Van 65 naar 55 kg — Dutch (Netherlands)

Van 65 naar 55 kg

Opties
manonmarien2019
manonmarien2019 Berichten: 4 Member
Hey,
Ik ben Manon en ik ben 173 cm groot en woog vorige week 65 kg. Heb nu een week elke dag minder dan 1200 kcal opgenomen en weeg momenteel 63 kg, maar het schommelt vaak rond de 64 kg.
& Ik zou graag 55 kg wegen.
Zijn er nog mensen met hetzelfde doel als mij om elkaar te motiveren?
Groetjes en veel succes met jullie doelen 😊

Reacties

  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    Mag ik vragen waarom precies 55 kg met jouw lengte? Ik ben 176 en echt heel slank bij 63 kg 🙈 Vorig jaar stond ik op 58 kg. Ik had geen vormen meer en je kon mijn ribben bijna tellen.
    Ik at heel clean in combi met veel sporten en sloeg door naar de verkeerde kant.
  • rickvanrijn
    rickvanrijn Berichten: 27 Member
    Opties
    Hoi Manon, goed dat je bezig bent! Let wel op dat je geen ondergewicht krijgt. Het is normaal dat het schommelt. De vetcellen in het lichaam hebben vocht nodig om hun grootte te behouden. De eerste weken schommelt dit enorm, omdat je lichaam dit volume van de vetcellen verliest. Je lichaam stopt nu water in de vetcellen om de grootte ervan te behouden. Lekker doorgaan! Je verliest dat vocht vanzelf weer. Zie onderstaand plaatje bij mijn uitleg:

    Gr. Rick
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Goed dat je als plan hebt om wat kilo's af te vallen, maar 55kg? Dat is wel heel weinig in mijn ogen met jouw lengte. Is er een specifieke reden dat je dit getal in je hoofd hebt?
  • manonmarien2019
    manonmarien2019 Berichten: 4 Member
    Opties
    Hey @Manga23 @itzhanne82
    Ik ben eigenlijk van levensstijl veranderd en 15kg afgevallen zonder dat ik het doorhad. Pas toen vrienden en familie zeiden dat ik was afgevallen, had ik mij gewogen en het verschil (van 80 naar 65 kg) gezien. Ik vind mezelf absoluut niet dik en voel mij echt heel goed, maar ik zou toch graag op bepaalde plaatsen nog wat gewicht verliezen om mij écht goed te voelen. Ik denk niet dat ik dat kan bereiken zonder te diëten. 55 kg is niet een doel dat ik per se moet bereiken, maar dat was juist het gewicht om geen ondergewicht te hebben volgens de app.
    Bedankt voor jullie berichtjes!
  • manonmarien2019
    manonmarien2019 Berichten: 4 Member
    Opties
    @rickvanrijn Bedankt voor jouw bericht! Dat wist ik nog niet van vetcellen. Ik heb wel eens gehoord dat vetcellen na een bepaalde leeftijd (rond de 25 jaar) niet meer (gemakkelijk) afbreken, klopt dat ook?
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    Super dat je zo bent afgevallen!!! Echt goed gedaan.
    Helaas kan je niet op bepaalde plaatsen gewicht/vet verliezen. Om ondergewicht te voorkomen want, dat is 55 kg bij onze lengte echt, zou je misschien beter kunnen focussen op sporten. Daar bereik je mijn inziens nu meer mee dan nog meer afvallen.
  • rickvanrijn
    rickvanrijn Berichten: 27 Member
    Opties
    @manonmarien2019 Dat hoeft niet per se het geval te zijn. 25 is nog hartstikke jong! Pas rond middelbare leeftijd begint het lichaam minder oestrogeen aan te maken en dat zorgt er dan weer voor dat er meer vet opgeslagen wordt. De vetcellen willen dan ook minder graag het vet afstaan. Ik zou je hier nog niet mee bezig houden. Dit is nog niet voor jou van toepassing :smiley:
  • rickvanrijn
    rickvanrijn Berichten: 27 Member
    Opties
    > @manonmarien2019 zei:
    "...maar ik zou toch graag op bepaalde plaatsen nog wat gewicht verliezen om mij écht goed te voelen."

    Helaas kan dit niet. Plaatselijk vet verbranden is een onmogelijk iets. Zorg dat je in een calorietekort zit en dan val je af. Sommige plaatsen gaat het vet eerder weg dan anderen. Bij vrouwen blijft het vet voornamelijk bij de benen/billen/heupen het langst zitten en bij mannen bij de buikrand. Als je al op een laag gewicht zit, dan raad ik je aan om krachttraining te gaan doen, zodat je meer spiermassa aanmaakt. Op deze manier gaat het vet% ook al naar beneden, omdat je spier% omhoog gaat! En wees niet bang, je wordt geen hulk als je een keer een dumbell aanraakt haha :wink:
  • manonmarien2019
    manonmarien2019 Berichten: 4 Member
    Opties
    @Manga23 @rickvanrijn Oké, bedankt voor jullie tips! :)