Afvallen ivm atrose — Dutch (Netherlands)

Afvallen ivm atrose

Opties
Poecillia
Poecillia Berichten: 42 Member
Ik ben een man van 53 jaar en 1.87 m. Ik heb helaas artrose en moet daarom mijn knieën zo weinig mogelijk belasten. Ik heb daarom besloten af te vallen van 92 naar 85 kg. Omdat ik een mesomorph type ben zit meer er niet in, denk ik. Ik gebruik MFP om de calorieën bij te houden, maar heb geen betaald account. Ik ben nu ruim twee weken bezig en zit net onder de 90 kg.

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Somatotypering staat los van afvallen. Je kunt afvallen totdat je letterlijk dood neervalt, om het even heel recht door zee te zeggen. Heb je je BMR en TDEE uitgerekend om je kcal behoefte te bepalen?
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    En... 80 % is voeding en 20% beweging.
    Dus met die 80% moet je een eind kunnen komen.

    Succes!!!

    Ohw.. de meeste hebben hier de gratis versie😉
  • Poecillia
    Poecillia Berichten: 42 Member
    Opties
    Ik heb BMR en TDEE uitgerekend en zit rond de 2100 calorieën. In de app streef ik naar 1800, maar meestal zit ik lager. Ik mag overigens wel fietsen en doe dat ook dagelijks.
  • 10Johanna
    10Johanna Berichten: 23 Member
    Opties
    Hoi,
    Lees net je reden om af te vallen. Vervelend dat je artrose hebt en goed dat je daarom wat gewicht kwijt wilt. 👍
    Ik heb ook uitgerekend wat ik aan basisbehoefte kcal per heb, dat is maar 1800, dus om af te vallen probeer ik niet meer dan 1500. Ik weet dat onder de 1200 slecht is, omdat je dan écht te weinig voedingsmiddelen binnen krijgt.
    En afvallen zonder bewegen kan, maar met is wel gezonder. Uiteraard binnen wat je kunt. Goed dus dat je wel fietst!
    Succes en keep up the good spirit!
  • 10Johanna
    10Johanna Berichten: 23 Member
    Opties
    Oh, en ik zit hier ook op de gratis versie.😊
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Krachttraining kan je natuurlijk ook doen. Er zijn veel oefeningen waarbij je de knieën niet nodig hebt.
  • Poecillia
    Poecillia Berichten: 42 Member
    Opties
    > @corneaarts zei:
    > Krachttraining kan je natuurlijk ook doen. Er zijn veel oefeningen waarbij je de knieën niet nodig hebt.
    >
    Klopt, maar ik hou niet van sportscholen.Ik woon op het platteland, grote tuin en dieren. Altijd wel wat te doen hier, is ook kracht training.
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Ook prima 💪👌
  • Poecillia
    Poecillia Berichten: 42 Member
    Opties
    Vanochtend heb ik mijn doel bereikt: 85 kg! Ik ben erg blij dat dit gelukt is binnen 2 maanden. Verschil t.a.v. de belasting van mijn knieën merk ik nog niet, helaas. Ik heb besloten door te gaan naar 80kg. Dan zou ik op een BMI van 22,9 zitten.
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Goed bezig!!!!