help! snaai kriebels sinds stoppen met roken. — Dutch (Netherlands)

help! snaai kriebels sinds stoppen met roken.

Opties
hoi! sinds een aantal maanden ben ik bezig met gezond eten en sporten om af te vallen. Ben sinds dien ruim 10 kg afgevallen.
Sinds deze week ben ik ook gestopt met roken. Nu heb ik sinds hebt stoppen een enorme drang om te snaaien en het lukt me lang niet altijd dit te onderdrukken😭. Enige positieve is dat ik zo onrustig ben dat ik elke avond 5 tot 9 km hardloop🙈.
h
Hebben jullie tips hoe ik deze drang dr baas kan worden en wel weer naar wortels ipv chips grijp?
ben benieuwd naar ervaringen van anderen met het stoppen.

Reacties

  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Ik ben al wel een hele tijd geleden gestopt met roken. Van 40 per dag naar niets meer.. Al 16 jaar ..
    Wat mij enorm geholpen heeft is het doorbreken van patronen.

    Na het eten was een heerlijk moment voor een sigaret. Dus na het eten ging ik meteen de tafel opruimen.

    Als je in beweging bent, heb je minder snaai en rook verlangens. Een keer extra douchen helpt.

    Van chips krijg je enkel maar meer zin in chips.... ipv naar de kast, loop je naar de koelkast voor de wortels en of snoeptomaten.

    Als je jan stoppen met roken, kan je ook de chips laten staan.
    Het zit allemaal tussen je oren.

    Ik heb op dit moment ook regelmatig een honger gevoel, en pak dan meestal wat water en wat wortels.
    Ik drink nu 2 tot 3 liter op een dag.

    Succes!!!
  • Zephyrmerel
    Zephyrmerel Berichten: 5 Member
    Opties
    scheelt soms even om het van een ander te horen. moet weer de controle terugpakken over wat ik naar binnen werk😆.
    het vervangen van rituelen voor nieuwe gewoontes helt inderdaad wel.
    tx!
  • relaksNL
    relaksNL Berichten: 6 Member
    augustus 2019 aangepast
    Opties
    Er zijn ook andere dingen met minder calorieën, bijvoorbeeld schijfje augurk met plakje kipfilet, neem er regelmatig drie als het moeilijk is. Cracker met minder dan 50 calorieën met bruschetta van johma (8cal). Gewoon wat variatie zoeken en dat in huis hebben voor de moeilijke dagen.