Eiwitten tekort — Dutch (Netherlands)

Eiwitten tekort

OmarBaktawar
OmarBaktawar Berichten: 3 Member
Hallo allemaal,

Momenteel ben ik bezig in mijn cut periode. Hierbij hou ik 2100 kcal aan (al in het energie tekort). Nu merk ik dat ik aan halverwege het einde van de dag rond 100 g eiwitten eindig. Dit is dan nog als ik rond 300 kcal over heb

Over mij:

➡️80 kg lichaams gewicht.
➡️eiwitdoel rond de 140 g
➡️lengte: 176 cm
➡️kcal doel: 2100 kcal (in energietekort)

Nu mijn vraag:

Hoe kom je toch aan je eiwit doel met nog met minimale aantal aan kcal?

Groetjes,

Omar

Reacties

• walnuts2019
    walnuts2019 Berichten: 23 Member
    Je inname van vet of koolhydraten verlagen en inname proteïne verhogen je zou ook een extra maaltijd kunnen toevoegen met alleen 200 gram vis( kabeljauw koolvis) of vlees (kip kalkoen biefstuk steak tartaar) of 500gram magere franse kwark
  • Just_Renate
    Just_Renate Berichten: 14 Member
    De fage griekse yoghurt van de AH, per 100gr 10.3gr eiwitten, slechts 4gr koolhydraten, 57kcal en 0 vet. Is dat een idee?
  • Just_Renate
    Just_Renate Berichten: 14 Member
    Oh de Nestlé Lindah kvarg is een kwark die ook hoog is in eiwitten (11gr per 100gr) en laag in koolhydraten (3.5gr), daar zit alleen wel acefultaam en aspartaam in, dat moet je dan maar net willen.. al is een smaakje/zoetigheid (vanille en framboos smaak geloof ik) soms wel een lekkere variatie als je daar van houdt. De fage daarentegen is puur Griekse yoghurt zonder toevoegingen (is trouwens heel erg dik, net als kwark).
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Er is niks mis met aspertaam en daarmee een super goede optie voor mensen die laag in hun calorieën zitten. Ik vind die Kvarg super lekker, maar wel erg prijzig dus dat is soms een soort "traktatie" als ik er echt zin in heb. Hier op vakantie hebben ze Kvarg mini's voor een 1,19 en biedt echt uitkomst op de hongerige momenten :#
  • itzhanne82
    Jesse van der Velde is iemand die niet met de juiste wetenschappelijke informatie werkt en helemaal onderaan de lijst met betrouwbare bronnen staat als het gaat om evidence based.
  • DreDVD
    DreDVD Berichten: 11 Member
    > @itzhanne82 zei:
    > Jesse van der Velde is iemand die niet met de juiste wetenschappelijke informatie werkt en helemaal onderaan de lijst met betrouwbare bronnen staat als het gaat om evidence based.
    😂😂😂😂😂😂
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 722 Member
    Google eens op eiwitrijk voedsel zou ik zeggen.
    Veel voorbeelden zijn al genoemd.
    Kip
    Vis
    Vlees
    Kwark mager
    Skyr
    Etc
    Ik zit ook rond de 2000 a 2100 calorieën per dag. En meestal kom ik wel aan de eiwitten. Als ik het niet haal neem ik wel eens een shake.
  • rickvanrijn
    rickvanrijn Berichten: 27 Member
    Eet een biefstukkie of een kippetje en je eiwitten schieten omhoog. Als je echt alles eraan doet en nog tekort komt is het een idee om eiwitpoeder te nemen. Maar ik raaf altijd eerst aan om het uit voeding te halen als dat mogelijk is.
  • walnuts2019
    walnuts2019 Berichten: 23 Member
    > @itzhanne82 zei:
    > Jesse van der Velde is iemand die niet met de juiste wetenschappelijke informatie werkt en helemaal onderaan de lijst met betrouwbare bronnen staat als het gaat om evidence based.

Ja aspartaam is zeker een goede optie en gezond 💪 het houd je ook niet voor de gek waardoor je juist niet wil gaan snoepen🤣😂 . Maar als iemand bcaa of glutamine of andere supplementen gebruikt bv eiwit shakes massgainers daar hebben jullie direct een mening over klaar. Apart dat alle grote namen in bodybuilding of crossfit, strongmen deze supplementen wel gebruiken maar zal allemaal wel niet wetenschappelijk onderbouwd zijn. Ik wens jullie succes met jullie zoektocht 👍👍👍👍👍
  • itzhanne82
    Je haalt websites aan die niet van een wetenschappelijke bron komen. Op pubmed is veel te vinden over zoetstoffen. De supplementen zoals BCAA'S en glutamine is iets wat erg populair is, maar weggegooid geld. Bij BCAA'S bijvoorbeeld heb je de hele keten nodig om te bouwen en eiwitsynthese te activeren. Met alleen 4 van de gehele keten werkt dat niet. Zie het alsof je een huis wil bouwen zonder fundering.

Ieder mag gebruiken wat ie wil uiteraard, alleen ik ga mijn geld niet aan iets uitgeven wat geen nut heeft.