Steun in de rug — Dutch (Netherlands)

Steun in de rug

Opties
Hi ik ben Sonja.

Ca. 10 jaar geleden ben ik van 130 kg naar 75 kg gegaan op eigen kracht in ca. 1,5 jaar tijd. Ik ben een zogenaamde emotie-eter en helaas zijn er daardoor in de loop de jaren kilo's bij gekomen.
Afwisselende diëten geprobeerd flink afgevallen tussendoor 20 kg. Maar ook weer aangekomen.

Ik ben deze week begonnen met een start gewicht van 100,3 kg. Afvallen kan ik weet ik uit ervaring, maar deze keer wil ik echt mijn levenswijze blijvend veranderen en een stabiel en gezond gewicht bereiken en behouden. Ook als voorbeeld voor mijn dochter.

Herken jij je hier in en vind je het ook fijn om ervaringen te delen en elkaar te steunen dan vind ik het leuk als je met mij connect.

Reacties

  • Lammo030
    Lammo030 Berichten: 1 Member
    Opties
    Ik heb helemaal hetzelfde ‘probleem’.
    Ik zeg altijd maar; Afvallen kan iedereen. Het eraf houden is het probleem.
    Misschien kunnen we elkaar helpen hier? 😁
  • jfkdd
    jfkdd Berichten: 8 Member
    september 2019 aangepast
    Opties
    je levensstijl aanpassen is de oplossing maar tegelijk ook het moeilijkste in een omgeving waar alles wat niet zo goed voor je is makkelijk verkrijgbaar en te nuttigen is...
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Hoi Sonja, welkom en veel succes!
  • Yidrey
    Yidrey Berichten: 29 Member
    Opties
    Succes met het afvallen. Je hebt het eerder gedaan, dus moet wel lukken. Als je wilt kan je me toevoegen.
  • followandy
    followandy Berichten: 3 Member
    Opties
    Succes! Tip - youtube staat vol met wat er door de dag heen gegeten kan worden! Ik ben zelf pas een paar weekjes aan de gang, dus echt advies kan ik je niet geven.. enkel weet ik wel dat je beter 5/6/7 keer op een dag kan eten dan 2/3 keer zoals de meeste mensen het doen! Als je dan ook nog eens de gezonde keuze pakt dan merk je al snel verschil!
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Dat is niet juist, dat een hogere maaltijdfrequentie beter is. Dat is puur persoonlijke voorkeur. Afvallen draait om het hanteren van een energietekort en hoe je dit inricht ligt helemaal aan de persoon die dit tekort hanteert. Sommige doen dit middels vasten, sommige middels meerdere eetmomenten op een dag en anderen doen het middels 2-3 maaltijden. Anderen doen weer keto of low carb. Alles werkt zolang je dat tekort hanteert.
  • LJ_B
    LJ_B Berichten: 6 Member
    Opties
    Ik kom net terug van de sportschool en de meting daar liet zien dat ik (weer) wat ben aangekomen. Ik moet dus ook weer aan de gang en zou wat support kunnen gebruiken
  • kingborgia1974
    kingborgia1974 Berichten: 37 Member
    Opties
    > @LJ_B zei:
    > Ik kom net terug van de sportschool en de meting daar liet zien dat ik (weer) wat ben aangekomen. Ik moet dus ook weer aan de gang en zou wat support kunnen gebruiken

    Kan het zijn dat je bent toebent gekomen aan meer spiermassa en Minder vetgehalte??? Wanneer is je tijdstip van wegen? Wat eet je kwa kcal?? Etc.
    En wegen doe je over een langere periode voor een goede lichaamsgewicht te kunnen inschatten is mijn ervaring hiermee en tijd van weging altijd hetzelfde houden. Voorbeeld tijd dat net opgestaan bent smorgens zodat je indicatie exacter word van weging.
    Maar ook wat is je eetpatroon etc speelt in rol in afvallen. Avonds Laat. 1 keer per dag.noem maar op. Zijn zoveel factoren wat hierin kunnen meespelen
  • vlinder1979
    vlinder1979 Berichten: 26 Member
    Opties
    > @zonnesproetje73 zei:
    > Hi ik ben Sonja.
    >
    > Ca. 10 jaar geleden ben ik van 130 kg naar 75 kg gegaan op eigen kracht in ca. 1,5 jaar tijd. Ik ben een zogenaamde emotie-eter en helaas zijn er daardoor in de loop de jaren kilo's bij gekomen.
    > Afwisselende diëten geprobeerd flink afgevallen tussendoor 20 kg. Maar ook weer aangekomen.
    >
    > Ik ben deze week begonnen met een start gewicht van 100,3 kg. Afvallen kan ik weet ik uit ervaring, maar deze keer wil ik echt mijn levenswijze blijvend veranderen en een stabiel en gezond gewicht bereiken en behouden. Ook als voorbeeld voor mijn dochter.
    >
    > Herken jij je hier in en vind je het ook fijn om ervaringen te delen en elkaar te steunen dan vind ik het leuk als je met mij connect.

    Hallo Sonja,

    Wat knap dat je zoveel afgevallen was! Dan weet je ook dat je het kan 💪
    Ik heb toevallig me vanmorgen hier voorgesteld. Deal met precies hetzelfde "probleem". Wil een mindset geen jojo blijven. Wie weet kunnen we elkaar steunen?
  • jvanoosten78
    jvanoosten78 Berichten: 24 Member
    Opties
    Hoi Sonja, herkenbaar verhaal....Succes 💪
  • SandraSabira
    SandraSabira Berichten: 11 Member
    Opties
    Hoi

    Je mag mjj toevoegen als vriend als je wil.
    Tevens heb ik een tip: kijk eens naar de boeken van Meijke van Herwijnen. Zeker waardevol als je je eigen gedrag wil begrijpen en sturen.
  • vvroegop
    vvroegop Berichten: 120 Member
    Opties
    Welkom Sonja. Wat goed dat je al zoveel was afgevallen. Een gezondere levensstijl is inderdaad een goede drijfveer.
  • Eveline73mfp
    Eveline73mfp Berichten: 21 Member
    Opties
    Succes ! 🙂