Eiwitshakes
suuzaanneex
Hallo allemaal,
Mijn naam is Suzanne en sinds een aantal weken ben ik begonnen met krachttraining. Ik train ongeveer 3 a 4 keer per week. De ene keer mijn onderlichaam en de andere keer mijn bovenlichaam. Ik lees en hoor super veel verhalen over eiwitshakes, de een zweert erbij en de andere vindt het onzin. Mijn vraag is dan ook zijn ze nodig/nutig? En zo ja welke eiwitshake zou bij mij passen? Ik wil graag wat strakker in mijn vel zitten en wat gespierder worden. Ik hoef niet heel veel af te vallen (2 a 3kg).
Groetjes,
Suzanne
Mijn naam is Suzanne en sinds een aantal weken ben ik begonnen met krachttraining. Ik train ongeveer 3 a 4 keer per week. De ene keer mijn onderlichaam en de andere keer mijn bovenlichaam. Ik lees en hoor super veel verhalen over eiwitshakes, de een zweert erbij en de andere vindt het onzin. Mijn vraag is dan ook zijn ze nodig/nutig? En zo ja welke eiwitshake zou bij mij passen? Ik wil graag wat strakker in mijn vel zitten en wat gespierder worden. Ik hoef niet heel veel af te vallen (2 a 3kg).
Groetjes,
Suzanne
0
Reacties
-
Ik was er altijd heel erg tegen, vond het onzin tenzij je misschien extreem veel en op hoog niveau sport. Maar inmiddels eet ik vegan en toen ik mijn eiwitten wat beter ging tracken schrok ik toch. Ik vul mijn ochtendsmoothies nu aan met vegan proteïne. Qua spieren merk ik weinig (doe voornamelijk hardlopen en paardrijden) maar qua hongergevoel geeft het bij mij een wereld van verschil. Waar ik vroeger altijd kon en wou eten is dit compleet weg.0
-
Als vegan in combi met veel sporten kon ik niet zonder. Nu eet ik nog steeds op sommige dagen vegan of vegatarisch omdat ik teveel zuivel niet verdraag en niet altijd aanvul met kip/ei kom ik vaak nog steeds tekort. Ik gebruik dus de shakes.
Maar het is geen must als je met je normale voeding aan je eiwitten kan komen.
Voor strakker in je vel en gespierder worden moet je flink trainen..... Die shake geeft je niet ineens spierballen 😁😁0 -
Eiwitshakes doen in feite niks voor je. Het is 'een' eiwitbron, niks meer niks minder. Als veganist of vegetariër kan het een optie zijn, vanwege het tekort aan eiwitten vaak. Maar moet je ze nemen? Nee...het doet ook niks extra's als het gaat om afvallen of spieropbouw. Je wordt er niet strakker van of valt er ook niet sneller vanaf. Je hoeft ze ook niet te nuttigen vanwege een niet bestaand magisch "anabolic window". Dus als je normale voeding op orde is en je behaald je eiwit target dan hoef je geen shakes te nemen.0
Categorieën
- Alle Categorieën
- 2.3K Hoofdfora
- 856 Stel jezelf voor
- 326 Algemene hulp bij diëten en gewichtsverlies
- 41 Succesverhalen
- 396 Voedsel en voeding
- 254 Fitness en training
- 312 Motivatie en steun
- 65 Recepten
- 38 Kletsen, gezelligheid en spelletjes
- 474 MyFitnessPal-Fora