Trainen met HRM (polar OH1) — Dutch (Netherlands)

Trainen met HRM (polar OH1)

Opties
zeetje
zeetje Berichten: 7 Member
Ik ben recent begonnen met trainen met HRM, met een polar OH1,

Ik train hoofdzakelijk Kettlebell en beetje joggen maar er is mij nog een hoop onduidelijk... ten eerste hoe log ik het in polar beat app, als circuit training? Als overig indoor? Maakt het überhaupt wat uit?

Reacties

  • zeetje
    zeetje Berichten: 7 Member
    Opties
    Ook was mij HR bij mijn eerste log, zie screenshot volgens mij veel te hoog... vandaag is met beter op mijn ademhaling letten volgens mij wat beter (2e screenshot). Wat zou een goede balans zijn? Naar welke waarden moet ik terugzakken?
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ook was mij HR bij mijn eerste log, zie screenshot volgens mij veel te hoog... vandaag is met beter op mijn ademhaling letten volgens mij wat beter (2e screenshot). Wat zou een goede balans zijn? Naar welke waarden moet ik terugzakken?
    Dit is lastig te zeggen zonder context; wat is je doel, wat wil je bereiken? Om eerlijk te zijn denk ik niet dat het bijster interessant is om hier naar te kijken, MITS je er een bepaald doel voor hebt. Als je een slechte conditie hebt zal je veel sneller, en langer misschien, buiten adem zijn of je hartslag omhoog zien schieten.
  • zeetje
    zeetje Berichten: 7 Member
    Opties
    Eerste instantie wilde ik gewoon inzicht in mijn "calorie verbranding" want doel is toch wel afvallen in vorm zijn, ik train al aantal jaar af en aan en helaas is conditie een ondankbaar iets, als je een maand niks doet is het weer nul :neutral: En begin je weer van voor af
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Ja regelmaat is wel een dingetje. Maar ook dingen als griep zijn een aanslag op je conditie. Dan beter af en toe wat korter trainen als in 1 keer heel veel doen en daarna een maand niets meer..
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Een dergelijk sporthorloge is niet een ding waar je op af moet gaan qua calorie verbranding. We hebben een lid gehad die zich daar helemaal blind op staarde, waarbij hij aangaf duizenden calorieën verbrandde omdat zijn horloge dat zei...een daarop veel te veel (bij) at.

    Het kan wel een handige tool zijn om bewustwording te creëren hoeveel stappen je zet of als smartwatch. Ik gebruik er zelf ook een, maar vind het meer leuk een interessant hoe de hartslagmetingen eruit zien tijdens verschillende workouts.

    Voor afvallen kun je beter starten met een BMR / TDEE en pas aan waar nodig.
  • kamerferdi
    kamerferdi Berichten: 35 Member
    juli 2019 aangepast
    Opties
    Ik gebruik google fit of samsung health voor de stappen op mobiel. Daarnaast voeg ik workouts ook toe aan mijn logboek. Ik zeg niet dat ze nauwkeurig kunnen meten, maar tot nu toe heb ik niet teveel gegeten hiermee met mijn gemiddelde van 2600kcal en het was voor mij simpel :p

    Overigens vind ik een BMR en TDEE ook het beste waarmee je kan starten.
  • difishark
    difishark Berichten: 14 Member
    Opties
    Ga er vanuit dat je een Polar account hebt zonder kun je niet inloggen, mijn ervaring is met Polar dat het op de computer of laptop het fijner is dan op de mob.
    Eenmaal ingelogd kun je alles personaliseren.
    Tevens zou ik mij niet blind staren op de informatie wat het horloge je geeft wel krijg je een beetje inzicht in wat je doet bijv je max hartslag in de gaten houden.