Nieuw en zonder discipline — Dutch (Netherlands)

Nieuw en zonder discipline

Opties
bokeka
bokeka Berichten: 6 Member
Ik probeer sinds maandag weer te lijnen, doordeweeks lukt dit nogal maar zodra het weekend is of ik 1 vrije dag heb. Dan is het foute boel en eet alles weer aan wat ik afgevallen was. En soms weeg ik zelfs nog zwaarder dan toen ik begon. Ik ben een emotie eter en heb zo geen discipline. Wie herkent dit?

Reacties

  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Nou Ik herken het wel...
    Heb er ook wel wat laat van nu.
    Heb een lastige blessure waardoor ik de rest ook niet meer zo nauw neem.

    Echter... Zodra ik weer kan knallen gaat de knop weer om.

    Wat ik hiermee wil zeggen is dat je zelf aangeeft wat het probleem is. En dus dat alleen jij diegene bent die er wat aan kan doen.

    Ik ben gestopt met roken. Van 40 naar 0.
    Omdat ik gezondheid belangrijker vond en vindt.

    Wat denk jij?

    Prioriteiten stellen dus.

    Wat vind je belangrijk.
    En baseer je keuze daarop.

    Je kan het . Echt.

    En...... emotie....
    Als je erna zwaarder bent... hoe is het dan met je emotie gesteld??
    Probeer daaraan te denken als je je wat minder voelt???

    Waarschijnlijk zijn er andere dingen waardoor je je ook lekker kan voelen. Bijvoorbeeld douchen. Of een fijne wandeling in de zon... noem maar op.

    Mss ben ik wat bot... maar als ik alle emoties op kan lossen door een sigaret... dan rookte ik nu nog meer..
  • Margjek2019
    Margjek2019 Berichten: 4 Member
    Opties
    Mooi gezegd Corne, en herkenbaar ook Bokeka. Ik ben ook een emotie-eter, al heel lang. Niemand wordt echt veel te zwaar omdat je zo van lekker eten houdt, dan is er meestal iets aan de hand. Ik heb / had ook dat ik elke emotie weg-eet. Of het nou verdriet is, vrolijkheid, somberheid, wat dan ook. Ondertussen gaat dat veel beter, door te beseffen dat het niet helpt. Als ik verdrietig ben, ik een pak roze koeken leeg eet, is het verdriet niet weg. Of misschien heel even. Ik ben me gaan focussen op het FEIT dat ik een emotie eter ben en gebruik dat nu niet meer als excuus om dat ook te doen. Soort van accepteren dat het bij me hoort, maar het daarbij laten. klinkt een beetje zweverig geloof ik, maar mij helpt het nu goed terwijl ik best in een lastige fase van mijn leven zit nu (man bij me weg, alleen met puberzoon thuis).... door er niet over te zeuren of het als excuus te gebruiken voel ik minder de noodzaak om te snoepen. DAT met het strikt NIET in huis halen van al die dingen die zo lekker makkelijk weghakken. En omdat gewicht verliezen door 80% komt door beter te eten val ik nu (langzaam maar toch) een beetje af. Ik werk fulltime dus bewegen lukt maar mondjesmaat, doe zo veel mogelijk op de fiets en lopend. De weekenden zijn inderdaad wel moeilijker, zeker als kind er is en hij natuurlijk wat wil snaaien :-) maar ik ga dan opruimen, poetsen, weet ik veel om mijn hoofd weg te houden bij de drang om te zoeken naar eten etc. Het is bud, maar accepteer dat het bij je hoort alleen gebruik het niet als excuus.
  • bokeka
    bokeka Berichten: 6 Member
    Opties
    Dank je voor de reacties, beurt me op. ;)
  • portia777
    portia777 Berichten: 2 Member
    Opties
    Lijnen is per definitie niet leuk... maar wat mij helpt is dat ik gewoon het zelfde eet als normaal (redelijk gezond, met iedere dag wat lekkers) alleen dan halve porties neem of 2 derde. Zo compenseer ik door de dag, minder ontbijt, is iets meer lunch, minder lunch is meer avondeten. Of avondeten dat alleen uit groenten (veel) en vlees/vega en jus bestaat. Voel me super, heb niet het gevoel dat ik iets niet mag. Goed vol te houden tot nog toe. 4 kilo lichter :). In elk geval succes allemaal!
  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    Opties
    Heel knap @Margjek2019 Respect
  • Margjek2019
    Margjek2019 Berichten: 4 Member
    Opties
    bokeka schreef: »
    Dank je voor de reacties, beurt me op. ;)

    Hahaha! Ach ja joh. Niks menselijks is ons vreemd.... Nog gelukt dit weekend ?????
  • Margjek2019
    Margjek2019 Berichten: 4 Member
    Opties
    portia777 schreef: »
    Lijnen is per definitie niet leuk... maar wat mij helpt is dat ik gewoon het zelfde eet als normaal (redelijk gezond, met iedere dag wat lekkers) alleen dan halve porties neem of 2 derde. Zo compenseer ik door de dag, minder ontbijt, is iets meer lunch, minder lunch is meer avondeten. Of avondeten dat alleen uit groenten (veel) en vlees/vega en jus bestaat. Voel me super, heb niet het gevoel dat ik iets niet mag. Goed vol te houden tot nog toe. 4 kilo lichter :). In elk geval succes allemaal!

    Goed idee zeg ! Zeker als je een etentje hebt ofzo !!!