Aardappelen VS pasta/rijst — Dutch (Netherlands)

Aardappelen VS pasta/rijst

Poecillia
Poecillia Berichten: 42 Member
Het valt me op dat de hoeveelheid calorieën per gewicht van aardappelen veel lager is dan pasta en rijst. Voor aardappelen is 100 gram 80-90 calorieën voor pasta en rijst is dit 140-150. Als je weinig calorieën wilt kun je dus beter aardappelen eten. Bovendien bevatten aardappelen nog vitaminen en mineralen. Bijzonder want aardappelen hebben een slechte naam als dikmaker. Wij eten regelmatig vastkokende aardappelen in snippers uit de airfryer. Saus obv kwark erbij. Hebben jullie goede recepten voor aardappelen?

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Voor aardappelen is 100 gram 80-90 calorieën voor pasta en rijst is dit 140-150
    Hier haal je denk ik bereid en onbereid door elkaar? Ik ken geen pasta wat onbewerkt op de 100gr 150kcal heeft. Ongekookte pasta is altijd boven de 300kcal op de 100gr. Aardappelen hebben inderdaad een stuk minder kcal en sommige soorten zijn zelfs heel macrovriendelijk, zoals de colomba aardappel van de AH. Die heeft nog geen 60kcal op de 100gr. :)
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    En qua recepten? Ik doe bijna altijd mijn aardappelen in de oven bereiden, zoooo lekker. Rauwe aardappels in grote blokken snijden, olijfolie erover heen, kruiden (knoflook, zout, peper en paprikapoeder), mixen en dan 20-25 min. in een voorverwarmde oven van 200 graden gaar laten worden.