Welke oefeningen voor een grotere kont? — Dutch (Netherlands)

Welke oefeningen voor een grotere kont?

Opties
Daydreambaby
Daydreambaby Berichten: 6 Member
juni 2019 aangepast in Fitness en training
Ik ben vanaf maart 2018 tm september 2018 10+ kilo afgevallen. Nou was ik daarvoor niet echt dik maar stevig. Ik denk dat ik net niet dik genoemd kon worden. en ik had hele grote billen en dat hoorde ik ook van iedereen. Toen ik zoveel was afgevallen vond ik mijzelf te dun en had ik totaal geen billen meer en dat zag ook iedereen. Want ik vroeg om me heen en zij zagen ook niks meer en de comments kwamen ook niet meer uitzichzelf dat ik dikke billen had. Toen besloot ik om weer aan te komen en ik zit nog lang niet bij mijn oude gewicht voordat ik was afgevallen. Maar mijn billen zijn nog steeds nergens te bekennen en dat klopt echt niet meer! Ik vind ze echt plat en ik beeld t me echt niet in. Ik heb t idee dat mijn billen zijn gaan hangen wat kan gebeurd zijn door t afvallen. en ikzelf denk dat doordat mijn billen zijn gaan hangen dat Mn extra kilo’s niet goed zichtbaar zijn op mijn billen. Want ik weet wel voordat ik stevig was zegmaar kon je zien waar mijn kilo’s heen gingen op mijn lichaam en een groot deel ging naar mijn billen waardoor ze groter werden maar dat is niet t geval. Nu zie ikzelf geen andere optie meer dan te gaan sporten om grotere billen te krijgen. Ikzelf zou al blij zijn als mijn billen gelift worden zodat ze niet hangen. En extra dikte zou ook fijn zijn. Maar nu weet ik echt niet wat voor soort oefeningen ik zou moeten doen om dat te bereiken? Zou iemand mij dat kunnen vertellen want ik weet totaal niks af van heel t fittnes gebeurre. En hoe moet ik mijn voeding aanpassen? En weet iemand wat de oorzaak is van mijn platte billen? Denken jullie ook dat t is gekomen door t afvallen? Alvast bedankt!

Reacties

  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Wat ik me kan voorstellen is dat je wat te snel bent afgevallen waardoor je wat spieren hebt verloren..

    Eventuele oefeningen voor een steviger achterwerk zijn squats. Deze kan je ook zonder gewichten doen om mee re starten. Zoek eens op youtube

    Zoek eens op Google op TDEE calculator en vul deze eens in. Dat geeft een beeld van het aantal calorieën wat je nodig hebt.

    Als je nog vragen hebt... shoot
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Maar nu weet ik echt niet wat voor soort oefeningen ik zou moeten doen om dat te bereiken? Zou iemand mij dat kunnen vertellen want ik weet totaal niks af van heel t fitness gebeuren.
    Ik weet er zat, maar de vraag is of het verstandig is hier zelf mee aan de slag te gaan. Met een verkeerde uitvoering werk je jezelf eigenlijk alleen in de nesten en werk je alsnog niet de spieren die je wilt targeten. Ik zou een trainer in de arm nemen (alhoewel ik geen hoge pet op heb van de 'trainers' in de commerciële sportscholen) met de vraag voor de juiste uitvoering. Maar qua oefeningen kun je denken aan; bilaterale & unilaterale hip thrusters, (reverse) lunges, romanian deadlift of goblet squats. Zowel front als back squats zijn eigenlijk niet de meest handige oefening voor billen, alhoewel heel veel trainers dat wel aanprijzen. Squats zijn meer voor de ontwikkeling van de benen.
    En hoe moet ik mijn voeding aanpassen? En weet iemand wat de oorzaak is van mijn platte billen? Denken jullie ook dat t is gekomen door t afvallen?
    Oorzaak; genen... en welkom in mijn wereld. Het kan dat je na veel gewichtsverlies weinig billen overhoudt, maar de vorm van je billen is genetisch bepaald. Je kunt je billen uiteraard trainen, maar ik weet niet wat je potentie is tot groei.
  • leym92
    leym92 Berichten: 71 Member
    Opties
    Ik wil inderdaad best geloven dat je wat vorm kwijt bent door het verlies van spiermassa. Je geeft niet echt aan hoe actief je nu bent. Als je goede billen had en je doet nu niets, dan kan je best met simpele dingen vooruitgang boeken. Leuke cardio/kracht groepslessen, hardlopen, fietsen, skeeleren of wandelen met een helling. Iets wat je op de lange termijn leuk vindt en kan volhouden is denk ik beter dan een quick fix. Bij een plateau kan je natuurlijk altijd verder kijken en wat meer isolatie oefeningen toevoegen. Naast instructeurs staat ook het internet vol met filmpjes over hoe je alles het beste kan uitvoeren. Jezelf filmen is ook leerzaam! Begin vooral simpel en niet te zwaar, want je moet het inderdaad vooral goed uit kunnen voeren!
    Groeien is meer eten dan je verbrandt. Ik zou niet een te groot overschot gaan consumeren, omdat je denk ik dan vooral in vet aankomt. Ik ben benieuwd naar wat je gaat doen! Veel succes!
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    Zoek een goede sportschool en ga niet voor een quick fix.
    Pas op met die leuke oefeningen op insta door knappe fit girls..... Sommige zijn ronduit gevaarlijk en doen meer kwaad dan goed. Als je oplet dan zie je ze smijten met gewichten die fake zien...... Niet doen dus
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    leym92 schreef: »
    Naast instructeurs staat ook het internet vol met filmpjes over hoe je alles het beste kan uitvoeren.

    Probleem hiervan is, dat 90% rotzooi is over uitvoering en je daardoor juist blessures kan oplopen.
    Ook zeker niet oefeningen van FitGirls uitvoeren van InstaGram.
    Er zijn er natuurlijk wel die het goed doen, maar als je daarin niet weet waar je moet zoeken, dan kom je al snel bij iemand uit die oefeningen foutief uitvoert
  • leym92
    leym92 Berichten: 71 Member
    Opties
    Dat ben ik helemaal met je eens. Ik neem niets van Instagram aan als waar. En gebruik tig bronnen voordat iets simpels probeer. Ik sport alleen en ben daarin een beetje een watje. Ik vond bijvoorbeeld https://youtu.be/Nu7qHhYWB4Y best leerzaam en ik heb denk ik door youtube m'n houding met de lat pulldown kunnen corrigeren. Voor mij een waardevolle toevoeging en niet als enige bron van informatie, maar ik waardeer je kritische noot :)