Nieuw — Dutch (Netherlands)

Nieuw

Opties
werk43
werk43 Berichten: 2 Member
Hi allen ben hier nieuw. Heb diverse YouTube filmpjes gezien mbt mfp. Maar heb nog een vraag. Ik wil gewoon gezond eten en afvallen. Heb mijn gegevens ingevuld. Nu houd ik dagelijks nog calorieën over bijna dagelijks. Is dat goed of moet ik telkens bij nul eindigen?
En sommigen stellen zelf hun doelen in. Is dat nodig/slim? Ik wil gewoon gezond leven. Omdat ik wat hoge cholesterol heb en mijn vaten wat vernauwd zijn.

Reacties

  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Hoi werk43, welkom en veel succes!
    Je hoeft je calorieën niet bij te eten todat je op 0 uitkomt. Maar belangrijker is het volgende

    Reken je BMR en TDEE uit, want de berekeningen van de MyFitnessPal app kunnen soms niet kloppen. Zoek op het forum wat meer informatie hierover, want er staat al veel. Daarnaast is het belangrijk dat je echt alles op de gram precies afweegt om je inname te controleren. Of bijvoorbeeld olie waarin je in bakt, boter dat je op je boterham doet. Telt allemaal mee voor je inname.

    Het kan handig zijn concrete doelen te stellen, zodat je iets praktisch hebt om naar te streven, dit is je eigen voorkeur.
  • werk43
    werk43 Berichten: 2 Member
    Opties
    Hi LaurensE1,

    Bedankt voor je reactie en de genomen moeite. Ik ga de BMR en TDEE zoeken. hoe dat werkt. tnx nog maals
  • vvroegop
    vvroegop Berichten: 120 Member
    Opties
    Welkom!