestemd op je lichaamsgewicht, dus hoe minder je weegt hoe lager je straks met 45 minuten verbrandt volgens MFP. Hier kan ik het ook niet nauwkeurig maken.