Weer noteren, weer terug — Dutch (Netherlands)

Weer noteren, weer terug

Opties
Kamille68
Kamille68 Berichten: 84 Member
Hallo.
Ik ben sinds gisteren weer begonnen met bijhouden wat ik eet. In november/december kwam ik erachter dat ik prediabetes was en ben toen bij een diëtiste geweest. Ga ik nog steeds 1 keer per 2 mnd heen en bevalt me prima.
Omdat mijn suiker te hoog was ben ik koolhydraat beperkt gaan eten. Geen keto maar wel minder dan dat ik eerst deed. Verder volvette kaas en yoghurt enz. Ik had niet verwacht dat ik zoveel zou afvallen en dat ik het ook nog lekker zou vinden. Ik ben nu 16 kilo kwijt.
Ik wil nog 5 kilo eraf zogeveer zodat ik op de 65 kom.
In plaats van normaal brood eet ik koolhydraatarm en wasa vezelrijk crackers. En ik blijf van de suikers zoveel mogelijk af.
Mijn suiker is gezakt naar een mooi cijfer.
Maar ik heb na mijn vakantie nog al veel stress gehad en heb weer vreetbuien gehad.
Nu moet mijn lichaam (en hoofd) weer wennen dat ik van de suikers (foute koolhydraten) af ga blijven.
En dan helpt het mij als ik alles weer bij hou.
Dus ben ik gisteren maar weer begonnen.
Ik wil iedereen verder heel veel succes en gezondheid wensen.
Groetjes Kamille

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Wat goed dat je zoveel bent afgevallen! Maar jammer dat je vreetbuien hebt gekregen. Dat zie je vaak terug als je je bepaalde zaken in een dieet ontzegd of drastisch verminderd. Daarbij zijn diëten als Keto en/ of koolhydraatarm niet duurzaam, omdat je toch vaak ziet dat mensen weer vervallen. Ik zou je aanraden om geen product of voedingsmiddel in zijn isolatie te demoniseren; het gaat om het geheel. Je wordt niet dik van koolhydraten, maar van een overschot aan calorieën.
    Nu moet mijn lichaam (en hoofd) weer wennen dat ik van de suikers (foute koolhydraten) af ga blijven
    Hierbij ook de opmerking; er zijn geen 'foute' koolhydraten. Je kunt enkel spreken van voedzame en minder voedzame koolhydraten. Niks is in isolatie verkeerd of fout; het gaat om het totaalplaatje.

    Succes!
  • ilseverhees
    ilseverhees Berichten: 39 Member
    Opties
    Miss zijn het geen foute koolhydraten, maar er zit zeker wel een verschil in. In volkoren brood, volkoren pasta, zilvervliesrijst zitten ook veel koolhydraten. Maar dat zijn, zoals wij ze noemen, de langzame koolhydraten. De snelle zitten meer in snoep, frisdrank en dat soort dingen. Ik denk dat het dus wel degelijk beter is om je te voeden met de langzame koolhydraten dan met de snelle..
    Dus een beetje fout vind ik ze ook wel..😅
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Welkom terug :)