Even voorstellen — Dutch (Netherlands)

Even voorstellen

Opties
vvroegop
vvroegop Berichten: 120 Member
Vincent uit Amsterdam nu 46 jaar en 122 kg en wil graag de grens van 100 kg bereiken.

Nu een week op MFP en nog even mijn weg aan het zoeken.
Ben nu 7 dagen,elke dag, mijn dagboek met wat ik eet en train hier aan het bijhouden.
Al enige tijd lid bij Fit for Free en sinds een maand 3 tot 4 keer in de week aan het trainen als één van de hulpmiddelen om dit doel te bereiken.
2020 moet toch het jaar worden dat ik dit wil bereiken.
Sinds deze week zelfs begonnen met oefeningen op een matje, plank, superman en opdrukken o.a., wat toch wel erg buiten mijn comfortzone is. Heb altijd het idee dat ik dan erg bekeken word.
Heb ook voor het eerst een voor foto gemaakt en op mijn profiel geplaatst.
8jjlwhb2xj6x.jpg


Hoop hier veel inspiratie en informatie op te doen.

groet,

Vincent

Reacties

  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Succes Vincent, train ook vooral de grote spiergroepen.
    Deadliften, squats e.d.
    Dat helpt bij het verbranden van calorieën!!

    En.. 80% Is voeding....
  • vvroegop
    vvroegop Berichten: 120 Member
    Opties
    corneaarts schreef: »
    Succes Vincent, train ook vooral de grote spiergroepen.
    Deadliften, squats e.d.
    Dat helpt bij het verbranden van calorieën!!

    En.. 80% Is voeding....

    Dank voor je bericht Corne,

    Grootste gedeelte is inderdaad voeding, daarom ook aangemeld bij MFP om mijn voeding te loggen.
    Grote spiergroepen blijf ik lastig vinden ben graag bij die "veilige" machines.
    De deadlifts en squats enz, dacht ik altijd meer aan de pro's, maar ga ik zeker aan werken om even uit de comfortzone te stappen en gewoon een keer te gaan doen.
  • vlinder1979
    vlinder1979 Berichten: 26 Member
    Opties
    > @vvroegop zei:
    > Vincent uit Amsterdam nu 46 jaar en 122 kg en wil graag de grens van 100 kg bereiken.
    >
    > Nu een week op MFP en nog even mijn weg aan het zoeken.
    > Ben nu 7 dagen,elke dag, mijn dagboek met wat ik eet en train hier aan het bijhouden.
    > Al enige tijd lid bij Fit for Free en sinds een maand 3 tot 4 keer in de week aan het trainen als één van de hulpmiddelen om dit doel te bereiken.
    > 2020 moet toch het jaar worden dat ik dit wil bereiken.
    > Sinds deze week zelfs begonnen met oefeningen op een matje, plank, superman en opdrukken o.a., wat toch wel erg buiten mijn comfortzone is. Heb altijd het idee dat ik dan erg bekeken word.
    > Heb ook voor het eerst een voor foto gemaakt en op mijn profiel geplaatst.
    > (Image)
    >
    >
    >
    > Hoop hier veel inspiratie en informatie op te doen.
    >
    > groet,
    >
    > Vincent
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    De deadlifts en squats enz, dacht ik altijd meer aan de pro's, maar ga ik zeker aan werken om even uit de comfortzone te stappen en gewoon een keer te gaan doen.
    Deze compounds zouden de basis moeten zijn in elk programma, of startende lifter. Het zijn technische oefeningen, dus "om ze gewoon een keer te doen" zou niet mijn voorkeur genieten. Wanneer de techniek niet correct is voer je niet alleen de beweging niet goed uit, maar kun je je ook lelijk blesseren. Bekijk deze video's maar even om enige indruk te krijgen van de oefeningen en hoe men de setup uit kan voeren.

    Deadlift: https://www.youtube.com/watch?v=wYREQkVtvEc
    En daarbij de meest voorkomende fouten tijdens de deadlift: https://www.youtube.com/watch?v=NYN3UGCYisk
    Overhead press: https://www.youtube.com/watch?v=wJlKUo2-P4o
    Squat: https://www.youtube.com/watch?v=vmNPOjaGrVE
    Bench: https://www.youtube.com/watch?v=BYKScL2sgCs (is wel al een oudje, maar de basis geld nog steeds)
    En waarom je arched hierbij: https://www.youtube.com/watch?v=92HnzfWcgQU
  • vvroegop
    vvroegop Berichten: 120 Member
    Opties
    @itzhanne82 dank je. Nee wil ze ook niet zomaar even proberen. Ga dan ook vragen bij de sportschool of ze even willen kijken/voordoen.
  • vvroegop
    vvroegop Berichten: 120 Member
    januari 2020 aangepast
    Opties
    vlinder1979 schreef: »
    > @vvroegop zei:
    > Vincent uit Amsterdam nu 46 jaar en 122 kg en wil graag de grens van 100 kg bereiken.
    >
    > Nu een week op MFP en nog even mijn weg aan het zoeken.
    > Ben nu 7 dagen,elke dag, mijn dagboek met wat ik eet en train hier aan het bijhouden.
    > Al enige tijd lid bij Fit for Free en sinds een maand 3 tot 4 keer in de week aan het trainen als één van de hulpmiddelen om dit doel te bereiken.
    > 2020 moet toch het jaar worden dat ik dit wil bereiken.
    > Sinds deze week zelfs begonnen met oefeningen op een matje, plank, superman en opdrukken o.a., wat toch wel erg buiten mijn comfortzone is. Heb altijd het idee dat ik dan erg bekeken word.
    > Heb ook voor het eerst een voor foto gemaakt en op mijn profiel geplaatst.
    > (Image)
    >
    >
    >
    > Hoop hier veel inspiratie en informatie op te doen.
    >
    > groet,
    >
    > Vincent

    Hoi @vlinder1979 Vlinder je had het bericht gequote maar verder niets achter gelaten.
  • vlinder1979
    vlinder1979 Berichten: 26 Member
    Opties
    > @vvroegop zei:
    > (Quote)
    >
    > Hoi @vlinder1979 Vlinder je had het bericht gequote maar verder niets achter gelaten.

    Ik zie het idd, iets niet goed gegaan. Wat goed voor jezelf dat je een gezondere manier van leven bent aangegaan. Leuk om te lezen, herkenbaar ook (buiten comfort zone). Knap dat je zo open bent in tekst en beeld. Succes!
    Ik ben sinds gisteren ook begonnen. Uitdaging is niet snel willen afvallen, wat altijd prima lukt.., maar dat het rustig gaat en een leefstijl gaat worden. Hoop hier ergens tips te vinden hoe ik dat kan gaan doen. Op naar een gezonder leven
  • vvroegop
    vvroegop Berichten: 120 Member
    Opties
    @vlinder1979 dank voor je bericht. Dat is inderdaad mooi verwoord het zien als een leefstijl. Hoop mijn kinderen ook wat bewustzijn bij te brengen over gezond eten en bewegen. De oudste gaat af en toe is mee naar de sportschool.
  • vlinder1979
    vlinder1979 Berichten: 26 Member
    Opties
    > @vvroegop zei:
    > @vlinder1979 dank voor je bericht. Dat is inderdaad mooi verwoord het zien als een leefstijl. Hoop mijn kinderen ook wat bewustzijn bij te brengen over gezond eten en bewegen. De oudste gaat af en toe is mee naar de sportschool.

    😂Hier idd afgelopen dagen ook met de kinderen ook gehad (8&10).waarom we geen toetjes meer gaan eten, nou ja, deal is af en toe ipv elke dag (overbodige luxe). Waarom we meer en vaker groentes gaan eten etc. Leuk proces. Hoe oud zijn jouw kinderen? Hier sporten ze beide veel, selectie teams dus merken ze goed wat twee weken niet sporten en snaaien met je doen. Leuke gesprekken
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Welkom Vincent, veel succes!
  • vvroegop
    vvroegop Berichten: 120 Member
    Opties
    LaurensE1 schreef: »
    Welkom Vincent, veel succes!

    dank je Laurens