-32 kg nieuwe vrienden tips en tricks — Dutch (Netherlands)

-32 kg nieuwe vrienden tips en tricks

Opties
walnuts2019
walnuts2019 Berichten: 23 Member
juni 2019 aangepast in Stel jezelf voor
Hoi allemaal,
Mijn naam is Vinnie sinds 24 uur actief op de app. Mijn doel is 32 kg kwijt raken huidige gewicht is 152 kg wil naar 120 kg om vanuit deze basis weer spiermassa op te bouwen. Alle tips en tricks zijn welkom

Let's Gooooooo

Reacties

  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Hey Vinnie. Welkom. Ik zal je alvast vertellen dat het echt een levensstijl verandering vereist en niet binnen een paar dagen, weken of maanden snel zal gaan. Het is een echte marathon, geen sprint.

    Reken je doelen uit via een TDEE & BMR calculator op internet.
    Hoe ga je deze doelen halen? Wat is je eetpatroon?

    Ben benieuwd en succes! Als je vragen hebt, stel ze gerust.
  • walnuts2019
    walnuts2019 Berichten: 23 Member
    Opties
    Hoi Laurens daar ben ik me helmaal bewust van ik denk aan een tijdsbestek van ongeveer 8 maanden. Mijn behoefte is 3400 kcal ik zit nu op 2200 kcal. Ik nuttig 6 maaltijden per dag alles vers geen pakjes of potjes geen frisdrank alleen water of koffie. Eiwitrijk en complexe koolhydraten. 3 x in de week krachttraining high reps en aansluitend cardio. Thats the game plan ......
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    It sounds like a plan.
    Maar het zal met 2200 wel hard gaan.

    Succes💪💪💪💪
  • walnuts2019
    walnuts2019 Berichten: 23 Member
    Opties
    Hey Corne, wat zou jij adviseren dan? Ik dacht -7000 kcal = 1kg verlies. basis 3400 -1000= 2400 inname ik dacht dan 2200 inname om evt cheatmeals in weekend te compenseren
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Net als bulken, wil je met cutten absoluut niet te snel gaan. Wanneer men echt behoorlijk wat overgewicht heeft, kán je kiezen om je cut eerst wat agressiever in te zetten, maar ook het cutten is slow & steady aan te raden ipv een gigantische drop qua kcal inname. Wanneer je in zo'n grote drop maakt, zul je in het begin heel veel en heel snel afvallen, maar wellicht verlies je daarbij meer dan je lief is. Daarnaast houd je bar weinig ruimte over om je kcal inname bij te stellen. Mijn advies zou zijn; ga -200 onder je TDEE zitten en houd je gewichtsverlies, je mm's en je omtrek bij en stel pas bij als je zo'n 2 weken geen verandering zit in het geheel (dus niets in isolatie).
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    > @walnuts2019 zei:
    > Hey Corne, wat zou jij adviseren dan? Ik dacht -7000 kcal = 1kg verlies. basis 3400 -1000= 2400 inname ik dacht dan 2200 inname om evt cheatmeals in weekend te compenseren

    Wat itzhanne zegt!
    Dat is beter en langer vol te houden.
    In het begin krijg je met zo'n enorm te kort een enorm honger gevoel. De kans dat je gaat cheaten is dan ook groter, waardoor je je tekort weer ongedaan maakt.

    Sport ook met je hoofd erbij. Als je nog wat zwaarder bent, hou dan ook rekening met knieën en benen. Bouw het rustig op.
    Wandelen, fietsen zwemmen zijn daarvoor ideaal. Ook de grote spiergroepen trainen helpt bij het vet verbranden.

    Heel veel succes
    En zoek gerust op het forum, je vragen zijn vast al een keer gesteld.
  • walnuts2019
    walnuts2019 Berichten: 23 Member
    Opties
    Ok ik heb het advies opgevolgd en mijn tdee en bmr uitgerekend. Mijn tdee = 3462 en mijn bmr = 2518. Ik ga mijn kcal inname verhogen naar 2800 kcal 👍👍
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Dan zit je nog met een heel groot 'gat'... Als jouw TDEE correct is (het blijft natuurlijk een 'gok' en moet in de praktijk uitwijzen of die bijvoorbeeld te hoog, of te laag, is ingeschat), dan zou ik eerder op 3000 eerst gaan zitten. Dat is een tekort van bijna 500 kcal. Met 2800 creëer je direct een tekort van 700 calorieën. In mijn ogen nog helemaal niet nodig.
  • kamerferdi
    kamerferdi Berichten: 35 Member
    juni 2019 aangepast
    Opties
    itzhanne82 schreef: »
    Dan zit je nog met een heel groot 'gat'... Als jouw TDEE correct is (het blijft natuurlijk een 'gok' en moet in de praktijk uitwijzen of die bijvoorbeeld te hoog, of te laag, is ingeschat), dan zou ik eerder op 3000 eerst gaan zitten. Dat is een tekort van bijna 500 kcal. Met 2800 creëer je direct een tekort van 700 calorieën. In mijn ogen nog helemaal niet nodig.

    Inderdaad! Dit is een veel voorkomende inschattingsfout. @walnuts2019 Ik zie dat je ook spiermassa wil opbouwen. Als je een groot energietekort hanteert, gaat dit eerder ten koste van je spiermassa. Er zit namelijk een limiet aan hoeveel vet je lichaam je kan verbranden in een bepaalde tijd. Het overige tekort wordt uit de spieren aangevuld, waardoor er verlies van spiermassa optreedt (heel simpel gezegd). Een tekort van 500 is normaal. >500 is al te snel. Een betere cut (met name als je al wat ervaring en een verlaagd vet % hebt) zou naar mijn mening al een tekort van 200-300 kcal zijn.

    Bij een groot tekort kan je ook je trainingsprestaties negatief beïnvloeden door uitputting en die wil je juist zoveel mogelijk op hetzelfde niveau houden als voordat je begon met afvallen. Kracht opbouwen helpt immers ook bij het behoud van spiermassa.
  • vallieveropdanaf
    vallieveropdanaf Berichten: 90 Member
    Opties
    Welkom! Ben benieuwd naar je reis! Zet hem op!
  • walnuts2019
    walnuts2019 Berichten: 23 Member
    Opties
    > @vallieveropdanaf zei:
    > Welkom! Ben benieuwd naar je reis! Zet hem op!

    Dank je 💪ik zal af en toe een update plaatsen tot zover 3.5 kg is er af nog 28.5 te gaan ....