Nieuw — Dutch (Netherlands)

Nieuw

Opties
mrriixx
mrriixx Berichten: 16 Member
Hoihoi

Ik ben nieuw en zal morgen beginnen.
Hoop echt dat dit x me zal lukken ben een emotieteterr... hopelijk lukt t dit x met jullie hulp ook :(

Reacties

  • 10Johanna
    10Johanna Berichten: 23 Member
    Opties
    Hey hallo,
    Ik ben gister begonnen. Ook n emo-eter, maar ik weet dat t ondanks dat wèl mogelijk is. Dus ik doe mee als je dat goed vindt. 😊
    Ik wil heel graag in 6 weken 6 kilo kwijt.
    Moet/ wil 1 september goed voor de dag komen, dus doel heb ik.

    We can do this!👍
  • mrriixx
    mrriixx Berichten: 16 Member
    Opties
    Tuurlijk. Wat leuk dat je meedoet. Me eerste doel is ook 6kilo en dan nog 5kilo. Veel succes.
  • 10Johanna
    10Johanna Berichten: 23 Member
    Opties
    Dank je! Jij ook succes!
  • thijmen123korf
    thijmen123korf Berichten: 1 Member
    Opties
    Ladiess, 1 tip voor jullie kijk niet teveel naar de kilo’s ben in het afgelopen half jaar slechts 15KG verloren. Echter heb ik me vetpercentage met ruim 12% verlaagd. Vetpercentage verlagen is veel belangrijker dan kilo’s verliezen!
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    juli 2019 aangepast
    Opties
    Dan heb je een re-composition gehad/ gedaan. Om vetverlies te garanderen zul je op welke wijze dan ook moeten "afvallen". Of je houdt, naast je gewicht, ook elke week mm's & omtrek bij. Het meest complete beeld geven zowel gewicht bijhouden als huidplooimetingen en omtrekken tracken. Want inderdaad, als het gewicht niet omlaag gaat wil nog niet zeggen dat er niets gebeurd.
  • 10Johanna
    10Johanna Berichten: 23 Member
    Opties
    Ik weet ook dat het niet alleen maar kilo's zijn. Lijf is één geheel, he 😉 Ik doe vrij veel aan hardlopen, wandelen en fietsen, de zgn. langzame vetverbranding, en let er daarbij op dat ik gezond en gevarieerd eet.
    Mijn vetpercentage is inmiddels lager dan gemiddeld, dus prima. Het enige wat ik nog zou moeten doen is een beetje spiertraining. Gewichten heb ik in huis, maar ja, lopen is leuker dan tillen......
  • Lailaaaaaaaaaaa
    Lailaaaaaaaaaaa Berichten: 11 Member
    Opties
    Leuk! Ik doe wel mee hoor. Mijn doel is hetzelfde als dat van jou @10Johanna. Heb jij nog een speciale tactiek?
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Je lichaam is heel inventief, dat zeker. Maar om af te vallen is een energietekort nodig en hoe je dat bewerkstelligd is vrij in te delen :# Voeding is hierbij dus key. Training kán helpen, maar is niet noodzakelijk.
  • 10Johanna
    10Johanna Berichten: 23 Member
    Opties
    Hoi Lailaaaa,
    Speciale tactiek heb ik niet echt. Ik probeer tussen de 1200-1500 kcal te eten, gezond, maar let matig op de macro's. Als je gevarieerd eet zou dat goed moeten gaan. Alhoewel ik in t weekend vaak wat verder ren en daarna wel bewust ei eet. Snoep iig weg laten ( chocola de grootste uitdaging) en heel regelmatig te bewegen.
    Ik weet dat voeding voor wat betreft afvallen het grootste verschil maakt, maar bewegen helpt daarbij op zeker. Het versnelt de spijsvertering, betere conditie, strakker in je lijf.
    Wie wil dat nou niet?😉

    Jij was wel wat meer met je macro' s bezig, zag ik? Jij n speciale tactiek?
  • MishellAlbakri
    MishellAlbakri Berichten: 6 Member
    Opties
    > @Lailaaaaaaaaaaa zei:
    > Leuk! Ik doe wel mee hoor. Mijn doel is hetzelfde als dat van jou @10Johanna. Heb jij nog een speciale tactiek?

    > @Lailaaaaaaaaaaa zei:
    > Leuk! Ik doe wel mee hoor. Mijn doel is hetzelfde als dat van jou @10Johanna. Heb jij nog een speciale tactiek?

    :) Je kan starten met 30% koolhydraten, 35% eiwit & 35% vetten. Let op deze percentages zijn indicatief. Belangrijkste is om gezond af te vallen en liever niet meer dan 10% onder je benodigde kcal te komen dmv voeding maar de overige kcal te verbranden mvg cardio. Discipline is een must maar als je dit doet is je doel gegarandeerd :) trouwens je mag ook gewoon snoepen af en toe zolang je binnen je kcal blijft.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    35% eiwitten is aan de hoge kant. Vaak wordt aangeraden om tussen de 1.2-1.8gr per kilo lichaamsgewicht te zitten. Hoger heeft geen voordeel. Minimaal 0.8-1gr per kilo lichaamsgewicht voor vet en de rest kun je indelen voor je koolhydraten.
  • kingborgia1974
    kingborgia1974 Berichten: 37 Member
    Opties
    @itzhanne82 geld dat rekenwerk formule ook voor krachttraining of mag je erboven zitten dan
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Qua eiwitten? Natuurlijk kun je er boven zitten, maar het heeft geen nut, geen meerwaarde of voordeel als je kijkt voor het bouwen van massa of spierbehoud in een cut. Het wordt dan enkel gebruikt als energie. Vetten en koolhydraten zijn net zo belangrijk.