Goed trainingschema? — Dutch (Netherlands)

Goed trainingschema?

Opties
Ik ben sinds 2 dagen gestart met sporten. Doel? -> afvallen + buikspieren + rug/schouder spieren.

Is dit een goed schema?
2 x 40 sec leg raises
2 x 40 sec plank
2 x 20 sec side plank left
2 x 20 sec side plank right
2x 40 sec feet elevated push ups
20 minuten joggen (1,2km)

Ook let ik op de calorieën dat ik opneem maar ik neem te weinig op, is dit erg of kan dit niet zo heel veel kwaad?

Dank je.

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Afvallen doe je door een energietekort te creëeren. Training of sporten kan je hierbij helpen, doordat je energieverbruik daarmee wordt verhoogd. Reken je BMR & TDEE uit via een calculator op internet zodat je globaal weet hoeveel calorieën je mag nemen. (Zichtbare) buikspieren creëer je door een laag vetpercentage; niet door training. Echter blijft het ook een spier, dus trainen kun je die natuurlijk wel. Maar zichtbaar worden ze pas als je een bepaald vetpercentage bereikt. Voor iedereen is dit verschillend.

    Afvallen en spieren bouwen gaan vaak niet hand in hand samen; het beste is om je te focussen op het een of het ander. Tenzij je een newbie bent, waarbij dit wel goed mogelijk is omdat je als beginner het beste van 2 werelden hebt. Om spieren te bouwen heb je weerstandstraining nodig; oftewel krachttraining met progressieve overload op lange termijn. Met het programma wat je uitschrijft ga je dit niet bewerkstelligen.