Eerst ideaal gewicht en dan spieropbouw? — Dutch (Netherlands)

Eerst ideaal gewicht en dan spieropbouw?

Opties
Hoi allemaal,

Ik ben 1.96 cm., 40 jaar, 109 kg.

Nu wil ik graag naar een gewicht tussen de 92-95 kg. Maar ook graag wat meer spieren?

Wat stellen jullie voor eerst vol de focus op mijn gewicht (hardlopen, cardio en voeding). Of een combinatie van afvallen + krachttraining?

Gr.John

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ligt er maar aan hoe je compositie nu of momenteel is. Ben je al best lean kun je prima opbouwen, maar wanneer je toch wat fluffy bent, zou ik eerst focussen op vetverlies om daarna te bouwen.
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    En vetverlies en krachttraining gaat prima samen.
  • leym92
    leym92 Berichten: 71 Member
    Opties
    > @corneaarts zei:
    > En vetverlies en krachttraining gaat prima samen.

    Amen. Goed voor spierbehoud ook toch
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Ja... met krachttraining behoud je meer spiermassa.
    En voldoende eiwitten consumeren.

    Ik doe krachttraining en zit in een tekort. Merk nu dat ik ook kracht en dus spiermassa verlies.
    Eind september gaan ik weer spiermassa kweken en het aantal calorieën weer opbouwen.
  • kingborgia1974
    kingborgia1974 Berichten: 37 Member
    Opties
    Zat met dzelfde gedachte. Heb maar besloten eerst wat af te vallen en me vetpercentage te verlagen vooraleer spiermassa of beter gezegd gewicht op te krikken. Is het een goede beslissing? Geen idee.hoe bevalt het jou of wat je toch uiteindelijk gekozen?
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Ik wou eerst de sixpack wat duidelijker zichtbaar. Ik ben niet echt afgevallen maar wel van figuur verandert.
    Ik zit net onder mijn onderhoud qua calorieën. Althans door de weeks een stuk eronder en in het weekend wat erboven.

    Hierdoor lijk ik per toeval in recomp te zitten. Dit gaat nu een hele tijd goed.
    Maar na september wil ik 3 maanden bulken. Om vervolgens in januari weer te vermageren.
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Dus... wat jij belangrijk vindt, eerst.
  • kingborgia1974
    kingborgia1974 Berichten: 37 Member
    Opties
    Ok thanks voor de feedback. Ik ben ook eerst aan mijn vetpercentage aan het werken en daarna wat bulken in d winter maanden om daarna te cutten