Gaat afvallen trager bij warm weer? - Pagina 2 — Dutch (Netherlands)

Gaat afvallen trager bij warm weer?

Opties
2»

Reacties

  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    leym92 schreef: »
    Dat is helemaal waar, maar slaat niet echt op wat ik zeg ;)

    Was als aanvulling op wat jij zegt dat het overschat word door het zweten
  • leym92
    leym92 Berichten: 71 Member
    Opties
    Ah op die fiets :)
  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    Opties
    Hebben jullie de link geopend? Er staat letterlijk dat het je lichaam meer moeite kost om af te koelen dan om op te warmen....
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Sandraatje123 schreef: »
    Hebben jullie de link geopend? Er staat letterlijk dat het je lichaam meer moeite kost om af te koelen dan om op te warmen....

    Ja klopt. En dat zal ik ook niet ontkennen, echter weet ik uit eigen ervaring dat mijn verbranding in de winter hoger ligt. Daarnaast, dat het je lichaam meer moeite kost wil niet zeggen dat je lichaam ook meer energie verbruikt, het kan ook zijn dat het gewoon langer duurt om je lichaam af te koelen (vorm van interpretatie denk ik)


    Maar dit heeft te maken met het feit dat ik minder doe in de zomermaanden, omdat ik loom word van warm weer. (en dat is al bij 20+ het geval, en dat heeft weer te maken met mijn lagere lichaamstemperatuur)

    Hierdoor is algemene verbranding gewoon lager. Wellicht als ik alles met dezelfde intensiteit zou doen als in de winter dat dit wel weer veel hoger zou zijn.
  • leym92
    leym92 Berichten: 71 Member
    Opties
    @Sandraatje123 ik denk dat ik donderdag de weegschaal skip o:) :sweat_smile:
  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    Opties
    @leym92 ik snap je! Ik heb al twee keer niet doorgegeven, maar zet er deze donderdag weer netjes bij. Eigenlijk wilde ik het trouw elke donderdag doorgeven, maar wilde mijn dikke plus niet zwart op wit zien 😊
    Bij jouw dezelfde reden?
  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    Opties
    Sorry, ik dacht dat jij meedeed in het topic, Een gezonde uitdaging, wie doet er mee.
    Omdat je het over een donderdag als weegmoment had
  • leym92
    leym92 Berichten: 71 Member
    Opties
    Ik heb het over donderdag omdat het dan superwarm wordt haha. Doelde op het vasthouden van vocht :tongue:
  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    Opties
    Haha, dat is ook zo! Sterkte! Geen airco op werk? Ik ook niet hoor, maar dat was al duidelijk
  • leym92
    leym92 Berichten: 71 Member
    Opties
    Jij ook sterkte! Ja daar airco, maar heb nu 3 dagen weekend 😅. Extra werken is nog nooit zo verleidelijk geweest. Maar komt goed, lekker Nederlands dit zeuren haha
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Dit zou me wel passen op dit moment (nou ja op ieder moment eigenlijk, gek op de kou)
    mqsq0abefcb9.jpeg
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    > @leym92 zei:
    > Ik doelde vooral op dat je door de dag heen wat rustiger bent en door het minder friemelen, wiebelen, bewegen etc. dat dat wat lager ligt. Ik geloof wel dat het je lichaam meer energie kost om warmte kwijt te raken (zomer), dan om warmte vast te houden (winter). Ben benieuwd in welke lijn het dan straks verder gaat, Sandra!
    >
    > Oh, zo gelukkig met de airco in mijn sportschool 😍😍😁

    Je lichaam gebruikt meer energie in de winter om je warm te houden. Althans... zo heb ik het ergens gelezen. In de zomer verbruik je dus minder en val je minder snel af.
  • leym92
    leym92 Berichten: 71 Member
    Opties
    Grappig, ik heb juist het tegenovergestelde gelezen. Maar denk dat door verminderde activiteiten het verschil wel gecompenseerd wordt. En hangt vast ook af van welke temperaren je bekijkt 🥵🥶
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    https://blog.xxlnutrition.com/invloed-temperatuur-stofwisseling/

    De effecten zijn vrij klein. Bij koud weer moet je lichaam harder werken om op temp te blíjven. Denk ook aan bibberen e.d.

    Maar de geleerden zijn er nog niet helemaal uit....
  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    Opties
    Maar op kou kun je je makkelijker kleden 🧤🧣
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Nou, zeg dat... hier houd het wel op bij een onderbroekje en bh :#
  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    Opties
    Thuis neem ik aan 😬
    Gisteren na werk 1 1/2 uur gestrekt in een badje in de tuin liggen dobberen. Heerlijk
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Haha, zeker alleen thuis. Op het werk is er gelukkig airco :smiley:
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Sandraatje123 schreef: »
    Maar op kou kun je je makkelijker kleden 🧤🧣

    Nederlandse kou wel idd
    corneaarts schreef: »
    https://blog.xxlnutrition.com/invloed-temperatuur-stofwisseling/

    De effecten zijn vrij klein. Bij koud weer moet je lichaam harder werken om op temp te blíjven. Denk ook aan bibberen e.d.

    Maar de geleerden zijn er nog niet helemaal uit....

    Ik meende ook altijd dat je lichaam er meer moeite mee heeft om een lichaam warm te houden, tenslotte zit een lichaam op een temperatuur van 36,5 graden (gemiddeld genomen) En hoe dichterbij je daar zit, hoe makkelijker het me lijkt om die temperatuur vast te houden.

    Echter is het volgens mij ook heel erg klimaat afhankelijk.
    Bij ons in appartementencomplex is een man uit Afrika (vraag me niet welk land) en die zie je niet zweten en puffen met dit weer en vind het zelfs lekker. Dus het is toch ook wel waar je vandaan komt en stuk genetisch denk ik dan.

    Ik ben gek op kou en loop het liefst het hele jaar door in een t-shirt, zelfs bij -10 deed ik dat altijd