Hoeveel calorieën heeft pasta? — Dutch (Netherlands)

Hoeveel calorieën heeft pasta?

Opties
Mijn moeder maakt heel regelmatig pasta thuis en ik eet gewoon altijd wat de pot savonds schaft. Nu ben ik dus bezig met afvallen maar wij hebben hier geen weegschaal en en ookal zou ik dat hebben ik vraag me zo af hoeveel calorieën er in dan in een bijvoorbeeld 100 gram zit en hoeveel 100 gram er überhaupt uit ziet! En hier op de app heeft elke pasta weer een andere hoeveelheid calorieën dus daar kom ik ook niet echt verder mee 🤷🏻‍♀️ ik heb dus vandaag pasta op. Zoals je hier op de foto ziet heb ik zulke pasta soort op en ik denk dat mijn ‘portie’ 2,5 keer dat bord was. (Althans dat denk
Ik want wij eten uit een heeel groot bord) Hebben jullie tips voor mij hoe ik makkelijk weet hoeveel calorieën mijn bord pasta heeft?

Reacties

  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    Helaas je kan schatten hoeveel je maaltijd in calorieën is maar daar kan je flink naast zitten als je niet oppast. Je moet weten exact welk product je hebt gegeten.
    Wat hebt je moeder toegevoegd aan de pasta? De kale pasta is een richtlijn wat je kan opzoeken maar de toevoegingen aan saus, olie/bakboter, vlees, groente, kaas maken juist dat je pasta in calorieën de lucht in kan schieten.
    Als het niet lukt om te wegen kan je globaal schatten door je moeder te vragen de verpakkingen voor je te bewaren, alle ingrediënten scannen en dan kijken hoeveelste deel op jouw bord ligt.
    Dan kom je een beetje in de buurt.