Cardio of kracht — Dutch (Netherlands)

Cardio of kracht

Opties
mrriixx
mrriixx Berichten: 16 Member
Hoi

Wat moet je doen als je wilt afvallen. Ik doe nu uur cardio.. geen kracht omdat ik gewoon niet breed wil worden. Ik wil afvallen in kiloss.

Reacties

  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Hoi! Je moet dan zorgen dat je minder eet dan dat je verbruikt. Dan val je af.
    Je kunt je TDEE & BMR uitrekeken en via dat zien hoeveel je per dag in kcal kan eten.
    Er staat op het forum veel informatie over.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Je wordt niet ineens breed als je begint met krachttraining, want vrouwen hebben niet die mate van testosteron zoals mannen dat hebben. Wanneer je krachttraining gaat doen en spieren gaat ontwikkelen, dan zal je ruststofwisseling hoger worden, waardoor je meer zult verbranden. Uiteindelijk gaat het om een energietekort wat nodig is om af te vallen.
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    Wat itzhanne82 zegt...... Niets toe te voegen. Advies van mijn trainers is juist kracht in combi met een calorietekort en niet alleen cardio om af te vallen.
    Cardio is leuk voor je uithoudingsvermogen.
  • mrriixx
    mrriixx Berichten: 16 Member
    Opties
    Oke want zie alleen brede benen bij vrouwen en dat wil ik ni
  • leym92
    leym92 Berichten: 71 Member
    Opties
    Brede benen zijn vaak voornamelijk vet 😇. Ik heb een tijdje amper m'n bovenbenen willen trainen omdat ik dacht dat die gigantisch gespierd waren. Blijkt helemaal niet waar 🤣. Voor hele gespierde benen is veel werk en discipline nodig. Kost veel tijd om te groeien in spieren.

    Ik denk dat het het belangrijkst is om te doen wat je leuk vindt! Dat maakt het het best vol te houden! Ik combineer kracht en cardio :blush:
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Oke want zie alleen brede benen bij vrouwen en dat wil ik ni
    Ik denk dat je "niet" bedoelt? Tevens krijg je niet 'brede' benen zoals die andere vrouwen. Jij bent jij, met jouw genetische potentie. Vergelijken hierin is dus niet handig. Wellicht is het doornemen van wat artikelen hier op het forum handig voor je om door te lezen. Dan worden er wellicht wat basisprincipes duidelijk. :smile: