vetpercentage omlaag krijgen
Zephyrmerel
hoi, ik ben nu sinds april bezig met afvallen en ben tot nu toe rond de 10 kg kwijt. Nu voor het eerst een lichaamsanalyse (op de weegschaal in de sportschool) gedaan. hoewel mijn BMI gemiddeld is, is mijn vetpercentage vrij hoog. ik ben opzoek naar tips om nog wel wat gewicht te verliezen maar met name het vetpercentage omlaag te krijgen. Hieronder mijn huidige situatie:
184 cm
76.2 kg
32.7 vet%
63.9 spier%
3.4 bot%
per dag
1200 kcal
50% koolhydraten
30% vet
20% eiwit
1x per week bootcamp achtige training 75 min
enkele keren per week thuis 7 minuten without
af en toe crosstrainer
ik ben benieuwd naar jullie input
184 cm
76.2 kg
32.7 vet%
63.9 spier%
3.4 bot%
per dag
1200 kcal
50% koolhydraten
30% vet
20% eiwit
1x per week bootcamp achtige training 75 min
enkele keren per week thuis 7 minuten without
af en toe crosstrainer
ik ben benieuwd naar jullie input
0
Reacties
-
De weegschalen met impedantie zijn niet nauwkeurig, dus om daarop af te gaan is niet verstandig. Voor het bijhouden van je progressie omtrent vet kun je beter, naast je gewicht, je omtrek en mm's bijhouden.
Vet verliezen staat gelijk aan afvallen, of althans; in mm's, omtrek en gewicht afnemen = vet verliezen.
Om dus nog lager te gaan zul je iets moeten aanpassen; energieverbruik of calorieën.1 -
Lees daarnaast wat topics die hier staan door; je vraag is vaker gesteld0
-
Met jou lengte en gewicht, ben je niet te zwaar volgens mij. Dat hoge percentage vet lijkt me daarom niet juist...1
-
dacht dat het een erfenis was van jaren lang te weinig sporten
zal eens een echte meting laten doen.
heb mn beweging aangevuld met extra krachttraining. ik hoop dat het wat extra boost geeft0 -
> @corneaarts zei:
> Met jou lengte en gewicht, ben je niet te zwaar volgens mij. Dat hoge percentage vet lijkt me daarom niet juist...
Eh volgens mij zegt je gewicht niks over de verhouding tussen je spiermassa en je vetmassa.
Dus ondanks dat je gewicht redelijk is qua verhouding tot je lengte kan je vetpercentage te hoog zijn helaas.0 -
als ik in de spiegel kijk klopt een hoger vet percentage ook wel. heb sporten nooit leuk gevonden en dus weinig gedaan.
Ik soort eigenlijk alleen omdat het nodig is. maar kan nu wel voldoening halen uit de vooruitgang, verbetering van conditie en behalen van doelen. dus ik hoop dat dat op lange termijn een positief effect heeft.0 -
Misschien het percentage van koolhydraten en eiwitten wisselen.
Zeker als je sport, hebben je spieren de eiwitten nodig.0 -
Misschien het percentage van koolhydraten en eiwitten wisselen.0
Categorieën
- Alle Categorieën
- 2.3K Hoofdfora
- 854 Stel jezelf voor
- 326 Algemene hulp bij diëten en gewichtsverlies
- 41 Succesverhalen
- 396 Voedsel en voeding
- 254 Fitness en training
- 312 Motivatie en steun
- 65 Recepten