Verandering van levensstijl — Dutch (Netherlands)

Verandering van levensstijl

Opties
worfke
worfke Berichten: 3 Member
Hallo,

Ook even mezelf voorstellen maar, gezien hoeveel ik al aan MFP gehad heb...
Voor diegenen die geen zin hebben om het lang verhaal hieronder te lezen: Hallo! :smiley:

Al sinds mijn 20ste ben ik bezig te verzwaren, een talent dat helaas in onze familie zit. Nu, meer dan 20 jaar later, ben ik in feite mijn eerste serieuze dieet begonnen met hulp van MFP.

Hoewel ik dus al erg lang te zwaar ben, zijn de laatste 4 jaar extra zwaar geweest, met een heel stresserende job en weinig andere dingen om in te vluchten dan nog meer en nog slechter eten. Bovendien heb ik een fantastische zoon van 4 jaar en besefte ik dat ik binnenkort niet meer mee ging kunnen met hem. Dat bracht me ertoe om begin juni het besluit te nemen om mijn levensstijl volledig om te gooien.

Op 4 juni gaf de weegschaal 189,6KG aan. Hoewel dat enorm veel is, heb ik gelukkig ook een heel sterk lichaam en kon ik bijvoorbeeld nog prima een 10tal kilometer wandelen, Cholesterol en gezondheid ok, etc. Dat heeft waarschijnlijk bijgedragen aan het feit dat ik nooit eerder serieus gedieet heb.

Maar goed, begin juni besloten, job opgezegd, carrièrepauze ingelast en die periode gebruikt om via MFP en veel sport er iets aan te doen.
Die periode thuis en MFP hebben enorm geholpen, sinds dien heb ik elke dag mijn quota gevolgd, en nieuwe eetgewoontes aangeleerd.
Bovendien een crosstrainer gekocht, terug beginnen mountain biken, zwemmen, en heel veel wandelen. Wat me ook nog motiveert is de sporthorloge die ik kocht met App en link met MFP, doe nu elke week minstens 4 keer per week een uur intensieve sport. Ik voel me intussen fit in een veel te dik lichaam :wink:

Sinds een maand een nieuwe job begonnen en de gewoontes zijn prima vol te houden, ik heb nu terug een erg druk leven met een job met veel uren en verantwoordelijkheid, en een familie met klein kind, maar als je écht wil kan je tijd vinden om te sporten (in plaats van voor Netflix te gaan zitten bijvoorbeeld :wink: )

Sorry voor het lange verhaal maar ik wou het toch graag eens vertellen. Een hele grote dankjewel naar deze community, waar ik bijna dagelijks inspirerende verhalen lees, en wat me echt helpt om dit vol te houden. Als ik zin heb ik troep, doe ik in de plaats het forum open, helpt echt goed :smiley:

Vanmorgen gaf de weegschaal 158,2KG aan, nog een heel lange weg te gaan maar toch al bijna 30KG eraf!



Reacties

  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    👌👌👍👍 Topper..... Goed bezig. En wat je zegt het is een mindset. Met Netflix en lekkers op de bank kruipen is heerlijk als traktatie maar niet als dagelijkse kost.
    Voor iedereen met een excuus...... Die is er nagenoeg niet..... Je kan altijd iets.
    Nu heb ik een tomeloze energie maar het kan. Werken, gezin, hond, zorgen voor ouders en 6x per week sporten. Juist dat uurtje sporten geeft je de energie om weer door te pakken.
    Keep it up 💪
  • Cindy_dNP
    Cindy_dNP Berichten: 21 Member
    Opties
    Wow proficiat!
    Hou vol 😉
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Respect hoor. Maar weer eens het bewijs dat het echt kan. Het is ook prioriteit ipv geen tijd.

    100.000 redenen om het niet te doen en maar 1 om het wel te doen. Jezelf!
  • ilseverhees
    ilseverhees Berichten: 39 Member
    Opties
    💪
  • ololover
    ololover Berichten: 1 Member
    Opties
    Wat goed waar een wil is is een weg 💪
  • kingborgia1974
    kingborgia1974 Berichten: 37 Member
    Opties
    Superrrr bezig 😊😊😊👊😊😊 blijven gaan 👍👍👍👍
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Welkom en veel succes! Je bent al aardig onderweg :)
  • 10annahoJ
    10annahoJ Berichten: 3 Member
    Opties
    Wow! dat doe je goed! 👍👍
    En ik snap dat je je verhaal kwijt wilt. Leuk om te lezen!

    En idd. ik betrap mezelf er ook wel eens op dat ik, zomaar ineens (?), op de bank zit en een netflixserie zit te kijken en er ook plots een schaaltje kruidnootjes naast me staat. Soms merk ik niet eens dat ik ze eet.
    Erg he!? We moeten ons er idd soms wat meer van bewust zijn en beseffen dat dat een extra-tje zou moeten zijn ipv een gewoonte. Het mag, maar met mate, en dan gewoon even genieten. Balans.

    En je schrijft nog een lange weg te moeten, maar met die spirit ga jij dan gewoon doen.
    Heel veel succes met de nieuwe job, en het voortzetten, en erin houden, van je nieuwe eetgewoontes!
  • vvroegop
    vvroegop Berichten: 120 Member
    Opties
    Erg goed bezig. Ik probeer mijn beide zoons en vrouw ook mee te trekken in mijn goede gezondheidsreis lekker, bewegen is de sleutel. Samen fietsen, samen wandelen en af en toe trek ik ze is mee naar de sportschool op mijn abonnement om mee te beginnen.
    Heel veel succes verder in 2020 maar dat gaat vast lukken.