Daar gaan we weer — Dutch (Netherlands)

Daar gaan we weer

Opties
teigetje78
teigetje78 Berichten: 3 Member
Hallo allemaal, ik ben Saskia, 41 en getrouwd. Ik ben 1,70 en nu 104 kg, moet dus zeker 30 kwijt. Ik ben al zeker 20 jaar bezig met mijn gewicht, wel afgevallen, maar ook weer goed aangekomen. Een echte jojo dus. Ik weet sinds een paar weken dat ik ADHD heb en dit heeft er voor gezorgd dat ik weer mijn leefstijl onder de loep heb genomen. ADHD heeft met emoties te maken en mijn manier van eten ook. Ik heb de afgelopen weken de suiker grotendeels afgezworen. Doordeweeks gaat dit eigenlijk prima, dan heb ik afleiding in mijn werk. Maar zodra ik vrij ben gaat het vaak mis. Bepaalde gewoontes zijn ook niet zomaar afgeleerd. Discipline zit ook niet in mij, ik moet vaak wel echt moeite doen om mezelf te motiveren. Mijn man steunt mij in alles gelukkig. Ik hoop dat, nu ik dit forum gevonden heb, dit me ook meer motiveert.

Reacties

  • Heididepeidi3
    Heididepeidi3 Berichten: 1 Member
    Opties
    Ik wil wel met je optrekken als je dat leuk vindt. Ik ben 50, 1.74 lang en ontdekte vorige week dat ik 93,9 woog. Ik schrok me kapot, ben van m’n leven nog niet zo zwaar geweest. Zelfs niet hoogzwanger. Ik wil ca 12 kg afvallen.
    Iemand attendeerde mij op deze app icm 10.000 stappen per dag. In week 1 ben ik 2,2 kg afgevallen. Ik ga ervoor!
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Hoi Saskia, welkom en succes!
    Wat zijn je doelen wat betreft TDEE & BMR? Dan kan je uitrekenen hoeveel je mag eten op een dag.
  • bokeka
    bokeka Berichten: 6 Member
    Opties
    Wat ryperend. Alles wat ik in de week afval, eet ik er in het weekend weer aan en zo blijf ik maar jojoen
  • Margjek2019
    Margjek2019 Berichten: 4 Member
    Opties
    Ik kreeg laatst van iemand een tip, ben dit gaat toepassen, en langzaam maar zeker werkt het. Alleen eten als je echt honger hebt. Van ontbijt tot avond eten. Dus ik neem mijn ontbijt mee naar het werk en neem het als ik honger begin te krijgen. Ik drink wel lekker een grote bak thee 's ochtends. zo doe ik ook met lunch en avondeten. en dan ook gewoon normaal eten, dus geen voedingsstoffen uitsluiten.

    Voor de grap deel ik dit artikel wat ik kreeg toegestuurd van iemand toen ik bedacht had zo weinig mogelijk suiker te eten .... https://jelmerdeboer.nl/suikervrij-eten-is-nog-steeds-voor-debielen/
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    > @Margjek2019 zei:
    > Voor de grap deel ik dit artikel wat ik kreeg toegestuurd van iemand toen ik bedacht had zo weinig mogelijk suiker te eten .... https://jelmerdeboer.nl/suikervrij-eten-is-nog-steeds-voor-debielen/

    🤣🤣🤣 Jelmer de Boer is te gek....... Ik neem nog een chocolaatje 👍👍
    Op naar een six-pack 💪💪
  • teigetje78
    teigetje78 Berichten: 3 Member
    Opties
    Ik eet niet echt hélémaal suikervrij hoor, ik eet voornamelijk geen snoepjes meer (grote pot op mijn werk 😳). Ik heb al heel lang geen suiker meer in koffie of thee, soms wel wat honing. Als ik brood eet(1 of 2 x pw) zit daar geen zoetigheid op. En ‘s avonds eet ik gewoon alles, pasta, rijst, aardappelen. Genoeg groenten en vaker geen vlees dan wel of vis.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ik eet niet echt hélémaal suikervrij hoor
    Het is niet eens mogelijk suikervrij te eten, want koolhydraten zijn suikers en die zitten overal in. Ook in je broccoli-stronkje. V.w.b. suiker in de koffie of thee; zoetjes! Aspertaam; het geschenk voor mensen die geen calorieën drinken! :smile: