Mijn 6 weken challenge — Dutch (Netherlands)

Mijn 6 weken challenge

Opties
10Johanna
10Johanna Berichten: 23 Member
Hoi,
Ik ben Johanna en heb nog 6 weken om 6 kilo af te vallen. Haalbaar dus, maar lijkt me leuk om dat niet alleen te doen.
Ik ben vandaag begonnen.
Als er mensen zijn die mee willen doen? Elkaar beetje steunen/ motiveren?
Then please join!
Fijne dag!

Reacties

  • ndubois78
    ndubois78 Berichten: 4 Member
    Opties
    Dag Jolanda! I’m in! Momenteel nog met verlof maar no prob. Gezond is ook lekker. Ik wil in het totaal 15 kg afvallen en modder al een aantal jaar aan. Tijd om me er echt achter te zetten! Ik zal op macros letten , #kcal en beweging. 10K stappen, 10 verdiepingen. Let’s do this!
  • 10Johanna
    10Johanna Berichten: 23 Member
    Opties
    Hoi Ndubois78, leuk!
    En ik herken t aanmodderen. De meeste mensen denk ik wel. En idd, gezond is ook lekker! Die 6 kilo zijn mijn laatste, maar al zoooo lang bezig op dit punt en maar niet verder komen! Echt irritant.
    Maar we gaan dit doen! Bewegen, gezond eten...natuurlijk kunnen we dat!!!
  • Poecillia
    Poecillia Berichten: 42 Member
    Opties
    Ik doe ook mee. Ik ben al een paar weken bezig maar er moet nog meer af. Hoe pak jij het aan, Jolanda?
  • 10Johanna
    10Johanna Berichten: 23 Member
    Opties
    Goedemorgen Poecillia,
    Hoe pak ik dat aan, tjah! Ik geloof niet in vast omlijnde diëten zoals low carb, en dergelijke. Ik ben wel voor de complete voeding en dan vrnl. eten waar je zin in hebt, maar dan gezond en lager in kcal.
    Totaal zo'n 1200 tot 1500 per dag.
    Het liefst alle koek en snoep voor 6 weken weg laten. (Maarrrr...af en toe dat stukje chocola....? Of ik die weg kan laten?)
    Maar ik denk dat dat voor mij al een heel groot verschil zal maken. Daarnaast veel bewegen, zoals wandelen, hardlopen, en fietsen.
    Hoe doe jij/ jullie dat, hoe wil je dat gaan doen?
  • 10Johanna
    10Johanna Berichten: 23 Member
    Opties
    Succes vandaag!! B)
  • Dutchmomlifestylechange
    Dutchmomlifestylechange Berichten: 4 Member
    Opties
    Ja ik heb de zelfde challenge alleen wil ik in de 6 weken van 73 naar 86 dus is net iets meer . alleen heb ik tussen door nog 3 weken werken in een huis omdat we gaan verhuizen dus hopelijk word dit niet teveel makkelijk eten.
    succes allemaal.
  • Poecillia
    Poecillia Berichten: 42 Member
    Opties
    > @10Johanna zei:
    > Goedemorgen Poecillia,
    > Hoe pak ik dat aan, tjah! Ik geloof niet in vast omlijnde diëten zoals low carb, en dergelijke. Ik ben wel voor de complete voeding en dan vrnl. eten waar je zin in hebt, maar dan gezond en lager in kcal.
    > Totaal zo'n 1200 tot 1500 per dag.
    > Het liefst alle koek en snoep voor 6 weken weg laten. (Maarrrr...af en toe dat stukje chocola....? Of ik die weg kan laten?)
    > Maar ik denk dat dat voor mij al een heel groot verschil zal maken. Daarnaast veel bewegen, zoals wandelen, hardlopen, en fietsen.
    > Hoe doe jij/ jullie dat, hoe wil je dat gaan doen?
    >

    Dan is je aanpak vergelijkbaar met die van mij. Het lukt me overdag goed matig te eten. Bij het diner schep ik nog wel eens teveel op. S-avonds gaat meestal goed, tenzij ik laat televisie kijk.
  • 10Johanna
    10Johanna Berichten: 23 Member
    Opties
    Hoi Dutchmom,
    7 kilo in 6 weken dus. Dat is pittig! Maar niet onmogelijk. Ze zeggen altijd dat een lijf tussen de 0,5 en 1 kilo per week écht af kan vallen en eigenlijk niet meer. Ik zoek dus eigenlijk ook de grens op. Maar goed, eerste verlies is meestal vocht, zegt men.
    En je gaat verhuizen/klussen, lees ik. Zijn altijd van die onbewuste stress situaties, maar ook veel beweging, niet? En t gemakkelijke eten? Maaltijdsalade? Of gewoon lekker brood en wat fruit, je hebt nu weer meloen, enzo. Jammie! Of n keer een grote pan soep maken, met veel groente, en dat in een thermosfles mee, of magnetronnetje neer zetten?
    Ik wens je iig ook veel succes en als je "gek" wordt, hier lekker even lezen, of van je af schrijven! 👍
  • 10Johanna
    10Johanna Berichten: 23 Member
    Opties
    Hoi poechillia,
    Bij mij gaat t ook overdag goed.
    S avond vaak behoefte om te gaan snaaien, oftewel snoepen.
    Voor de avond kook ik vaak precies genoeg, en als t meer is lukt t me inmiddels om de rest te laten staan.
    Vond dat altijd zonde, maar tegenwoordig doe ik de rest dan in een bakje in de koelkast. Als t niet genoeg is doe ik r de volgende dag een soepje of salade bij. Heb je nog twee gangen ook! 😉
    Maar daarna! Koekje bij de koffie hoef ik niet te doen, want ik houd niet meer op.
    Chocola idem, maar dat neem ik af en toe nog wel. Is te lekker. Toch wil ik t proberen; 6 weken helemaal niet te snoepen.
    Heb me nu gewapend met gemengde noten. Verrassend genoeg best lekker bij de koffie. Ik heb n klein schaaltje waar ongeveer 25 gram in kan en die peuzel ik dan 1 voor 1 op. Ik weet, is ook vet, maar gezonder, en t verzadigd.
    En tv kijken, ja, doen wij ook. En dan ben je je minder bewust van t eten, he. Dan is nog n keer opscheppen ineens gebeurd. Ze zeggen 20 minuten wachten tot je de verzadiging voelt. Lang, als t eten voor je staat, maar zeker de moeite van t proberen waard!
    Succes!
  • 10Johanna
    10Johanna Berichten: 23 Member
    Opties
    Joepie! Waarschijnlijk enorm gezweten vannacht, maar woog vanmorgen ruim n kilo minder. Ik weet, niet naar de getallen kijken, maar was wel even leuk.
    Benieuwd of ik morgen dan weer n pond zwaarder ben, ofzo. Zeker met dit weer, en al dat drinken, lijkt schommelen me niet echt raar.
  • Poecillia
    Poecillia Berichten: 42 Member
    Opties
    Bij mij gaat het later op de avond soms mis als ik trek heb in wat hartigs. Tegenwoordig neem ik vaak een augurk en wat snoep tomaatjes.
  • 10Johanna
    10Johanna Berichten: 23 Member
    Opties
    Hmmmm, augurk vind ik wel n goed idee. Lekker! Zeker met dit weer. Thanks!
  • ndubois78
    ndubois78 Berichten: 4 Member
    Opties
    Hi ladies! Hoe gaat het vandaag? Ik heb gisteren een dag met te veel kcal gehad, vooral door avondje uit. Wel stapjes en workout gedaan in de ochtend. Vandaag gaan we mooi binnen ons totaal blijven! Groetjes uit het veel te warme Frankrijk!
  • 10Johanna
    10Johanna Berichten: 23 Member
    Opties
    Hier ook veel te warm, en gaat ook vannacht en morgen nog niet veel beter worden. Maar hoorde t vanmorgen idd, over de temperaturen in FR en DE. Bizar!
    Zit hier bij 39 graden ( woon dicht bij t strand, dus koeler dan binnenland?) ook al flink te puffen. Sterkte daar!!!
    Ik heb vanmorgen wel nog gefietst, toen t nog koel was, maar werd gaanderweg al te warm en nu gaat herstel best langzaam, merk ik, dus niet verstandig geweest. Had wel water mee. Duurde desondanks vrij lang voordat ik weer moest plassen, dus blijf maar gewoon steeds beetjes drinken. Vind eten lastig met dit weer, maar doe dat wel, want heb t idee dat t lijf dat toch juist wel nodig heeft. Die hitte is toch een belasting, lijkt mij. Gewoon soepje voor t zout wat ik kwijt ben geraakt, rauwkost, brood, noten, waar ik zin in heb.
    Wel goed dat je de stappen en je workout nog hebt gedaan. En van n keertje uit eten ga je niet aankomen, als je daarna de draad maar weer oppakt.
    Gaat ie vandaag goed? Nog binnen t totaal?
    Ben benieuwd hoe rest t doet bij deze temperaturen!

    Och, flitste net n idee door mijn hoofd; fruit in de blender en dw vriezer in! Ijsjes!!! 🍓🍉🍏🍒🍑🍋🍡🍧🍦, maar dan gezond! 😋😀😊
  • ndubois78
    ndubois78 Berichten: 4 Member
    Opties
    Hellokes! Yes! Gisteren meer als 1000 kcal over... 30 min gezwommen... geeft wel erg veel kcal moet ik zeggen....
    vandaag de dag begonnen met kleine workout voor ik weer ga puffen!

    Ik merk dat jullie nogal stevig er tegen aangaan met 1 kg/w. Dat lukt me nooit!!! Ik heb me gisteren de moeite gedaan om een actieplan tot eind dec te maken. Ik neem elke maand 1 nieuwe gewoonte erbij. Deze en volgende maand zal het vooral kcal en beweging zijn. Water stond al langer op mijn lijstje. In de volgende maanden ga ik porties in het oog houden, 2 gezonde snacks enz... mijn groot probleem is eten bij stress... daar moet ik echt ook aan werken...

    Bon, Nog 1 dagje en dan keren we terug...
    iemand tips om de terugrit te overleven zonder brol? Grtjes!!! En succesvol dagje toegewenst!
  • 10Johanna
    10Johanna Berichten: 23 Member
    Opties
    Helemaal eens, 1 kilo per week is best veel. Merk deze week ook dat dat niet leuk gaat worden om vol te houden. Kleinere stapjes gaat beter werken. Ik ga de 1500 per week aanhouden, oftewel n pond per week verlies, ongeveer. Krijg ik tenminste ook niet zo snel een vreetkick.
    Jij bent goed bezig vandaag! 👍
    Ik heb n slechte dag vandaag. En heel toevallig...stress met werk. Emo-eter dat ik ben! Niet onwijs gesnaaid, maar gewoon teveel gegeten. Dik roomboter op n hard broodje met pure chuncky vlokken....was lekker, ook gewoon genoten, maar toch...
    Jammer, maar niet erg. Ik begin morgen gewoon met hardlopen en de draad weer oppakken.
    Goede reis terug morgen!!
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    1kg per week zijn 7000 calorieën minder.
    500 gram dus 3500 minder per week.
    Dat is 500 calorieën onder je onderhoud per dag. Dat is beter vol te houden en voorkom je honger aanvallen.
  • ndubois78
    ndubois78 Berichten: 4 Member
    Opties
    Dag allen! Ik ben vandaag geopereerd aan mijn gescheurde kruisband. (Stomme val met skieen) - geen voeding, stappen ingevuld vandaag...
    mijn gewicht is stabiel gebleven tijdens mijn verlof... op zich ben ik daar wel blij mee want was vaak niet zo evident (apero, veel uit gaan eten etc)
    De komende dagen zal ik vooral op kcal letten en veel drinken. Kracht en zeker cardio gaat even moeten wachten.
    Hoe gaat het met jullie?

    Grtjrs
    N
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Tsja na al dat BBQ en.. en biertjes en festivals... ook veel bewogen.
    Wandelen enz. Dus best actief geweest.

    Niets aangekomen en nu weer langzaam de training opstarten.
    Met het warme weer, weinig gedaan. Ik ben geen 20 meer😳.

    Ik heb ook weinig ingevoerd, maar ik ben wel minder gaan eten... Dus ben benieuwd..
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Toch bijna 1kg eraf.....
    Meer bewogen dan ik dacht dus....
  • carolapauw1987
    carolapauw1987 Berichten: 2 Member
    Opties
    Hy allemaal. Leuk deze verhalen te lezen allemaal. Ik doe ook gezellig mee hoor!! Al behoorlijk afgevallen maar over 3 weken met vakantie. Dus even proberen of ik er toch nog 3 kilo af kan krijgen voor die tijd .