nu ff serieus — Dutch (Netherlands)

nu ff serieus

Opties
jfkdd
jfkdd Berichten: 8 Member
augustus 2019 aangepast in Stel jezelf voor
Hallo MFP' ers

Hierbij stel ik mij even voor: JFK 55+ man.
Ooit deze app geinstalleerd maar (jaren) niks mee gedaan.
Sinds een paar maanden echter serieus bezig met mijn voedingspatroon (aanpassen) n.a.v. bloed testen die niet al te goed waren. Eigenlijk slecht, was ff slikken. Als 55 plusser moet je dan wel iets ondernemen. Na 2 maanden en redelijk rigoreuse voeding aanpassing is alles nu weer tip top, maar weet ik eigenlijk niet of ik qua voedingsbalans wel op de goede weg zit. Ben in de afgelopen 3 maanden rustig maar gestaag zo'n 5 kg afgevallen in vet en wil dit graag doortrekken. Overgewicht heb ik nog steeds wel namelijk. De huidige verandering zit hem voornamelijk in het vervangen van koohydraten door verse groenten. Zo at ik bijv. als lunch standaard ongemerkt een droog half bruin brood weg. Dat is nu een bak zelgemaakte salade met veel verschillende groenten en vette vis geworden. Ook drinken van koffie terug gebracht naar max 2 koffie per dag. Dat scheelt allemaal aanzienlijk. Alcohol drinken doe ik sporadisch bij gelegenheden.

Ik ben al jaren een vervent fitness beoefenaar, met nadruk op kracht training. Dit doe ik momenteel 3 maal in de week. Voorheen vaker, maar je wordt wat ouder he. Dan moet je gwoon wat meer rust pakken. Online heb ik goede tips over kracht training i.c.m. voeding verzameld via droog trainen academie. Die meldden dat zij gebruik maken van MFP en dus ben ik daar vanaf gisteren mee begonnen. Ik moet zeggen, het geeft mij direct een prima beeld hoe ik in mijn voedsel balans zit. En dat gaat zeker helpen met de door mij gestelde doelen: afvallen en toch progressief kracht trainen, oftewel vet verliezen en gelijktijdig spieren kweken.

Ik ben dan ook voornemens hier wat serieuzer en accurater mee aan het werk te gaan. Temeer omdat de resultaten rondom kracht training voor een belangrijk deel afhangen van datgene wat er door het mondje gaat. Dan kan ik goed zien of mijn voeding past binnen mijn leefpatroon en het kracht trainen, wat overigens ook deel uit maakt van mijn normale leefpatroon. Ik word daar altijd happy van en baal er van als ik een training heb moeten overslaan.

Ik wens iedereen succes met het behalen van je doelen m.b.v. MFP

Grtz,
JFK
💪🏽🕶👍🏽

Reacties

  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Hoi JFK, welkom en succes.
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Succes!! Ik ben 51...
    En idd pak ook je rust.
    Ik lig er even uit door een spierblessure.. ondanks het rustiger aan doen...
  • Poecillia
    Poecillia Berichten: 42 Member
    Opties
    Welkom en succes. Ik ben 53 dus er zijn hier meer van generation X. Rustig aan.